انتخاب هنری اوپنهایمر برای جایزه ساخت لوس آلاموس به عنوان منتخب کارگردان‌های هنری

«اوپنهایمر» منتخب کارگردان‌های هنری هم شد/ جایزه ساخت لوس آلاموس


در بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان هنری، اثر سینمایی‌های «اوپنهایمر»، «بیچاره‌ها» و «سالتبرن» به عنوان برندگان انتخاب شدند. این جوایز به بهترین طراحی ساخت و ساز در اثر سینمایی‌های سینمایی، تلویزیونی، تبلیغاتی، انیمیشن‌ها و موزیک ویدیوها اهدا می‌شود. طراحان ساخت و ساز اثر سینمایی‌های برنده، از قالب‌های بصری مختلف برای ساخت اثر سینمایی‌های خارق‌العاده استفاده کرده و جایزه انجمن کارگردانان هنری در بخش‌های مختلف را از آن خود کردند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، «اوپنهایمر»، «بیچاره‌ها» و«سالتبرن» از جمله برندگان بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان هنری شدند.

جوایز انجمن کارگردان‌های هنری (ADG) که به بهترین طراحی ساخت و ساز در اثر سینمایی‌های سینمایی، تلویزیونی، تبلیغاتی، انیمیشن‌ها و موزیک ویدیوها تعلق می گیرد، برندگان امسال خود را معرفی کرد.

شونا هیث و جیمز پرایس، طراحان ساخت و ساز «بیچاره‌ها» که با استفاده از ارجاعات بصری از نقاشی‌های آلبرت روبیدا آینده‌نگر فرانسوی تا «دراکولا» فرانسیس فورد کاپولا موفق به ساخت مجموعه‌ای خارق‌العاده در اثر سینمایی یورگوس لانتیموس شدند، برنده جایزه انجمن کارگردان‌های هنری در بخش اثر سینمایی فانتزی شدند و رقبای خود شامل «باربی»، «خالق»، «محافظان کهکشان۳» و «وانکا» را پشت سر گذاشتند.

روث دی یونگ در «اوپنهایمر» لوس آلاموس را از پایه ساخت و موفق شد تا جایزه کارگردانی هنری را در بخش اثر سینمایی تاریخی دریافت کند و رقبای خود «قاتلان ماه کامل»، «شهر سیارکی» «مایسترو» و «ناپلئون» را پشت سر بگذارد.

چالش‌برانگیزترین وظیفه دی یونگ در اثر سینمایی «اوپنهایمر» زمانی بود که مجبور شد دفتر بیضی شکل را برای پرده سوم اثر سینمایی بسازد. وقتی فکر یافتن یک ساختمان از پیش موجود مطرح شد، چیزی جز ساختمان سریال محبوب «ویپ» موجود نبود. دفتر بیضی شکل «ویپ» نه تنها در مقیاس بزرگ ساخته شده بود، بلکه هنوز موجود، اما به هم ریخته بود. مونتاژ مجدد این مجموعه چهار تا پنج روز طول کشید و هنوز نیاز به ساختن یک اتاق لابی و اجلاس هم بود. بنابراین دی یونگ گروهی را به مدت ۵ روز به صورت شبانه روزی مشغول کار کرد.

دی جونگ و هیث و پرایس طراحان هنری هر ۲ اثر سینمایی برای اسکار طراحی ساخت و ساز رقابت می‌کنند. دیگر نامزدهای این بخش اسکار شامل «باربی»، «قاتلان ماه کامل» و «ناپلئون» می‌شود که همگی نامزد ADG هم بودند.

«سالتبرن» هم در بخش اثر سینمایی بلند معاصر موفق به دریافت جایزه شد و رقبایش شامل «بیو می‌ترسد»، «جان ویک: فصل ۴»، «قاتل» و «ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ» را پشت سر گذاشت.

در بخش اثر سینمایی بلند متحرک هم «مرد عنکبوتی: در سراسر جهان عنکبوتی» برنده شد و «پسر و مرغ ماهی‌خوار»، «المنتال»، «اثر سینمایی برادران سوپر ماریو» و «لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان: آشوب جهش یافته» را پشت سر گذاشت.

در بخش تلویزیونی «بزرگ»، «آخرین بازمانده از ما»، «جانشینی»، «بیف»، «فریزر» و «سگ‌های انباری» در بخش‌های مختلف جایزه بردند.


برندگان بیست و هشتمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان هنری شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *