عدم ثبت سفارش اتوبوس پس از شش ماه

عدم ثبت سفارش اتوبوس پس‌از ۶ ماه


در نشست خبری مشترک رؤسای پلیس راه و مدیران کل سازمان راهداری و ترانزیت، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری ترانزیت بزرگراه‌ای، تاکید کرد که بیشترین زحمات کاری بردوش دوستان پلیس و راهداری در سفرها و موقعیت‌های خاص است. او با اشاره به موانع و مشکلات مالی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ترانزیت در کشور، بیان کرد که هزینه‌های زیاد و نبود منابع مالی باعث عدم بهبود وضعیت بزرگراه‌ها می‌شود. امانی همچنین اشاره کرد که تاکنون نتوانسته‌اند بخش زیادی از ناوگان فرسوده راهداری را نوسازی کرده و مشکلاتی نظیر کمبود بلیت در بازار به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری ترانزیت بزرگراه‌ای امروز در نشست خبری مشترک رؤسای پلیس راه و مدیران کل سازمان راهداری و ترانزیت، گفت: در سفرها و موقعیت‌های خاص بیشترین زحمات کار بردوش دوستان پلیس و راهداری است. گذشت زمانی که در رسانه‌ها مقابل هم قرار می‌گرفتیم زیر این مسائل از بار مردم را کاهش نمی‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در راستای ساخت و ساز گواهی‌نامه نتوانستیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم؛ از ۳۵ کیلومتر فرودگاه امام تا عوارضی تهران را از ابتدای نوروز پارسال می‌خواستیم بازسازی کنیم اما به دلیل برخی موانع تحقق پیدا نکرد. با قیمت مصالح امسال این ۳۵ کیلومتر نیازمند دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است تا اصلاح کنیم.

وی افزود: سازمان راهداری در سال‌جاری ۲۵ همت برای مراکز مختلف هزینه کرده و با توجه به هزینه‌های زیاد قطعاً وضعیت بزرگراه‌های کشور مطلوب نیست به طور مثال در کشور ترکیه ۷۰ درصد درآمد سوخت، برای هزینه و تأمین زیرساخت‌های خود کشور این هزینه می‌شود.

امانی خاطرنشان کرد: تقریباً پس‌از دوره کرونا نزدیک به ۷ هزار دستگاه اتوبوس از چرخه فعالیت خارج شد و از سال گذشته کمبود بلیت در بازار بسیار واضح است و پلیس متناسب با وظایف و درآمد خود ابراز امکانات دارد.

این مقام مسؤولافزود: امسال تلاش کردیم تا ناوگان فرسوده راهداری را از ۹ هزار دستگاه، هزار دستگاه رو نوسازی کنیم؛ حدود ۶ ماه است که روند سفارش را شروع کنیم اما هنوز نتوانستیم ثبت سفارش را انجام دهیم.


گفته شده است که در سفرها و موقعیت‌های خاص بیشترین زحمات کار بردوش دوستان پلیس و راهداری است. تلاش شده است تا ناوگان فرسوده راهداری را از ۹ هزار دستگاه، هزار دستگاه رو نوسازی کنند؛ اما هنوز نتوانسته‌اند ثبت سفارش را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *