افزایش درآمد پایدار در نتیجه حمایت از نهاده های زراعت

حمایت از نهاده های کشاورزی با هدف افزایش درآمد پایدار


در دهمین نمایشگاه نهاده‌های زراعت، قائم مقام وزیر جهاد زراعت، در جمع خبرنگاران در مورد مصرف سموم و آفت کش‌های داخلی و خارجی در بخش زراعت صحبت کرد. وی بیان کرد که ارتقای بخش زراعت اولویت وزارتخانه است و هر محصولی که استانداردهای لازم را داشته باشد، در اولویت مصرف کشور در بخش زراعت قرار می‌گیرد. قائم مقام وزیر جهاد زراعت تأکید کرد که از ساخت و ساز داخلی به عنوان اولویت نخست حمایت می‌شود و در صورت بازرگانی بین‌الملل، از واردکنندگانی حمایت می‌شود که سموم و کودهای باکیفیت تأمین کنند و منجر به ارتقای بخش زراعت و سلامت محصولات برای مصرف بازار شود. همچنین، قیمت خرید تضمینی گندم نیز به زودی اعلام خواهد شد. درباره برگزاری دو نمایشگاه مجزا برای تولیدکنندگان و واردکنندگان، قائم مقام وزیر جهاد زراعت اظهار داشت که تمامی تولیدکنندگان کود، سم و بذر باید در یک نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانند اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، کاظم خاوازی، قائم مقام وزیر جهاد زراعت در دهمین نمایشگاه نهاده‌های زراعت در جمع خبرنگاران درباره مصرف سموم و آفت کش‌های داخلی و خارجی در بخش زراعت، گفت: ارتقای بخش زراعت اولویت وزارتخانه است تا در این زمینه به افزایش پایدار درآمد کشاورزان برسیم؛ در این زمینه هر محصولی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد در اولویت مصرف کشور در بخش زراعت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این بخش از ساخت و ساز داخل به عنوان اولویت نخست حمایت می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد زراعت درباره بازرگانی بین‌الملل این محصولات نیز، گفت: در بازرگانی بین‌الملل نیز از واردکنندگانی که سموم و کودهای باکیفیت تأمین کنند که در نهایت منجر به ارتقای بخش زراعت و سلامت محصولات برای مصرف بازار باشد حمایت خواهد شد.

وی درباره اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی گندم گفت: خبرهای خوبی برای کشاورزان داریم و امیدواریم تا پایان این هفته تصمیم نهایی گرفته شود و قیمت خرید تضمینی گندم وزارت جهاد زراعت اعلام خواهد کرد.

خاوازی درباره برگزاری دو نمایشگاه برای تولیدکنندگان و واردکنندگان به صورت مجزا در این بخش، گفت: همه تأمین کنندگان کود، سم و بذر باید در یک نمایشگاه حضور داشته باشند و در یک نمایشگاه بودن تمامی تولیدکنندگان این بخش سبب می‌شود تا بتوانند اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.


مصرف سموم و آفت کش‌های داخلی و خارجی در بخش زراعت اولویت وزارتخانه است تا در این زمینه به افزایش پایدار درآمد کشاورزان برسیم. هر محصولی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد در اولویت مصرف کشور در بخش زراعت قرار می‌گیرد. در این بخش از ساخت و ساز داخل به عنوان اولویت نخست حمایت می‌شود. در بازرگانی بین‌الملل نیز از واردکنندگانی که سموم و کودهای باکیفیت تأمین کنند که در نهایت منجر به ارتقای بخش زراعت و سلامت محصولات برای مصرف بازار باشد حمایت خواهد شد. اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی گندم تا پایان این هفته تصمیم نهایی گرفته شود و قیمت خرید تضمینی گندم وزارت جهاد زراعت اعلام خواهد کرد. همه تأمین کنندگان کود، سم و بذر باید در یک نمایشگاه حضور داشته باشند و در یک نمایشگاه بودن تمامی تولیدکنندگان این بخش سبب می‌شود تا بتوانند اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *