توصیف داریوش طلا به زبان فارسی از نشانههای خلاقیت در هنر صوتی سنتی ایرانی

0 نظر
[ad_1]
داریوش طلایی در تالار رودکی تهران کارگاه آموزشی خود را برگزار کرد. این کارگاه در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی برگزار شد و درباره بداههپردازی و چگونگی فراگیری این مهارت صحنهبرداری شد. در این کارگاه افراد علاقهمند به صورت فعال و غیرفعال شرکت کردند و هنرجویان فعال مضامین مطرح شده را با اجرا عملی تجربه کردند. در ابتدای هر بخش، داریوش طلایی درباره مطالعات تاریخی بداههپردازی در هنر صوتی ایران و فاکتورهای مهم در شکلگیری این مهارت صحبت کرد. همچنین، به ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی پاسخ داد. در این کارگاه، نگاه عمیق به ردیف و نوع الهامگرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح برای خلق بداهه مطرح شد.
به گزارش دیجیاتور به نقل از روابطعمومی انجمن هنر صوتی ایران، داریوش طلایی نوازنده، مدرس و پژوهشگر هنر صوتی ایرانی تازهترین کارگاه آموزشی خود را در تالار رودکی تهران برگزار کرد.
این کارگاه که به همت انجمن هنر صوتی ایران و همکاری بنیاد رودکی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی در تالار رودکی برگزار شد به مبحث بداههپردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد.
کارگاه مذکور برای علاقهمندان به دو صورت فعال و غیرفعال اجرا شد، که هنرجویان فعال طی فراخوان اطلاعرسانیشده، با ارسال ویدیو مورد گزینش قرار گرفته و در طول کارگاه روی صحنه رفته و به صورت عملی مضامین مطرح شده را اجرا کردند.
داریوش طلایی در ابتدای هر بخش از این کارگاه مباحثی پیرامون مطالعات تاریخی بداههپردازی در هنر صوتی ایران و فاکتورهای مهم در شکلگیری این مهارت را مطرح کرده و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت گمارند.
طلایی علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی در بخش پرسش و پاسخ به پرسشهای آنها پاسخ داد.
چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح و جهتدهی به معلومات در راستای خلق بداهه از مهمترین پرسشهای مطرح شده این کارگاه آموزشی بود.
[ad_2]
داریوش طلایی یک کارگاه آموزشی در تالار رودکی تهران برگزار کرد. این کارگاه به مبحث بداههپردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد. کارگاه برای علاقهمندان به دو صورت فعال و غیرفعال اجرا شد. در بخش فعال، هنرجویان انتخاب شده و مضامین مطرح شده را عملی اجرا کردند. داریوش طلایی در ابتدای هر بخش از کارگاه، مباحثی پیرامون مطالعات تاریخی بداههپردازی در هنر صوتی ایران و فاکتورهای مهم در شکلگیری این مهارت را مطرح کرد. او همچنین به رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی پرداخت. درباره چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و الهام گرفتن از آن و همچنین مسیر آموزشی صحیح و جهتدهی به معلومات در راستای خلق بداهه نیز صحبت شد.