استفاده از فناوری برای ساخت و ساز پایدار و بهبود سلامت پسته

بهره‌گیری از فناوری‌ برای پایداری تولید و ارتقای سلامت پسته


محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد زراعت اعلام کرده است که بازارهای جهانی از محصول باکیفیت پسته ایران استفاده کرده‌اند و تداوم ساخت و ساز و دسترسی به این محصول برای ما و جهان مهم است. وی نیز به اهمیت ارتقای کیفیت پسته در بخش غذا و داروی کشور اشاره کرده و برای پایداری و سلامت این محصول تأکید کرده است. همچنین، برومندی به عنوان یک سازمان تخصصی در خدمت امنیت غذایی، نقش فائو را تأکید کرده و از خدمات فنی ارزشمند این سازمان بهره‌مندی کشورها و بخش‌های ساخت و ساز غذا در جهان را تأکید کرده است. او همچنین بخش باغبانی را از حوزه‌های مهم در امنیت غذایی کشور دانسته و اهمیت آن را برجسته کرده است. در ادامه، برومندی اشتغال 37 درصد اشتغال کشور در بخش باغبانی را بیان کرده و از درآمد ارزی حاصل از فروش خارجی محصولات باغبانی نیز صحبت کرده است. در پایان، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد زراعت اعلام کرده است که گفتگوهای دیپلماتیک با سازمان فائو برای اجرای پروژه بهبود ساخت و ساز و فروش خارجی پسته از طریق استقرار سازماندهی همه‌جانبه و تلفیقی محصول از سال گذشته آغاز شده است و انجام کارهای مقدماتی این پروژه تاکنون به پایان رسیده است.

به گزارش دیجیاتور، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد زراعت گفت: بازارهای جهانی از محصول باکیفیت پسته ایران از گذشته تاکنون استفاده کرده‌اند و تداوم ساخت و ساز، دسترسی به این محصول و سلامت آن برای ما و جهان مهم است.

وی سطح باغات پسته در کشور را ۵۰۰ هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: ارتقای کیفیت پسته از دغدغه‌های ما و بخش غذا و داروی کشور است و برای پایداری و سلامت این محصول باید از دانش روز جهان بهره‌مند شویم.

برومندی با بیان این که فائو به عنوان یک سازمان تخصصی در خدمت امنیت غذایی است، تصریح کرد: همه کشورها و بخش‌های ساخت و ساز غذا در جهان از خدمات فنی ارزشمند این سازمان بهره‌مند هستند.

وی در همین حال بخش باغبانی را از حوزه‌های مهم در امنیت غذایی کشور دانست و گفت: سطح باغات کشور نزدیک به ۳ میلیون هکتار است و بیش از ۲۵ میلیون تن انواع محصولات باغی از این سطح ساخت و ساز می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد زراعت خاطرنشان کرد: به رغم آن که ۲۰ درصد از خاک زراعت در بخش باغبانی است، اما ۳۷ درصد اشتغال در این بخش است.

برومندی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد درآمد ارزی حاصل از فروش خارجی محصولات مازاد بر مصرف بخش زراعت در اختیار حوزه باغبانی است.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد زراعت نیز گفت: گفتگوهای دیپلماتیک با سازمان فائو برای اجرای پروژه بهبود ساخت و ساز و فروش خارجی پسته از طریق استقرار سازماندهی همه‌جانبه و تلفیقی محصول از سال گذشته آغاز شد و امروز کل کارهای مقدماتی این پروژه انجام شده است.


محصول پسته ایران از گذشته تاکنون استفاده کرده‌اند و تداوم ساخت و ساز، دسترسی به این محصول و سلامت آن برای ما و جهان مهم است. سطح باغات پسته در کشور ۵۰۰ هزار هکتار است. ارتقای کیفیت پسته از دغدغه‌های ما و بخش غذا و داروی کشور است و برای پایداری و سلامت این محصول باید از دانش روز جهان بهره‌مند شویم. فائو به عنوان یک سازمان تخصصی در خدمت امنیت غذایی است و همه کشورها و بخش­های ساخت و ساز غذا در جهان از خدمات فنی ارزشمند این سازمان بهره­مند هستند. باغبانی را از حوزه­های مهم در امنیت غذایی کشور دانست و گفت: سطح باغات کشور نزدیک به ۳ میلیون هکتار است و بیش از ۲۵ میلیون تن انواع محصولات باغی از این سطح ساخت و ساز می­شود. ۳۷ درصد اشتغال در بخش باغبانی است. حدود ۵۰ درصد درآمد ارزی حاصل از فروش خارجی محصولات مازاد بر مصرف بخش زراعت در اختیار حوزه باغبانی است. گفتگوهای دیپلماتیک با سازمان فائو برای اجرای پروژه بهبود ساخت و ساز و فروش خارجی پسته از طریق استقرار سازماندهی همه­جانبه و تلفیقی محصول از سال گذشته آغاز شده است و امروز کل کارهای مقدماتی این پروژه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *