توجه و نگرانی جشنواره عمار درباره اثر سینمایی‌ها و سریال‌های تلویزیونی

توجه و دغدغه جشنواره عمار نسبت به تولیدات تلویزیونی


جمال یزدانی، داور بخش “تولیدات تلویزیونی” در جشنواره مردمی اثر سینمایی عمار است. او دکترای میراث و مخابرات دارد و فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه میراث و مخابرات داشته است. او معتقد است که بخش تلویزیون در صدا و سیما بسیار مهم است و باید با توجه به گروه‌های مخاطب، برنامه‌هایی ساخت و ساز شود که بیشترین تاثیر را داشته باشند. او همچنین اظهار داشته است که جشنواره عمار می‌تواند نقش مهمی در توسعه بخش تلویزیون در هنر هفتم داشته باشد و نمایش آثار این بخش از مطالعات تاریخی ۲۲ تا ۲۸ دی‌ ماه در هنر هفتم فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، جمال یزدانی از داوران بخش «تولیدات تلویزیونی» چهاردهمین جشنواره مردمی اثر سینمایی عمار و دانش‌آموخته دکتری میراث و مخابرات است. از جمله سوابق و فعالیت‌های یزدانی می‌توان به تدریس اندیشه امام‌خمینی(ع)، عضویت در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی، عضویت در هیات‌ مدیره سازمان فرهنگی سازماندهی شهری مشهد، عضویت در هیات اندیشه‌ورز معاونت فرهنگی سپاه و عضویت در کارگروه محتوایی شهرک تاریخی مشهد اشاره کرد. همچنین اثر ادبی «در مکتب مصطفی» درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده از تالیفات وی محسوب می‌شود.

یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور گفت: معتقدم صداوسیما چون آنتن دارد و مخاطب عمومی پای آن است، مسابقه اصلی برنامه‌های تلویزیونی، همان‌جا است. کار باید توسط مخاطب دیده‌ شود و با توجه به گروه ویژه مخاطب، هرچه به نتیجه بیشتری برسد، برد بیشتر داشته‌است. جشنواره‌های خارج، تنها می‌توانند به این جریان به عنوان یک تسریع‌کننده کمک‌ کنند.

وی افزود: جشنواره عمار از گذشته تاکنون نسبت به بخش «تولیدات تلویزیونی»، دغدغه‌مند بوده، توجه‌داشته و پیرامون آنها کار کرده‌است اما چون پایه جشنواره عمار براساس مستند شکل گرفته‌است، این حوزه در آن پررنگ‌تر است. من احساس می‌کنم که این پتانسیل وجود دارد که همگام با مستند، بخش تولیدات تلویزیونی از نظر تنوع فرمی، تنوع موضوعی و تنوع مخاطب قوت بگیرد.

یزدانی یادآور شد: همان‌طور که جشنواره عمار در جریان هنر هفتم فعال است، می تواند در جریان سیما هم تاثیرگذار باشد.

نمایش آثار این بخش از مطالعات تاریخی ۲۲ تا ۲۸ دی‌ ماه در هنر هفتم فلسطین تهران صورت می‌گیرد.


با توجه به گفته‌های جمال یزدانی، مسابقه اصلی برنامه‌های تلویزیونی باید توسط مخاطب دیده شود و برنامه‌هایی که به نتیجه بیشتری برسند، برنده‌ی بیشتری خواهند داشت. هرچند جشنواره عمار در گذشته نیز در بخش تولیدات تلویزیونی فعالیت داشته و از آن مراقبت کرده است، اما بخش مستند در این جشنواره حائز اهمیت بیشتری است و جمال یزدانی باور دارد که بخش تولیدات تلویزیونی نیز می‌تواند همراه با مستند قدرتمندی برخوردار باشد و تاثیر گذاری بالایی در جریان سیما داشته باشد. نمایش آثار بخش تولیدات تلویزیونی در جشنواره عمار از مطالعات تاریخی ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه در هنر هفتم فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *