اعلام جزئیات جایزه تحقیقات سال سینمایی/ رونمایی از پوستر

اعلام جزییات جایزه پژوهش سال سینمایی/ پوستر رونمایی شد


در مراسم اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، با حضور قادر آشنا دبیر رویداد، به تلاوت آیاتی از قرآن شروع شد. قادر آشنا درباره اهمیت پژوهش در حوزه هنر هفتم برای تعالی و توسعه کشور تاکید کرد و از ارتقای جایگاه هنر هفتم و پاسداشت جایگاه پژوهش در هنر هفتم یاد کرد. همچنین، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره معرفی شده و محورهای جایزه پژوهشی برای این جشنواره مشخص شدند. ارسال آثار مختلف به این جشنواره نیز انجام شده و در انتها پوستر رویداد نمایش داده شد. برگزیدگان این رویداد نیز در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مراسم اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران دوشنبه چهارم دی ماه با حضور قادر آشنا دبیر این رویداد در وزارت ارشاد برگزار شد.

این نشست رسانه‌ای با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و خیر مقدم به اهالی رسانه آغاز شد.

قادر آشنا دبیر ششمین جایزه پژوهش جایزه سال سینمایی گفت: این جایزه از جایزه های کلیدی و مهم مجموعه سینمایی و مجموعه ارشاد است. پژوهش دنبال طرح سوال و از طرفی دنبال پاسخ است و معتقد هستیم توسعه و تعالی کشور بدون پژوهش ناقص است چون پیشرفت و تعالی مدیون فعالیت علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: در حوزه هنر هفتم که یک آثار خلاقانه فراگیر، موثر وتاثیرگذار است به طریق اولی اهمیت این حوزه دوچندان می‌شود. در سازمان سینمایی بر این باور هستیم که در عرصه داخلی و بین المللی تولیدات اثرگذار داشته باشیم و بهترین راه، عبور از مسیر پژوهش است.

آشنا با اشاره به اینکه این رویداد از سال ۹۵ آغاز و در برنامه‌ریزی مالی کشور لحاظ شده است، گفت: پاسداشت جایگاه پژوهش، ارتقای جایگاه هنر هفتم، جهت دهی مولفان و تلاش‌گران این حوزه از اهداف این رویداد است.

قادر آشنا در ادامه با معرفی شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: اکبر نبوی، مسعود نقاش زاده، رامتین شهبازی، سعید الهی، امیررضا مافی اعضای شورای سیاستگذاری ششمین دوره هستند و در جلسات برگزار شده محورهای جایزه پژوهشی مشخص و فراخوان پژوهش به صورت عمومی و از طریق موسسه آموزش عالی ها اعلان شد. محورهای این جایزه پژوهشی شامل «هنر هفتم، امید، تحول سیاسی»، «هنر هفتم، عقاید معنوی، دفاع مقدس»، «هنر هفتم، دانش مالی و اشتغال و کارآفرینی»، «هنر هفتم، مخاطب، خانواده و سبک زندگی»، «هنر هفتم و تکنولوژی»، «هنر هفتم، عزت، اقتدار و عزت ملی»، «هنر هفتم، ملی نگری و راهبردها و تمدن اسلامی» است.

دبیر این رویداد با اشاره به اینکه آثار راه یافته به جشنواره از نظر کمی افزایش سی درصدی داشته است، گفت: ۵ مقاله، ۳۳ پژوهش، ۲۰ طرح نامه یا پروپوزال و ۱۶ پایان نامه کارشناسی ارشد و ۱۶ پایان نامه دکترا به این جشنواره ارسال شده است.

وی با تفکیک جنسیت ارسال کنندگان آثار، بیان کرد: ۴۶ نفر از بانوان و ۷۹ نفر از آقایان در این رویداد شرکت کردند. همچنین ۷۵ درصد شرکت کنندگان از تهران و ۱۵ درصد از شهرستان ها هستند. موسسه آموزش عالی تهران، موسسه آموزش عالی آثار خلاقانه، موسسه آموزش عالی امام جعفرصادق (ع)، پژوهشگاه میراث و آثار خلاقانه، جهاد دانشگاهی و موسسه آموزش عالی کاشان بیشترین آثار را به این رویداد ارسال کردند.

در انتها با حضور جمعی از مدیران از پوستر این رویداد سینمایی رونمایی شد.

در بخشی از این نشست برخی از اهالی رسانه با انتقاد از وضعیت اثر سینمایی های روی پرده، از عدم همخوانی این آثار با محورهای پژوهشی این رویداد انتقاد کردند.

برگزیدگان این رویداد فرهنگی در مراسم اختتامیه که ۱۰ دی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.


مراسم اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران با حضور قادر آشنا دبیر این رویداد در وزارت ارشاد برگزار شد. این جایزه به عنوان یکی از جایزه های کلیدی و مهم در حوزه هنر هفتم و ارشاد محسوب می‌شود. پژوهش در این رویداد دنبال طرح سوال و پاسخ‌دهی است و معتقد است که توسعه و تعالی کشور بدون پژوهش ناقص است. در سازمان سینمایی نیز به طور خاص به اهمیت حوزه هنر هفتم و تولیدات اثرگذار آن توجه می‌شود و بر این باور هستند که راه بهتر برای توسعه در این حوزه عبور از مسیر پژوهش است. هدف این رویداد پاسداشت جایگاه پژوهش، ارتقای جایگاه هنر هفتم، جهت‌دهی مولفان و تلاش‌گران و ترویج محورهای مختلف پژوهشی است. شورای سیاستگذاری جشنواره از جمله اعضای مهم در این رویداد است و محورهای مختلفی مانند «هنر هفتم، امید، تحول سیاسی»، «هنر هفتم، عقاید معنوی، دفاع مقدس»، «هنر هفتم، دانش مالی و اشتغال و کارآفرینی»، «هنر هفتم، مخاطب، خانواده و سبک زندگی»، «هنر هفتم و تکنولوژی»، «هنر هفتم، عزت، اقتدار و عزت ملی» و «هنر هفتم، ملی نگری و راهبردها و تمدن اسلامی» را در نظر گرفته‌اند. تعداد آثار ارسال شده به این رویداد از سال به سال افزایش می‌یابد. در کل 5 مقاله، 33 پژوهش، 20 طرح نامه یا پروپوزال و 16 پایان نامه کارشناسی ارشد و 16 پایان نامه دکترا به این جشنواره ارسال شده و شرکت کنندگان از جهات مختلف شامل جنسیت و مناطق مختلف کشور نیز تنوع دارند. در اختتامیه این رویداد فرهنگی، برگزیدگان اعلام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *