اثر سینمایی ساز ۲۵۱ با موضوع «جنایتی» منتشر شده است.
0 نظر
در این متن، گزارشی از فهرست اثر سینماییهای جدید و مشخصات تکتک آنها ارایه میشود. همچنین در این مجله، مطالب مختلفی درباره اثر سینمایی و هنر هفتم میتوان یافت، از جمله مصاحبه با فیلمنامهنویس و کارگردان یکی از اثر سینماییها، مقالات و نقدها درباره اثر سینماییها، بررسی ژانر اثر سینمایی جنایی، نکاتی درباره نوشتن روایت خیالیهای جنایی و … همچنین در بخش سینمای جهان، اثر سینماییها و نقدهای مختلفی درباره آنها معرفی شده است. در پایان متن، امکان خرید مجله و دسترسی به شمارههای قبلی این مجله نیز عنوان شده است.
به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای مطالب اثر سینمایی نگار ۲۵۱ و در بخش سینمای ایران، سیناپس «چرا گریه نمی کنی؟»، «عامه پسند»، «سرهنگ ثریا»، «ضد» و یادداشتهایی که نویسندگان و منتقدان مجله درباره این اثر سینماییها نوشته اند، منتشر شده است. گفتوگویی نیز با علیرضا معتمدی فیلمنامه نویس و کارگردان اثر سینمایی «چرا گریه نمی کنی؟» انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به «اثر سینمایی جنایی» اختصاص دارد که شامل مطالب کاربردی متنوعی است از جمله؛ هفت درس فیلمنامه نویسی از اثر سینمایی های جنایی، بررسی دلایل ماندگاری اثر سینمایی و سریال های جنایی، آنچه فیلمنامه نویسان از روایت خیالیهای جنایی میآموزند، توصیههای مهم برای خلق یک ماجرای جنایی، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سینمای جنایی و …
بخش سینمای جهان با سیناپس «آدمکش»، «ایر و یک جن زدگی» در ونیز آغاز می شود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد.
نوشتن ژانر رمانتیک ترکیبی و مؤلفههای فیلمنامه نویسی و رفتار انسانی نیز یادداشتهای صفحه تجربههای پراکنده هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «گنجهای سیه رامادره» نوشته رابرت روزن اختصاص دارد که توسط احمد فاضلی شوشی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک گفتوگو و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله می توانند به سامانه www.filmnegar.ir مراجعه کنند.
مطابق با اعلام بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای مطالب فیلمنگار ۲۵۱ و در بخش سینمای ایران، سیناپس اثر سینماییهای “چرا گریه نمیکنی؟”، “عامه پسند”، “سرهنگ ثریا”، “ضد” و یادداشتهایی که نویسندگان و منتقدان مجله درباره این اثر سینماییها نوشته اند، منتشر شدهاند. همچنین، گفتوگویی با علیرضا معتمدی، فیلمنامهنویس و کارگردان اثر سینمایی “چرا گریه نمیکنی؟” در این بخش قرار دارد. پرونده موضوعی این شماره به “اثر سینمایی جنایی” میپردازد و شامل مطالب کاربردی متنوعی است که از جمله آنها میتوان به هفت درس فیلمنامهنویسی از اثر سینماییهای جنایی، بررسی دلایل ماندگاری اثر سینمایی و سریالهای جنایی، آموزشهایی که فیلمنامهنویسان از روایت خیالیهای جنایی میآموزند و توصیههای مهم برای خلق یک ماجرای جنایی اشاره کرد. در بخش سینمای جهان نیز با سیناپس اثر سینماییهای “آدمکش” و “ایر و یک جن زدگی” در ونیز آغاز شده و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد. یادداشتهای صفحه تجربههای پراکنده در مورد نوشتن ژانر رمانتیک ترکیبی و مؤلفههای فیلمنامهنویسی و رفتار انسانی نیز در این شماره قرار دارند. فیلمنامه کامل این شماره به “گنجهای سیه رامادره” توسط رابرت روزن نوشته شده و توسط احمد فاضلی شوشی به فارسی برگردانده شده است. همچنین، در پایان شماره، یک گفتوگو، نقدی بر فیلمنامه و سکانس برگزیده قرار داده شدهاند.