ساخت و ساز هزار و ۶۰۰ مطابق برنامه ششم توسعه
0 نظر
در نشست تخصصی چالشهای ترانزیت ریلی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه خطوط ریلی، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اظهار داشت که در این حوزه، در عرصه ترانزیت کشور، دستاوردهای زیادی داشتهایم اما همچنان با مشکلات زیادی روبرو هستیم. او درباره توسعه شبکه ریلی کشور، بومیسازی و توان فناوری طراحی کشور نیز صحبت کرد و بر روی حل مشکلات و ارائه راهکارها تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه خطوط ریلی، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور امروز (۲۹ بهمنماه) در نشست تخصصی چالشهای ترانزیت ریلی، گفت: در عین حال که چالش زیاد داریم و کشور در عرصه ترانزیت با مشکلات زیادی مواجه بوده اما دستاوردهای زیادی هم داشتیم. صرف نظر از اینکه آیا شبکه ریلی فعلی از بندر امام خمینی به شمال، برای کشور مفید بوده یا نه، طبق برنامه پنجم توسعه، ۳۶۰ کیلومتر در مجموعه شرکت ساخت، ساخت خطوط ریلی داشتیم. در برنامه ششم توسعه هم ۱۶۰۰ کیلومتر ریل ساختیم با وجود همه سختیها و مشکلات. در حالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهبودی نداشته و این بهدلیل توان و ظرفیت مهندسان کشور بوده است.
معاون ساخت و توسعه خطوط ریلی، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه این انتقاد مطرح شده که خطوطی که از سوی شرکت ساخت ساخته شده، به درد نمیخورد، گفت: ما در زمینه ساخت ریلی خیلی بیراهه نرفتیم. از سوی دیگر توان فناوری طراحی کشور در حال حاضر به قدری توسعه پیدا کرده که آن را به رخ مهندسان روسی میکشیم.
خطیبی با بیان اینکه بومیسازی در کشور دستاورد بزرگی است، اظهار کرد: ما از سال ۱۳۸۵ تا کنون حدود ۳۷ طرح ریلی اضافه کردیم و این موضوع چندان بیحساب و اثر ادبی هم نبوده است. باید فرصتی باشد که بتوانیم این دستاوردها را مطرح کنیم. در عین حال برای حل مشکلات راهکار ارائه دهیم.
در حال حاضر توان فناوری طراحی کشور به قدری توسعه یافته است که به روسیهایها نشان داده میشود.