اهمیت افزایش سرمایه صندوق ضمانت تامین مالی تعاون

افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در دستور کار است


در نشست با اعضای هیأت مدیره صندوق ضمانت تامین مالی تعاون، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت که باید به سهم ۲۵ درصدی از دانش مالی کشور برسیم و برای این منظور، صندوق ضمانت باید تلاش بیشتری انجام دهد. وی همچنین اعلام کرد که دانش مالی تعاون مؤثرترین و اساسی‌ترین بخش دانش مالی است که تاکنون صندوق ضمانت توانسته گام‌های مؤثری در زمینه توسعه آن بردارد. همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی و برگزاری جلسات مهم با کمیسیون اجتماعی و مالی پارلمان را به عنوان یکی از راه‌های مهم توسعه بخش تعاون برشمرد. در پایان نشست، سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار نیز برای حمایت بیشتر از شرکت‌های تعاونی، افزایش تامین مالی صندوق ضمانت و بانک توسعه تعاون را برجسته کرد. همچنین مدیرعامل صندوق ضمانت تامین مالی تعاون ریسک شرکت‌های تعاونی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را به عنوان اندیشه و تفکر وجودی این صندوق بیان کرد و اعلام کرد که در حکومت سیزدهم، ۳۵ درصد از کل ضمانت‌نامه‌های صادرشده توسط صندوق ضمانت تامین مالی تعاون بوده است.

به گزارش دیجیاتور، سید صولت مرتضوی در نشست با اعضای هیأت مدیره صندوق ضمانت تامین مالی تعاون ضمن اشاره به سهم مطلوب تعاون از دانش مالی کشور اظهار کرد: باید بتوانیم به سهم ۲۵ درصدی از دانش مالی کشور برسیم و این مهم نیازمند تلاش بیشتر صندوق ضمانت است.

وی افزود: مؤثرترین و اساسی‌ترین بخش دانش مالی که عامل ایجاد توسعه تجارت و اشتغال پایدار می‌شود، دانش مالی تعاون است که صندوق ضمانت تاکنون توانسته گام‌های مؤثری در این خصوص بردارد.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم توسعه بخش تعاون استفاده از ظرفیت‌های قانونی در اسرع وقت و برگزاری جلسات مهم با کمیسیون اجتماعی و مالی پارلمان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های سند توسعه بخش تعاون تأکید کرد.

سهم حکومت سیزدهم از صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت

حامد ویس‌کرمی، سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار از صندوق ضمانت تامین مالی تعاون و بانک توسعه تعاون به‌عنوان بازوی مالی مهم بخش تعاون یاد کرد و افزود: این دو نهاد به‌عنوان موتورهای محرک توسعه بخش تعاون و دانش مالی مردمی نیازمند افزایش سرمایه هستند تا بتوانند حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های تعاونی ارائه کنند.

البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت تامین مالی تعاون هم پوشش ریسک شرکت‌های تعاونی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را اندیشه و تفکر وجودی این صندوق دانست و اضافه کرد: ۳۵ درصد از کل این ضمانت‌نامه‌های صادر شده توسط صندوق ضمانت تامین مالی تعاون در حکومت سیزدهم بوده است.


توسعه بخش تعاون برای رشد کسب و کار و اشتغال پایدار نقش مؤثری دارد. صندوق ضمانت تامین مالی تعاون تاکنون گام‌های مؤثری در این خصوص برداشته است. استفاده از ظرفیت‌های قانونی در اسرع وقت و برگزاری جلسات مهم با کمیسیون اجتماعی و مالی پارلمان، یکی از راه‌های مهم توسعه بخش تعاون است. استفاده از ظرفیت‌های سند توسعه بخش تعاون نیز بر تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. صندوق ضمانت تامین مالی تعاون و بانک توسعه تعاون به‌عنوان موتورهای محرک توسعه بخش تعاون نیازمند افزایش سرمایه هستند تا بتوانند حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های تعاونی ارائه کنند. صندوق ضمانت تامین مالی تعاون نقش مهمی در پوشش ریسک شرکت‌های تعاونی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط دارد. 35 درصد از کل ضمانت‌نامه‌های صادر شده توسط صندوق ضمانت تامین مالی تعاون در حکومت سیزدهم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *