معرفی سه فرودگاه برتر کشور در پايش كيفیت خدمات فرودگاهی

سه فرودگاه برتر کشور در پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شد


در یک گزارش از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان فرودگاه برتر با شاخص رضایت ۷۷.۶ درصدی دربن‌ماه معرفی شد. این فرودگاه را فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز و سپس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز دنبال می‌کنند. در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، شاخص رضایت میانگین فرودگاه‌ها در کشور ۷۰.۵ بوده و بیش از نیمی از بازخوردها نشان‌دهنده رضایت کامل مسافران از خدمات ارائه شده بوده است. در این گزارش، فرودگاه بندرعباس چهارم، فرودگاه مهرآباد پنجم و فرودگاه زاهدان ششم قرار گرفته‌اند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۷.۶ درصدی در بهمن‌ماه به‌عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با شاخص رضایت ۷۵.۵ درصدی به‌عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۳.۶ به‌عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.

گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی دی‌ماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های اصفهان، شیراز و تبریز به ترتیب ۷۶.۷، ۷۳.۱ و ۷۵.۶ بوده است.

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس با شاخص رضایت میانگین ۷۳ درصد چهارم شد؛ فرودگاه مهرآباد با رسیدن به شاخص رضایت ۷۱.۷ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه بین‌المللی زاهدان با ثبت شاخص رضایت ۶۹.۳، در رده ششم فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفت.

فرودگاه‌های یزد، مشهد و اهواز نیز، به ترتیب با میانگین شاخص رضایت ۶۸، ۶۵.۴ و ۶۰.۷ هفتم تا نهم شدند.

در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، میانگین شاخص رضایت فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۷۰.۵ ثبت شد.

در ماه گذشته، ۳۴۴ هزار و ۳۹۸ بازخورد در درگاه‌های مختلف سامانه طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۹۰ هزار و ۹۳۶ نظر، معادل ۵۵.۴ درصد کل آرا، حاکی از رضایت کامل مسافران، مستقبلین و مشایعت‌کنندگان از خدمات ارائه شده از فرودگاه‌های منتخب طرح بود و ۶۲ هزار و ۲۲ نفر، معادل ۱۸ درصد رأی‌دهندگان، از خدمات فرودگاه‌های مشمول طرح رضایت نسبی داشتند.

در نهایت، فرودگاه‌های منتخب طرح در روزهای دوشنبه با رسیدن به میانگین شاخص رضایت ۷۱.۵ درصد الگوی بازخورد را سبز کردند. روز دوشنبه دوم بهمن، با شاخص رضایت ۷۳.۷ درصد سبزترین روز ماه بوده است.


فرودگاه‌های اصفهان، شیراز و تبریز به ترتیب به عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند. فرودگاه بندرعباس، مهرآباد و زاهدان نیز در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. همچنین فرودگاه‌های یزد، مشهد و اهواز در رده‌های هفتم تا نهم قرار گرفتند. در مجموع، میانگین شاخص رضایت فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بهمن‌ماه ۷۰.۵ بود. همچنین بیش از ۵۵ درصد از بازخوردهای دریافتی از مسافران و مشتریان نشان از رضایت کامل آن‌ها از خدمات ارائه شده از فرودگاه‌ها بود.روز دوشنبه دوم بهمن با شاخص رضایت ۷۳.۷ درصد، سبزترین روز ماه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *