مناسبت شرکت‌های فناوری به محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا در برابر ایران و روسیه

شرکتهای فناوری باید به تحریمهای آمریکا علیه ایران و روسیه پایبند


مارک وارنر، سناتور آمریکایی، معتقد است وزارت خزانه داری باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا شرکت های بزرگ فناوری مانند متا پلتفرمز و آلفابت از محدودیت‌های بین‌المللی های علیه شرکت های خارجی پیروی کنند. وارنر می گوید وزارتخانه در تضمین پیروی از محدودیت‌های بین‌المللی ها در بازارهای آگهی دیجیتال شکست خورده است. او معتقد است که شرکت های مذکور سرویس های فناوری تبلیغاتی برای شرکت های محدودیت‌های بین‌المللی شده فراهم می کنند و مخابرات عمیقی با دشمنان خارجی این کشور دارند. وارنر همچنین به مثال هایی از معرفی محصولات گوگل برای شرکت های محدودیت‌های بین‌المللی شده ایرانی و روسیه و بخش آگهی فیس بوک برای یک تاجر حامی روسیه اشاره کرده است. وی تاکید می کند که در بسیاری از کشورها رأی‌گیری برگزار می شود و این امر نشان می دهد که وزارت خزانه داری آمریکا باید به محدودیت‌های بین‌المللی ها پیروی کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، مارک وارنر سناتور آمریکایی معتقد است وزارت خزانه داری باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا شرکت های بزرگ فناوری از جمله متا پلتفرمز و آلفابت از محدودیت‌های بین‌المللی علیه شرکت های خارجی پیروی کنند که آگهی های آنها را در بستر نرم‌افزاری هایشان منتشر می کنند.

وارنر که رییس کمیته اطلاعات سنا نیز است، در نامه ای به جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا نوشت، این وزارتخانه در تضمین پیروی از محدودیت‌های بین‌المللی ها در بازارهای آگهی دیجیتال شکست خورده است.

این سناتور در نامه خود نوشته شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت و متا همچنان محدودیت‌های بین‌المللی های آمریکا را زیرپا می گذارند. به گفته او شرکت های مذکور سرویس های فناوری تبلیغاتی برای شرکت های محدودیت‌های بین‌المللی شده ای فراهم می کنند که مخابرات عمیقی با دشمنان خارجی این کشور از جمله روسیه و ایران دارند.

یکی از مثال هایی که وارنر در نامه خود به آن اشاره کرده، گزارش های رسانه ای و عمومی از اواخر 2023 میلادی است که طبق آنها گوگل معرفی محصولات برای شرکت های محدودیت‌های بین‌المللی شده ایرانی و روسی و بخش آگهی فیس بوک خدمات برای یک تاجر حامی روسیه فراهم کرده اند.

وارنر اشاره کرده در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، امسال رأی‌گیری برگزار می شود و همین امر ضرورت پیروی از محدودیت‌های بین‌المللی ها را برای وزارت خزانه داری آمریکا پررنگ تر می کند.


وزارت خزانه داری آمریکا باید اقدامات بیشتری را برای محدودیت‌های بین‌المللی شرکت های فناوری مانند متا پلتفرمز و آلفابت انجام دهد.

وزارتخانه خزانه داری آمریکا در تضمین پیروی از محدودیت‌های بین‌المللی ها در بازارهای آگهی دیجیتال شکست خورده است.

شرکت های آلفابت و متا همچنان محدودیت‌های بین‌المللی های آمریکا را نادیده می گیرند و سرویس های تبلیغاتی برای شرکت های محدودیت‌های بین‌المللی شده را فراهم می کنند.

گوگل معرفی محصولات برای شرکت های محدودیت‌های بین‌المللی شده ایرانی و روسی را ارائه کرده و فیسبوک نیز خدمات آگهی را به یک تاجر حامی روسیه فراهم کرده است.

پیروی از محدودیت‌های بین‌المللی ها در رأی‌گیری امسال در آمریکا ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *