آمادگی ایران برای ارائه خدمات فنی فناوری طراحی به نیکاراگوئه

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی مهندسی به نیکاراگوئه


در دیداری بین وزارت منابع هیدروکربن ایران و نیکاراگوئه، طرف‌ها در زمینه همکاری در حوزه‌های مختلف صحبت کرده و تأکید بر افزایش روابط در همه حوزه‌ها شده است. طی مسافرت اخیر وزیر منابع هیدروکربن ایران به نیکاراگوئه، گفتگوهای دیپلماتیک مثبت و مفیدی با وزیر انرژی این کشور آمریکای جنوبی در زمینه تأمین سوخت و فرآورده‌های نفتی و خدمات فنی و فناوری طراحی صورت گرفته است. همچنین، شرکت‌های ایرانی توانایی بازسازی و احداث پالایشگاه‌های نفتی نیکاراگوئه را دارند و می‌توانند در این زمینه همکاری کنند. نیکاراگوئه نیز منتظر برگزاری کمیسیون مشترک با ایران برای بهره‌مندی و تسریع در استفاده از توان تخصصی ایران در پروژه‌های پالایشی خود است. این دیدار نشان می‌دهد که روابط بین ایران و نیکاراگوئه در حکومت سیزدهم پیشرفت کرده است و آمادگی برای تشکیل هیأت‌های فنی و تخصصی جهت تسریع در توافق‌های دو کشور وجود دارد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت منابع هیدروکربن، جواد اوجی عصر امروز (دوشنبه چهارم دی‌ماه) در دیدار با دنیس مونکادا با بیان اینکه حکومت سیزدهم ضمن تأکید بر افزایش روابط در همه حوزه‌ها با نیکاراگوئه، گفت: در مسافرت اخیر خود به نیکاراگوئه در زمینه تأمین سوخت و فرآورده‌های نفتی و نیز صدور خدمات فنی و فناوری طراحی گفتگوهای دیپلماتیک خوبی با وزیر انرژی این کشور آمریکای جنوبی انجام شد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی و احداث پالایشگاه‌های نفتی نیکاراگوئه گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه تأمین تجهیزات و خدمات فنی و فناوری طراحی با پروژه‌های پالایشی نیکاراگوئه همکاری کنند.

اوجی با اشاره به اینکه روابط ایران و نیکاراگوئه در حکومت سیزدهم نسبت به گذشته پیشرفت داشته است، افزود: به نظر می‌رسد برای تسریع در توافق‌های دو کشور تشکیل هیأت‌های فنی و تخصصی ضروری باشد؛ از این رو آماده استقبال از هیأت‌های تخصصی نیکاراگوئه هستیم.

منتظر برگزاری کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه هستیم

دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با تأکید بر اینکه پروژه‌های پالایشی برای این کشور بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: ما منتظر برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور برای بهره‌مندی و تسریع در استفاده از توان تخصصان تولیدی منابع هیدروکربن ایران در پروژه‌های پالایشی خود هستیم.

وی با یادآوری اینکه این چهارمین مسافرت وی طی دو سال و نیم اخیر به ایران است، تصریح کرد: وزیر منابع هیدروکربن ایران در سفری که به نیکاراگوئه داشتند از نزدیک به‌صورت تخصصی از وضع و نیازهای ما در حوزه پالایش منابع هیدروکربن مطلع شد، امیدواریم در آینده نزدیک دو طرف بتوانند در این حوزه همکاری خوبی داشته باشند.


در دیدار بین جواد اوجی و دنیس مونکادا، دو طرف توافق برای افزایش روابط در حوزه های مختلف با نیکاراگوئه داشتند. در مسافرت اخیر اوجی به نیکاراگوئه، گفتگوهای دیپلماتیک مثبتی در زمینه تأمین سوخت و فرآورده های نفتی و خدمات فنی و فناوری طراحی با وزیر انرژی نیکاراگوئه صورت گرفت. شرکت های ایرانی نیز قادر به همکاری در تأمین تجهیزات و خدمات فنی و فناوری طراحی برای پروژه های پالایش نیکاراگوئه هستند. با توجه به پیشرفت روابط ایران و نیکاراگوئه در حکومت سیزدهم، تشکیل هیأت های فنی و تخصصی برای تسریع در توافق های دو کشور ضروری است. در این راستا، هیأت های تخصصی نیکاراگوئه نیز توانسته اند از همکاری با ایران بهره ببرند. دنیس مونکادا نیز بیان کرده است که پروژه های پالایشی برای نیکاراگوئه بسیار مهم و حیاتی هستند و منتظر برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور هستند تا از توان تخصصی تولیدی منابع هیدروکربن ایران در پروژه های پالایشی خود استفاده کنند. او همچنین امیدوار است که در آینده نزدیک همکاری خوبی در حوزه پالایش منابع هیدروکربن بین دو کشور برقرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *