برابر با 50 مرکز تجاری، سالانه 100 میلیون دلار دارو صادر می شود.
0 نظر
طبق گفتههای احمد فیروزی، مدیر کل اروپا و آمریکای سازمان توسعه بازرگانی ایران، مراکز تجاری و خدمات ارائه شده توسط آنان نقش مهمتری در توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها داشته و در حکومت سیزدهم نسبت به گذشته نقش مهمتری پیدا کردهاند. همچنین در حال حاضر حدود ۵۰ مرکز تجاری در اقصی نقاط جهان وجود دارد و برخی از این مراکز تخصصی هستند و خدمات متنوعی به فعالان مالی ارائه میدهند. همکاری وزارت امور خارجه، اتاق مشترک ایران و لهستان و نمایندگی دیپلماتیکهای نروژ و لهستان در تهران نیز بهبود سطح روابط تجاری، فعالیت مراکز تجاری ایران در لهستان و نروژ و توسعه بازرگانی را افزایش میدهد. لهستان و نروژ بازارهای نوظهور برای شرکتهای دارویی و دانشبنیان کشور و ما در زمینه دارو ۱۰۰ میلیون دلار فروش خارجی داریم که نیمی از آن با کشورهای اروپایی انجام میشود. همچنین در آینده رویدادهای با تمرکز بر حوزه دارو، تجهیزات علوم درمانی و گیاهان دارویی برای توسعه فروش خارجی این اقلام به کشورهای لهستان و نروژ برگزار خواهد شد.
احمد فیروزی، مدیر کل اروپا و آمریکای سازمان توسعه بازرگانی ایران در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور نقش مراکز تجاری و خدمات ارائه شده توسط آنان را در توسعه روابط تجاری مهم و مؤثر توصیف کرد و گفت: مراکز تجاری در حکومت سیزدهم نسبت به گذشته نقش مهمتری پیدا کردهاند. در راستای افزایش بازرگانی و بهبود خدماتدهی به تجار، ایجاد و تقویت این مراکز طی دو سال اخیر با جدیت ادامه پیدا کرده است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ مرکز تجاری در اقصی نقاط جهان داریم و در برخی از کشورها بیش از یک مرکز تجاری فعالیت دارد. برخی از این مراکز تجاری طبق دستورالعمل مصوب سازمان توسعه بازرگانی، به صورت تخصصی مشغول به کار هستند و از این طریق خدمات متنوعی به فعالان مالی ارائه میشود.
فیروزی همچنین گفت: همکاری وزارت امور خارجه، اتاق مشترک ایران و لهستان، نمایندگی دیپلماتیکهای نروژ و لهستان در تهران برای بالا بردن سطح روابط تجاری، فعالیت مراکز تجاری ایران در لهستان و نروژ فرصتی برای ایجاد شناخت کاملتر از بازار این کشورها و توسعه بازرگانی است.
وی افزود: در این راستا دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه بازرگانی در سال ۱۴۰۳ با هدف افزایش مبادلات تجاری رویدادهای تجاری متنوع از جمله تبادل هیأتهای تجاری، نشستهای B۲B و و حضور در نمایشگاههای تخصصی بازار هدف را در دستور کار قرار داده است.
مدیر کل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه بازرگانی ایران به بازار لهستان اشاره کرد و گفت: کشور لهستان ۴.۵ میلیارد دلار فروش خارجی و ۸.۵ میلیارد دلار بازرگانی بینالملل دارو دارد و در حال حاضر عمده شرکای تجاری این کشور، کشورهای اروپایی هستند.
فیروزی با بیان اینکه لهستان و نروژ بازارهای نوظهوری برای شرکتهای دارویی و دانشبنیان کشور محسوب میشوند، گفت: ما در زمینه دارو ۱۰۰ میلیون دلار فروش خارجی به جهان داریم که نیمی از این بازرگانی با کشورهای اروپایی صورت میگیرد. همچنین ۵۰ درصد از بیش از یک میلیارد دلار بازرگانی بینالملل داروی کشور، نیز از شرکای تجاری اروپایی انجام میشود.
وی با تاکید بر اینکه در کنار بازارهای سنتی باید به سمت متنوعسازی بازارهای صادراتی پیش ببریم، گفت: در تلاش هستیم در آینده چندین رویداد با تمرکز بر حوزه دارو، تجهیزات علوم درمانی و گیاهان دارویی برای توسعه فروش خارجی این اقلام به کشورهای لهستان و نروژ برگزار کنیم.
به طور خلاصه، مدیر کل اروپا و آمریکای سازمان توسعه بازرگانی ایران بیان کرده است که مراکز تجاری در حکومت سیزدهم نقش مهمتری در توسعه روابط تجاری دارند. وی اعلام کرده است که تعداد حدود ۵۰ مرکز تجاری در اقصی نقاط جهان وجود دارد و برخی از این مراکز تجاری به صورت تخصصی مشغول به کار هستند. ضمناً، همکاری با وزارت امور خارجه، اتاق مشترک ایران و لهستان، نمایندگی دیپلماتیکهای نروژ و لهستان در تهران برای بالا بردن سطح روابط تجاری و کسب اطلاعات کاملتر از بازارهای این کشورها میتواند فرصتی مناسب برای توسعه بازرگانی باشد. همچنین، در آینده رویدادهایی با تمرکز بر حوزه دارو، تجهیزات علوم درمانی و گیاهان دارویی برای توسعه فروش خارجی این اقلام به کشورهای لهستان و نروژ برگزار خواهد شد.