شروع پروژه ارتباط روستایی رایتل در استان گلستان

آغاز به‌ کار پروژه ارتباط روستایی رایتل در استان گلستان

0 نظر


روز گذشته در استان گلستان مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباط روستایی با حضور رئیس‌جمهور و وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات برگزار شد. در این مراسم، به تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار پرداخته شد و ۲ سایت ارتباط روستایی توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. با این تدابیر، روستاهای توماچلرآلتین و قلعه جیق دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت همراه رایتل پیدا کردند. در این مراسم، مقام عالی رتبه و وزیر مخابرات نیز برای زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری کشور قدردانی کردند و به اهمیت دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت فیبرنوری در زندگی امروزی اشاره کردند. همچنین، وزیر مخابرات اعلام کرد که با اقداماتی که تاکنون انجام شده، آمار پوشش کشور برای استفاده از شبکه جهانی پرسرعت فیبرنوری به ۵ میلیون مشترک رسیده است و استان گلستان نخستین استانی است که همه شهرهای آن تحت پوشش فیبرنوری قرار دارد.

به گزارش بازرگانی دیجیاتور، روز گذشته اول دی ۱۴۰۲، مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباط روستایی استان گلستان با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، عیسی زارع‌پور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، معاونان وزیر، جمعی از مدیران کل استانی و منطقه‌ای و مدیران مناطق شرکت خدمات ارتباطی رایتل در محل کارخانه فناوری پارک علم و فناوری گرگان، برگزار شد.

در این مراسم که با هدف تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان برگزار شد، ۲ سایت ارتباط روستایی رایتل توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این سایت‌ها، روستاهای توماچلرآلتین از توابع گمیشان و قلعه جیق از توابع آق‌قلا به شبکه جهانی پرسرعت همراه رایتل دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس جمهوری در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران این زیرساخت مهم فناوری و ارتباطی کشور گفت: امروز همه بخش‌های زندگی ما متأثر و اساساً در بستر این فناوری و شبکه جهانی قرار دارد، به شکلی که اگر این فضای ارتباطی نباشد، زندگی دچار اختلال می‌شود. امروز دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت فیبرنوری یک ضرورت است و خوشحالم که از اینجا اعلام کنم این زیرساخت برای شبکه جهانی پرسرعت فیبرنوری در استان گلستان هم قابل بهره‌برداری است و امیدوارم دیگر استان‌ها نیز هرچه سریع‌تر از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند.

وزیر مخابرات نیز با اشاره به اینکه حکومت سیزدهم گام‌های بسیار بزرگی را در راستای برخورداری کشور از شبکه جهانی پرسرعت برداشته، گفت: با اقداماتی که تاکنون توسط مجریان این پروژه صورت گرفته، هم اکنون آمار پوشش کشور برای استفاده مردم از شبکه جهانی پرسرعت فیبر نوری، از ۵ میلیون مشترک عبور کرده است. با افتتاح این پروژه ملی، استان گلستان نخستین استان کشور به شمار می‌رود که همه ۳۷ شهر آن تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است و از امروز بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری این استان به سرعت‌های چند صدمگابیتی دسترسی پیدا می‌کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و دیجیاتور در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، عیسی زارع‌پور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، معاونان وزیر، جمعی از مدیران کل استانی و منطقه‌ای و مدیران مناطق شرکت خدمات ارتباطی “رایتل” در محل کارخانه فناوری پارک علم و فناوری گرگان، مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباط روستایی استان گلستان برگزار شد. در این مراسم، ۲ سایت ارتباط روستایی “رایتل” توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و روستاهای “توماچلرآلتین” از توابع “گمیشان” و قلعه “جیق” از توابع آق‌قلا به شبکه جهانی پرسرعت همراه “رایتل” دسترسی پیدا می‌کنند. در این مراسم، رئیس جمهوری با قدردانی از دست‌اندرکاران این زیرساخت مهم فناوری و ارتباطی کشور، اظهار داشت که امروزه همه بخش‌های زندگی ما متأثر و اساساً در بستر این فناوری و شبکه جهانی قرار دارد و اگر این فضای ارتباطی نباشد، زندگی دچار اختلال می‌شود. همچنین، وزیر مخابرات اعلام کرد که تاکنون آمار پوشش کشور برای استفاده مردم از شبکه جهانی پرسرعت فیبر نوری، از ۵ میلیون مشترک عبور کرده است و استان گلستان نخستین استان کشور است که همه ۳۷ شهر آن تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است و بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری این استان به سرعت‌های چند صدمگابیتی دسترسی پیدا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *