اخذ گواهی حرفه‌ای برای شتابدهنده‌ها

اعطای گواهی صلاحیت حرفه ای به شتابدهنده‌ها


در دومین روز از نشست گردهمایی اینکوباتور‌های برتر ایران که در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، دکتر محمدجواد صدری مهر، در مورد فرایند شتابدهی و اهمیت صدور گواهی صلاحیت برای شتابدهنده‌ها صحبت کرد. او بیان کرد که گواهی صلاحیت، یک گواهی برای اعتباربخشی مجموعه‌های شتابدهنده است و نشان می‌دهد که آیا یک شتابدهنده استانداردهای مورد نیاز را پاس کرده است یا خیر. صدری مهر همچنین به این نکته پرداخت که برخی مجموعه‌ها به اشتباه به عنوان اینکوباتور تشکیل شده‌اند و فقط با یکسری جملات انگیزشی و بدون انجام کار تجاری، فعالیت می‌کنند. در ادامه، دستیار معاون علمی مقام عالی رتبه تأکید کرد که صدور گواهی صلاحیت باعث اعتماد سازی می‌شود و از طریق این گواهی‌ها قادر خواهیم بود تا بهترین حمایت‌ها را به مجموعه‌های دانش‌بنیان ارائه کنیم. هدف ما از حمایت از اینکوباتور‌ها آبیاری قطره‌ای است تا این مجموعه‌ها بتوانند به محصول برسند. همچنین، اینکوباتور‌های برتر کشور طبق استانداردهای شاخص از سوی مرکز شتابدهی پارک پردیس ارزیابی شده و دستیار معاون علمی مقام عالی رتبه توضیح داد که اینکوباتور‌های دارای گواهی صلاحیت به عنوان اینکوباتور‌هایی با امتیاز بالاتر در نظر گرفته می‌شوند. در نهایت، ذکر شد که در دوره فعلی، اینکوباتور‌هایی که گواهی صلاحیت دریافت کرده و فعالیت خود را توسعه داده‌اند، حمایت‌های 15 برابری نسبت به دوره قبلی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، دکتر محمدجواد صدری مهر در دومین روز از نشست گردهمایی اینکوباتور‌های برتر ایران که در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، فرایند شتابدهی با اشاره صدور گواهی صلاحیت برای شتابدهنده‌ها درباره آن توضیح داد و گفت: گواهی صلاحیت، یک گواهی برای اعتباربخشی مجموعه‌های شتابدهنده ها است و از این طریق اعلام می‌کنیم که یک شتابدهنده استانداردهای لازم را پاس کرده است یا خیر.

صدری مهر تأکید کرد: امروز شاهد هستیم، مجموعه‌هایی با عنوان اینکوباتور تشکیل شدند و بعضاً منتورهایی را به کار گرفته‌اند که یک کار تجاری در بازار انجام نداده‌اند و صرفاً با یکسری جملات انگیزشی کارهایی انجام داده‌اند.

دستیار معاون علمی رییس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و پیشرفت با بیان اینکه صدور گواهی صلاحیت منجر به اعتماد سازی می شود، گفت: ما کشوری با منابع مالی و ارزی فراوان نیستیم و محدودیت‌های جدی داریم و نمی توان برای حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان آبیاری غرقابی داشته باشیم؛ مدل ما برای حمایت از دانش بنیان‌ها آبیاری قطره‌ای است تا این مجموعه‌ها بتوانند به محصول برسند.

وی با بیان اینکه با این رویکرد، طرح اعطای گواهی صلاحیت را تعریف کردیم تا بتوانیم حمایت‌های کافی داشته باشیم، ادامه داد: اینکوباتور‌های برتر کشور طبق استانداردهای شاخص از سوی مرکز شتابدهی پارک پردیس مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

این مقام مسوول معاونت علمی، اینکوباتور‌های دارای گواهی صلاحیت را شتابدهنده هایی عنوان کرد که نسبت به سایر اینکوباتور‌ها دارای امتیاز بالاتری هستند.

دستیار معاون علمی رییس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و پیشرفت درباره تفاوت حمایت های معاونت از شتابدهنده ها در دوره قبلی با دوره فعلی توضیح داد و گفت: قبلاً کاری که در حوزه شتابدهنده ها انجام می شد، حمایت‌های متعارف بود و هر شرکتی که فرایند شتابدهی را طی می‌کرد حمایت چند ده میلیون تومانی دریافت می‌کرد ولی در دوره جدید تلاش بر این است که اینکوباتور‌هایی که گواهی صلاحیت دریافت می کنند و فعالیت خود را توسعه داده اند،حمایت‌های ۱۵ برابری نسبت به حمایت‌های قبلی دریافت کنند.


اینکوباتور‌ها با صدور گواهی صلاحیت اعلام می‌کنند که آیا استانداردهای لازم را پاس کرده اند یا خیر. مجموعه‌های اینکوباتور‌ای که گواهی صلاحیت دریافت کرده‌اند، دارای امتیاز بالاتری نسبت به سایر اینکوباتور‌ها هستند. هدف از اعطای گواهی صلاحیت تضمین اعتماد و حمایت کافی برای اینکوباتور‌ها است. در دوره جدید، حمایت‌های مالی برای اینکوباتور‌هایی که گواهی صلاحیت دریافت کرده و فعالیت خود را توسعه داده‌اند، ۱۵ برابر حمایت‌های دوره قبلی است. محدودیت‌های مالی و ارزی کشور باعث شده است که حمایت‌ها به صورت آبیاری قطره‌ای برای مجموعه‌های دانش بنیان انجام شود تا به محصول برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *