چالش جدید تسلا: افزایش سرعت شارژ سایبرتراک

چالش جدید تسلا درباره سرعت شارژ سایبرتراک


عملکرد شارژ خودروی سایبر تراک تسلا با باتری جدید ۴۶۸۰ با مشکلاتی روبرو شده است. نگرانی ها درباره سرعت شارژی وسایل نقلیه مدلY پس از استفاده از باتری ۴۶۸۰ آغاز شد و منحنی شارژ باتری سایبرتراک نیز این نگرانی ها را تایید می کند. از آنجا که تسلا از این باتری برای ساخت و ساز خودروها استفاده می کند، احتمالاً مدت زمان شارژ خودروهای تسلا بسیار طولانی خواهد بود. در آغاز سال ۲۰۲۳، به دلیل مشکلات عملکرد باتری مدلY، ساخت و ساز باتری ۴۶۸۰ در کارخانه گیگافکتوری متوقف شد. با این حال، تسلا نسخه پیشرفته تری از باتری ۴۶۸۰ به نام “سایبر سل” معرفی کرد. هرچند شرکت تسلا تراکم انرژی این باتری را ۱۰ درصد افزایش داده است، اما داده های مخصوص شارژ هزینه در این زمینه ارائه نشده است. در واقع به دلیل فقدان منحنی شارژ کامل، نتیجه قطعی درباره زمان شارژ به دست نمی آید. همچنین، مدت زمان شارژ سایبرتراک در ایستگاه V۳سوپرشارژر کمتر از مدل های دیگر تسلا است و قدرت شارژ درصدهای مختلف باتری نیز کاهش می یابد. تسلا عمدتاً عملکرد شارژ را به طور نرم افزاری محدود کرده تا بهبود عملکرد طولانی مدت باتری را ممکن سازد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا، عملکرد شارژ خودروی سایبر تراک تسلا با باتری جدید ۴۶۸۰ (که قطر آن ۴۶ و ارتفاع آن ۸۰ میلی متر است) با انتقاداتی روبرو شده است.

در وهله نخست نگرانی ها از خودروی مدلY شروع شد که پس از به کارگیری باتری ۴۶۸۰، سرعت شارژی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اخیرا نیز منحنی شارژ باتری سایبرتراک فاش شده و به نظر می رسد نگرانی ها در این زمینه را تایید می کند. این امر نشان می دهد احتمالا مدت زمان شارژ خودروی عظیم تسلا بسیار طولانی خواهد بود.

سایبرتراک نخستین خودروی تسلا است که در آن از باتری های ۴۶۸۰ استفاده شده و همین امر در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به توقف ساخت و ساز باتری ۴۶۸۰ مدلY در کارخانه گیگافکتوری منجر و دلیل آن اختلال در عملکرد باتری اعلام شد.

داده های اولیه مربوط به شارژ حاکی از مدت زمان طولانی این فرایند است، به طوریکه پر شدن ۸۰ درصد باتری در مدتی طولانی تر از ۲۵ دقیقه ای انجام می شود که شرکت به طور رسمی اعلام کرده بود.

چالش اصلی نیز ریشه در کاهش سریع قدرت شارژ و در نتیجه طولانی شدن مدت زمان شارژ واقعی و فراتر از انتظارات است. تسلا برای برطرف کردن شبهات و تکرار احتمالی مشکلات باتری مدلY ، «سایبر سل» را معرفی کرد که یک نسخه پیشرفته تر از باتری ۴۶۸۰ است. هرچند شرکت مدعی است تراکم انرژی ۱۰ درصد افزایش یافته، اما داده های مخصوص شارژ هزینه در این زمینه ارائه نشده اند.

با این وجود به دلیل فقدان یک منحنی شارژ کامل نتیجه قطعی امکان پذیر نیست.

اخیرا یک سایبرتراک در محل شارژ مخصوص این خودروها در ایستگاه V۳سوپرشارژر دیده شد. مشخص شد که مدت زمان شارژ ۱۴۸ کیلووات در ظرفیت ۳۵ درصد بسیار کمتر از مدل های دیگر تسلا باسطح قدرت مشابه است. مدت زمان تخمین زده شده برای شارژ ۸۰ درصد باتری به ۳۵ دقیقه افزایش یافته است.

همچنین یک مالک سایبرتراک فرایند شارژ وسایل نقلیه را به طور واضح تر اعلام کرد. به گفته وی ۴۰ دقیقه طول می کشد تا ۸۰ درصد باتری وسایل نقلیه پر شود و قدرت شارژ از ۲۵۰ کیلووات در ۲۰ درصد به ۱۵۰ کیلوات در ۴۰ درصد کاهش می یابد. هنگام شارژ نیز بین ۶۵تا۸۵ درصد قدرت شارژ حدود ۸۰ کیلووات است.

البته تسلا به طور عمدی عملکرد شارژ را به طور نرم افزاری محدود کرد تا داده های خاصی برای ارزیابی و بهبود عملکرد طولانی مدت باتری فراهم کند.


عملکرد شارژ خودروی سایبر تراک تسلا با باتری جدید ۴۶۸۰ به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

باتری سایبرتراک ممکن است باعث شارژ طولانی وسایل نقلیه شود.

تسلا سایبر سل را معرفی کرد که نسخه پیشرفته تری از باتری ۴۶۸۰ است.

مدت زمان شارژ سایبرتراک بسیار کمتر از سایر مدل‌های تسلا باشد.

مدت زمان پر شدن ۸۰ درصد باتری تسلا حدود ۴۰ دقیقه است.

قدرت شارژ باتری تسلا کاهش یافته است.

تسلا عمداً عملکرد شارژ را محدود کرده است تا بهبود عملکرد باتری را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *