کاهش وزن باتری‌های هواپیماهای برقی عمود پرواز با فناوری نانو

کاهش وزن باتری‌های هواپیماهای برقی عمود پرواز با فناوری‌نانو


شرکت سولیدیون تکنولوژی، که در توسعه راه حل های نوین برای تولیدی باتری فعالیت دارد، به دنبال حل مشکل باتری هواپیماها است. با افزایش توان ذخیره انرژی و کاهش وزن باتری ها، هواپیماهای برقی eVTOL می توانند به عنوان گزینه مهمی برای ترانزیت شهری محسوب شوند. باتری های لیتیوم-سولفور می توانند این نیازها را برطرف کرده و با ایمنی بیشتر، دامنه حرکتی این هواپیماها را افزایش دهند.

به گزارش دیجیاتور، سولیدیون تکنولوژی (Solidion Technology) که در توسعه و راه حل های نوین برای تولیدی باتری فعالیت دارد به دنبال حل مشکل باتری هواپیماها است. سهام این شرکت به تازگی در بازار سهام عرضه شده است.

برخی هواپیماهای عمود پرواز برقی (eVTOL) را می‌توان گزینه‌های اصلی برای ترانزیت شهری دانست. هر چند که در قلب این هواپیماهای برقی، باتری بسیار سنگینی قرار دارد که محدودیت‌هایی برای ماموریت‌های eVTOL به دنبال دارد. قبل از اینکه تولیدی eVTOL به معنای واقعی کلمه وارد مرحله رشد شود، لازم است که مقدار انرژی قابل ذخیره در باتری آن افزایش یافته و در عین حال جرم باتری نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

تخمین زده می شود که هواپیمای eVTOL به یک سیستم باتری با چگالی انرژی گرانشی بیش از ۴۰۰ WH/kg نیاز دارد. برای اینکه یک تاکسی هوایی مسافر بیشتری را حمل کند، چگالی انرژی سلول باتری بالاتر از ۴۵۰ یا حتی ۵۰۰ WH/kg مورد نیاز خواهد بود.

باتری های لیتیوم-سولفور (LI-S) به نظر می رسد راه‌حلی عملی برای ذخیره‌سازی انرژی برای استفاده در eVTOL باشد. چنین باتری‌هایی می‌توانند چگالی انرژی بالا (از لحاظ تئوری بیش از ۶۰۰ WH/kg) برای ترانزیت هوایی ارائه کنند.

تیم فنی سولیدیون تکنولوژی توسعه باتری های LI-S را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. این شرکت طیف گسترده‌ای از مالکیت‌های فکری از جمله بیش از ۱۰۰ پتنت در حوزه باتری‌های لیتیم سولفور دارد. همچنین این شرکت از فناوری های بنیادین برای تجاری سازی کامل این باتری‌ها برخوردار است. این فن آوری‌ها، پوشش آند فلز لیتیوم محافظت شده، الکترولیت و جداکننده حالت جامد یا شبه‌جامد، کاتد دارای گرافن و طراحی های نوآورانه است.

باتری های لیتیوم-سولفور حالت جامد این امکان را دارند که با ایمنی ذاتی خود، ترانزیت زمینی را متحول کنند و دامنه حرکتی این پرندگان برقی را دو برابر کند.


تکنولوژی باتری‌های لیتیوم-سولفور می‌تواند راه حلی عملی برای ذخیره‌سازی انرژی در هواپیماهای eVTOL باشد. تیم فنی شرکت سولیدیون تکنولوژی در حال توسعه این نوع باتری‌ها است و این فن آوری‌ها امکان ترانزیت با دامنه حرکت بیشتر و ایمنی بالاتر را فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *