توسعه همکاری‌های مالی با کوبا از طریق تولیدی گلایکوز

تعمیق همکاری‌های اقتصادی با کوبا از طریق تجارت شکر


در این متن، فرشاد مقیمی، معاون وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی، در نشستی با سید سعید راد، معاون وزیر جهاد زراعت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، درباره گسترش روابط دو جانبه با کشور کوبا صحبت کرد. او تأکید کرد که باید از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرده و به توسعه فروش خارجی کالا و خدمات فنی و فناوری طراحی نیز تبدیل زباله. در ادامه، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره توافقات صورت گرفته در حوزه تأمین تجهیزات و ماشین آلات به خصوص ادوات زراعت و نهاده‌های زراعت، ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر و نوسازی و بازسازی صنایع کوبا صحبت کرد. او اعلام کرد که همکاری در حوزه فروش خارجی اقلام سوپرمارکتی بین تولیدکنندگان ایرانی و نمایندگان کوبا به مرحله اجرا درآمده است. همچنین، سید سعید راد نیز تمایل خود را برای توسعه تعاملات تجاری با کوبا و تأمین شکر مورد نیاز ایران از کوبا اعلام کرد. او اظهار کرد که کشت فراسرزمین نیشکر در کوبا توجیه شده و با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همکاری خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، ‬فرشاد مقیمی‬ معاون وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی در نشست با سید سعید راد معاون وزیر‏‎ جهاد زراعت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت تامین مالی صنایع کوچک برگزار شد، ضمن تصریح اراده حکومت بر گسترش و تعمیق روابط دو جانبه با کشور کوبا، به استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور جهت توسعه فروش خارجی کالا و خدمات فنی و فناوری طراحی تأکید کرد و افزود: نوسازی و بازسازی صنایع نیشکر کوبا علاوه بر توسعه بازارهای خارجی برای تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات ایرانی و صدور خدمات مربوطه به کشور کوبا، زمینه ساز تأمین بخشی از نیشکر مورد نیاز کشور در قالب تهاتر نیز خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه هاوانا و دیدار با مقامات عالی رتبه کوبایی به توافقات انجام شده در حوزه تأمین تجهیزات و ماشین آلات به خصوص ادوات زراعت، نهاده‌های زراعت در حوزه آفت کش‌ها و سموم، ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر و نوسازی و بازسازی صنایع کوبا با تأکید بر صنایع نیشکر پرداخت و افزود: خوشبختانه همکاری در حوزه فروش خارجی اقلام سوپرمارکتی فی‌مابین تولیدکنندگان ایرانی با نمایندگان کوبا به مرحله اجرا درآمده است.

موافقت با تعاملات تجاری شکر

سید سعید راد، معاون وزیر‏‎ جهاد زراعت و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز ضمن ابراز تمایل بر توسعه تعاملات تجاری با کوبا، موافقت خود را برای تأمین شکر مورد نیاز کشور از کوبا در راستای تعمیق همکاری‌های مالی و ارتقای مبادلات تجاری، اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کشت فرا سرزمین نیشکر در کوبا و بازسازی و نوسازی صنایع نیشکر آن کشور در جهت تأمین نیاز داخل مطابق با مشخصه‌های مورد تأیید شرکت بازرگانی دولتی ایران مورد قبول است، اضافه کرد: با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای پیشبرد روابط حکومتی‌های مالی حکومت سیزدهم و ارتقای مراودات تجاری با کشورهای آمریکای لاتین، هم افزایی و تعامل حداکثری خواهیم داشت.


در نشستی که با حضور مقامات دولتی ایران و کوبا برگزار شد، حکومت هر دو کشور تأکید کردند که بر روی توسعه روابط دوجانبه خود تمرکز کنند. این نشست همچنین بر تأمین تجهیزات و ماشین آلات ایرانی به کوبا و همچنین توسعه صنایع نیشکر در کوبا تأکید کرد. همچنین اعلام شد که تعاملات تجاری به ویژه در زمینه فروش خارجی اقلام سوپرمارکتی در حال انجام است. همچنین مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که آنها نیز از تعمیق همکاری‌های مالی با کوبا حمایت می‌کنند و آماده ارائه شکر مورد نیاز ایران از کوبا هستند. در ادامه اعلام شد که با توجه به هماهنگی با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دانش مالی دو کشور توسعه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *