بازرگانی فقط روایتگر میراث نیست / برتری خلاقیت در ساخت اثر سینماییهای کمهزینه
0 نظر
سوفیا کاپولا، یک کارگردان زن معروف است که با ساخت اثر سینماییهای با برنامهریزی مالی کم شناخته میشود. وی در یک گفتوگو اظهار داشت که تمایلی به دریافت برنامهریزی مالی هنگفتی که همتایان مرد خود دریافت میکنند، ندارد و همیشه برای به دست آوردن آنچه میخواهد میجنگد. او درباره ساخت اثر سینمایی زندگینامهای پریسیلا پریسلی بهخاطر برنامهریزی مالی نسبتاً کم صحبت کرد و بر آزادی و چالشهای جمعوجور کردن چیزها تأکید کرد. با وجود محدودیتهای مالی، او توانست با استفاده مجدد از آرشیو و با تیم خلاق خود، اثر سینمایی را در مدت زمان کوتاهی انجام دهد. همچنین، او نتوانست از هنر صوتی الویس پریسلی در اثر سینمایی استفاده کند و به جای آن از آهنگهای دیگری استفاده کرد. در نهایت، اثر سینمایی “پریسیلا” با بازی کیلی اسپانی و ژاکوب الوردی ساخته شد.
به گزارش دیجیاتور به نقل از هالیوود ریپورتر، سوفیا کاپولا برای ساخت اثر سینماییهایی با برنامهریزی مالی کم شناخته میشود و به عنوان یک کارگردان زن تمایلی به دریافت برنامهریزی مالی هنگفتی که همتایان مرد وی دریافت میکنند، ندارد.
وی در گفتوگویی جدید درباره این صحبت کرد که چگونه باید خلاقیت به خرج میداد تا بتواند اثر سینمایی زندگینامهای پریسیلا پریسلی را بر اساس زندگینامه «الویس و من» بهخاطر برنامهریزی مالی نسبتاً کم ۲۰ میلیون دلاری، پیش ببرد.
وی گفت: من میبینم که همه این مردها صدها میلیون دلار دریافت میکنند و سپس من برای بخش کوچکی از آن میجنگم. فکر میکنم از میراث فقط بخش تجارتش باقی مانده است. این ناامید کننده است، اما من همیشه برای به دست آوردن آنچه میخواهم میجنگم و خوشحالم که اثر سینماییهایم را مستقل میسازم و افرادی را پیدا میکنم که به آنها اعتقاد دارند.
با وجود اینکه این تلاش میتواند بسیار ناامیدکننده باشد، این فیلمساز اذعان کرد که یک جنبه مثبت هم دارد: او مجبور نیست با بازخوردهای زیادی از سوی افراد بالایی دست و پنجه نرم کند، زیرا آنها تامین مالی زیادی در پروژههای او ندارند.
سازنده «پریسیلا» ادامه داد: چالش و آزادی در جمعوجور کردن چیزها وجود دارد، زیرا اگر برنامهریزی مالی زیادی داشته باشی، نظرات زیادی از مدیران استودیو هم با آن میرسد و من هرگز نمیتوانم چنین فیلمی بسازم. بنابراین، من این آزادی را دارم. در عین حال باید واقعا هوشیار باشی و این واقعا سخت بود، اما من بهترین تیم را داشتم.
او و تیمش از آرشیو استفاده مجدد کردند و توانستند لباسهای زیادی از روی لباسهای قبلی بسازند. این موفقیت را کاپولا به مدیران بخش خلاق خود نسبت میدهد که همه آنچه را که میشد برداشتند و با آن کار را پیش بردند. به دلیل محدودیتهای مالی «پریسیلا» در ۳۰ روز و به صورت دیجیتالی فیلمبرداری شد، زیرا آنها باید خیلی سریع کارها را انجام میدادند.
مشکل دیگری که آنها با آن مواجه بودند استفاده از هنر صوتی الویس پریسلی در پروژه بود. کارگردان «ماری آنتوانت» ابتدا میخواست ۳ آهنگ این خواننده فقید را در فیلمش داشته باشد، اما میدانست که این احتمال وجود دارد که نتواند حقوق آن را دریافت کند. بنابراین، او در عوض به آهنگ قدیمی دیگر روی آورد.
کاپولا در مورد پخش ترانه «همیشه دوستت خواهم داشت» پارتون گفت: برای من، داشتن صدای یک زن در پایان بسیار مهم است.
در اثر سینمایی «پریسیلا» کیلی اسپانی و ژاکوب الوردی بازی میکنند.
سوفیا کاپولا به عنوان یک کارگردان زن، تمایلی به دریافت برنامهریزی مالی هنگفتی که همتایان مرد وی دریافت میکنند، ندارد. او میبیند که همه این مردها صدها میلیون دلار دریافت میکنند و او برای بخش کوچکی از آن میجنگد. او معتقد است که میراث فقط بخش تجارتش باقی مانده است و این ناامید کننده است، اما همچنان برای به دست آوردن آن چه میخواهد میجنگد. او اثر سینماییهای مستقلی میسازد و افرادی را پیدا میکند که به آنها اعتقاد دارند. این فیلمساز میگوید که یک جنبه مثبت هم دارد که او مجبور نیست با بازخوردهای زیادی از سوی افراد بالایی دست و پنجه نرم کند زیرا آنها تامین مالی زیادی در پروژههای او ندارند. در این اثر سینمایی، تلاش کاپولا برای جمعوجور کردن هزینهها و استفاده مجدد از آرشیو، به دستاوردهای او کمک کرده است. او در مورد پخش ترانه «همیشه دوستت خواهم داشت» پارتون نیز صحبت کرده است.