جذب نوآوران ایرانی خارج از کشور در مراکز شتابدهنده

سامانه برخط پسادکتری رونمایی شد


در این متن، گزارشی از گردهمایی اینکوباتور‌های برتر ایران داده می‌شود. در این گردهمایی، مهدی عظیمیان اینکوباتور‌ها را یکی از ارکان مهم زیست بوم فناوری توصیف کرده و ترویج میراث کارآفرینی را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز شتاب‌دهی پیشرفت برشمرده است. وی همچنین به نقش میانجیگرانه اینکوباتور‌ها در تحقق استارتاپ‌های پایدار اشاره کرده و حمایت از فضای کار اشتراکی را جزء وظایف معاونت علمی دانسته است. عظیمیان همچنین به برنامه‌های مرکز شتاب دهی پیشرفت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آموزش، کمک به جذب تیم ورودی و ایجاد بحث رویدادهای کارآفرینی اشاره کرده است. در پایان، اعلام شده که مرکز شتاب دهی پیشرفت قصد دارد با همکاری مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، اقداماتی برای جذب ایرانیان خارج از کشور و اخذ گرنت‌های مربوطه صورت بدهد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهدی عظیمیان در گردهمایی اینکوباتور‌های برتر ایران که امروز در معاونت علمی برگزار شد، شتاب دهنده‌ها را یکی از ارکان مهم زیست بوم فناوری توصیف کرد و گفت: ترویج میراث کارآفرینی از جدی ترین دغدغه های مراکز شتاب‌دهی پیشرفت به شمار می رود.

عظیمیان کمک به ایجاد استارتاپ های پایدار را از دغدغه های این مرکز دانست و به نقش میانجیگرانه اینکوباتور‌ها در تحقق این مهم اشاره کرد و افزود:
حمایت از فضای کار اشتراکی سرفصلی است که این روزها در دست داریم و این تکلیفی است که معاونت علمی بر عهده ما گذاشته است.

عظیمیان با بیان اینکه مرکز شتاب دهی پیشرفت بیشتر حمایت های غیرمالی را در دستور کار خود دارد، گفت: آموزش، کمک به جذب تیم ورودی، زنده کردن بحث رویدادهای کارآفرینی و … از جمله این اقدامات است.

وی در پایان از مصوبه جدیدی که مرکز شتاب دهی پیشرفت با همکاری مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی دنبال می کند، خبرداد و گفت: براساس این مصوبه، شتاب دهنده ها می توانند میزبان ایرانیان خارج از کشور شده و به جذب آنها اقدام کنند و از گرنت معاونت نیز برخوردار شوند.


من به گزارش خبرنگار دیجیاتور، در گردهمایی اینکوباتور‌های برتر ایران که امروز در معاونت علمی برگزار شد، شتاب دهنده‌ها را یکی از ارکان مهم زیست بوم فناوری توصیف کرد و ترویج میراث کارآفرینی را از جدی ترین دغدغه های مراکز شتاب‌دهی پیشرفت به شمار می رود.

من کمک به ایجاد استارتاپ های پایدار را از دغدغه های این مرکز دانسته و به نقش میانجیگرانه اینکوباتور‌ها در تحقق این مهم اشاره کرده و افزود: حمایت از فضای کار اشتراکی سرفصلی است که این روزها در دست داریم و این تکلیفی است که معاونت علمی بر عهده ما گذاشته است.

من با بیان اینکه مرکز شتاب دهی پیشرفت بیشتر حمایت های غیرمالی را در دستور کار خود دارد، گفت: آموزش، کمک به جذب تیم ورودی، زنده کردن بحث رویدادهای کارآفرینی و … از جمله این اقدامات است.

من در پایان از مصوبه جدیدی که مرکز شتاب دهی پیشرفت با همکاری مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی دنبال می کند، خبرداد و گفت: براساس این مصوبه، شتاب دهنده ها می توانند میزبان ایرانیان خارج از کشور شده و به جذب آنها اقدام کنند و از گرنت معاونت نیز برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *