فعالیت من به عنوان فیلمساز، تحت تأثیر خود جواد عزتی قرار دارد/ هیچ اجازه‌ای برای شوخی ناهنجار نداشتیم.

فیلمسازی ام متاثر از خود جواد عزتی است/اجازه شوخی ناهنجار نداشتیم


در نشست اثر سینمایی “تمساح خونی” با آیین تقدیر از زنده یاد فریماه فرجامی بازیگر سینمای ایران، جواد عزتی کارگردان اثر سینمایی بیان کرد که هدفش ساخت یک اثر سینمایی تماشاگر پسند بوده است و به دلایل ساخت کمدی اش اشاره کرد. بازیگران اثر سینمایی نیز درباره همکاری با عزتی و نگاه او به ژانر کمدی صحبت کردند. همچنین پدرام افشار نویسنده اثر سینمایی و مسعود سخاوت دوست آهنگساز نیز در سخنانشان به موضوعات مربوط به اثر سینمایی پرداختند. درباره نام اثر سینمایی “تمساح خونی” نیز توضیح داده شد و آرتا ماهان طراح لباس اثر سینمایی اظهار کرد که نگاه به لباس در کمدی متفاوت است. از پرداختن به نقاط تکنیکی اثر سینمایی و ضعف در پایان آن نیز صحبت شد. در پایان نشست، کامران حجازی نیز لوکیشن‌های اثر سینمایی را ساخت و اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نشست اثر سینمایی «تمساح خونی» با آیین تقدیر از زنده یاد فریماه فرجامی بازیگر سینمای ایران آغاز شد که فرزند برادر فریماه فرجامی به نیابت از خانواده این هنرمند در مراسم حضور داشت.

در ابتدای نشست جواد عزتی درباره ساخت کمدی خود بیان کرد: می خواستم یک اثر سینمایی تماشاگر پسند بسازم و حتماً بخش هنر هفتم بودن آن مهم بود و اینکه وقتی اثر سینمایی را ببینم مشخص باشد پلان ها برای سینمایی است یا یک سریال.

وی اضافه کرد: من دوست داشتم اثر سینمایی را برای این بسازم که در هر بخش پیشنهادی برای هنر هفتم باشد. شاید اولین بار بود اثر سینمایی را کامل در هنر هفتم دیدم. اثر سینمایی پیشنهادهایی در فیلمبرداری طراحی صحنه و … داشت و حتماً باید پیشنهادهایی برای سینمای ایران می داشتیم و اگر نبوده است من قصور کردم.

الناز حبیبی بازیگر درباره همکاری با عزتی به عنوان کارگردان عنوان کرد: من قبلاً با عزتی همکاری داشته ام و همیشه گفته ام که نود درصد از حواسش به پارتنرش بوده است. او در کارگردانی هم فرای ذهن بود.

عباس جمشیدی فر نیز درباره بازی در اثر سینمایی بیان کرد: من تجربه کارگردانی عزتی را داشته ام. این تجربه را سال ۷۹ در صحنه نمایش فجر داشته ام که اولین کارم و عزتی کارگردانش بود. آن سال هم جایزه اول بازیگری را گرفتم. این اثر سینمایی هم اولین سینمایی بود که جواد کارگردانی می کرد و خوشحالم که به من اعتماد کرد.

وی درباره نگاه کارگردان در کمدی عنوان کرد: عزتی خیلی شریف به کمدی فکر می کند و خیلی معتقد به چنین کمدی ای است. در اکثر کارها هم اجازه نمی داده است که من بازیگر شوخی ای کنم که شاید خوب نباشد. سلیقه و نگاه او هم کاملاً قابل احترام است.

شبنم قربانی بازیگر دیگر این اثر سینمایی بیان کرد: شانس بزرگی بود که نصیب من شد. کمدی دوست دارم و از این حیث خوشحالم که در این اثر سینمایی بودم.

بهزاد خلج دیگر بازیگر اثر سینمایی در سخنانی گفت: دغدغه اولم برای بازی در اثر سینمایی مشق کردن در کنار جواد عزتی بود. اعتقاد دارم کار طنز بازی کردن خیلی سخت است اما نگرانی نداشتم و می دانستم عزتی کاملاً هدایت می کند.

عزتی درباره دلایل ساخت یک کمدی عنوان کرد: ذات سینمای ایران را خیلی دلی دوست دارم و حیف است که این سینمای باشکوه توی سرش بخورد و دایم بگوییم این سینمای عقب مانده و کشکی است. دوست داشتم این هنر هفتم را با کمدی کوچکی هم شده گرم کنم. اینکه بخواهم کاری کنم که بگویم متفاوت است نه این نبود. دیدگاه خودم را ساخته ام و ذات هنر هفتم هم همین است که هرکسی دیدگاه خود را می سازد.

وی درباره نام اثر سینمایی توضیح داد: اصطلاح «تمساح خونی» یک اصططلاح است درباره آدم هایی که با جیب خالی ریسک های بزرگ می کند. اگر هم در اثر سینمایی فحاشی بوده است عذرخواهی می کنم من ندیدم.

پدرام افشار نویسنده اثر سینمایی درباره پایبندی به سینمای ژانر گفت: حضورم را در این پروژه مدیون اعتماد عزتی و حجازی تهیه کننده هستم. درباره وفاداری به ژانر می توانم بگویم این کار تلفیقی از کمدی و اکشن است و حتی رگه هایی از کمدی سیاه و کمدی بزن و بکوب دارد که شاید کمتر از ۱۰ دقیقه بود. عزتی ایده های موقعیت اکشن را داشت در هنگام کار هم بازنویسی هایی داشتیم و با حضور عزتی فیلمنامه صد در صد ارتقا داشت. امروز که اثر سینمایی را می دیدم به نظرم آمد که کار یک اثر سینمایی اولی نیست.

عزتی درباره شروع کارش با کمدی گفت: شاید یک سال قبل از اینکه این اثر سینمایی را بسازم فیلمنامه دیگری تصمیم داشتم جلوی دوربین ببرم که ژانرش هم این نبود.

وی درباره ضعف در یک سوم پایانی اثر سینمایی بیان کرد: هرکسی دوست دارد تا دقیقه نود کاری روی اثری که دارد انجام دهد. من هم اگر بگویم دست نمی زنم دروغ گفته ام. درباره یک سوم پایانی باید بگویم، نمی خواستم احساس جمع کردن فیلمنامه دست بدهد و اگر این حس هست باید یک بار دیگر کار را ببینم.

عزتی توضیح داد: ما ابتدا فیلمنامه را غیرخطی نوشتیم ولی بعداً که تصمیم گرفتیم اثر سینمایی را کلید بزنیم خطی جلو رفتیم. طی اثر سینمایی هر شب بحث می کردیم و سکانس ها را کم و اضافه می کردیم تا فیلمنامه غیرخطی را تغییر دهیم. من استوری بورد هم داشتم و ما اینگونه پیش بردیم.

مسعود سخاوت دوست آهنگساز نیز بیان کرد: عزتی روی جهان صوتی اثر سینمایی مسلط بود و فکر نمی کردم با کارگردانی اثر سینمایی اولی رو به رو باشم. هر ۲ رویکرد هنر صوتی کمدی یعنی هم شخصیت و هم موقعیت را داشتیم. در این سالن امکان شنیدن هنر صوتی خوب وجود نداشت. راک، جز و بلوز هنر صوتی هایی بود که سراغشان رفتیم.

آرتا ماهان طراح لباس اثر سینمایی نیز در سخنانی یادآور شد: نگاه نسبت به لباس در کمدی نسبت به دیگر ژانرها متفاوت است.

عزتی درباره چالش کارگردانی و بازیگری همزمان به شوخی بیان کرد این چالش وحشتناک بود.

این کارگردان درباره حضور سعید آقاخانی گفت: من اولین بار که جلوی دوربین سریال رفتم سال ۷۹ بود که برای سعید آقاخانی بود. عباس جمشیدی فر هم همینطور اولین بار بازی جلوی دوربین او را تجربه کرد. یکی از دوستان نصیحتی کرد که فکر می کنم درست است و گفت حتماً دوستانت را برای اثر سینمایی اولت دور خودت جمع کن.

وی درباره دغدغه اثر سینمایی اظهار کرد: اتفاقاً دغدغه همه ما صعود به یک قله در یک شب است و محیط اجتماعی به ما این باور را داده است که همه ما یک شبه باید بپریم. اتفاقاً خیلی این دغدغه حاکم است که یک شبه همه کارها را انجام دهیم، پولدار شویم و به قله دانش یا عرفان برسیم.

عزتی درباره اینکه از چه کارگردانی تاثیر گرفته است، یادآور شد: تلاشم متاثر از جواد عزتی بوده است چون تجربه هایی داشتم که از آنها یاد گرفتم و محصول همه کارگردانانی است که آثارشان را دیدیم یا تجربه کرده ایم.

وی درباره اینکه فکر می کند جایزه کارگردانی بگیرد، گفت: خیر امیدوار نیستم.

کامران حجازی نیز در پایان گفت: بابک کریمی تک تک لوکیشن های اثر سینمایی را ساخت و اجرا کرد.


این نشست با حضور خانواده فریماه فرجامی که نمادی از ارج نهادن به این هنرمند برجسته بود آغاز شد. جواد عزتی کمدی خود را توصیف کرد و اهمیت بخش سینمایی آن را برجسته کرد. دیگر بازیگران نیز در مورد همکاری با عزتی و تجربه‌هایی که با او داشتند صحبت کردند. عزتی همچنین درباره دلایل ساخت این کمدی و توضیح اصطلاح “تمساح خونی” صحبت کرد. نویسنده، طراح لباس و آهنگساز نیز در مورد دستاوردهای خود در اثر سینمایی سخن گفتند. در انتها کامران حجازی نیز به تجهیزات مکان‌های اثر سینمایی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *