برنامه‌های وزارت جهاد برای حل مشکلات کشاورزان منطقه سیستان و بلوچستان

تمهیدات وزارت جهاد برای حل مشکلات کشاورزان سیستان و بلوچستان


در مسافرت به استان سیستان و بلوچستان، وزیر جهاد زراعت محمدعلی نیکبخت، محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد زراعت این استان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران منصوب کرد. او دستور داد تا با تمهیدات مؤثر و اقدامات ملموس جبران خسارات آب‌گرفتگی و سازماندهی بحران را انجام دهند. همچنین، وزیر به رئیس سازمان مأموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام و تأمین امانی نهاده‌های دامداران شود. وی از صندوق پوشش ریسک زراعت خواست تا خسارت‌ها را بررسی کند و با بانک زراعت جبران خسارت کنند. و در نهایت، از دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها خواست تا در جبران خسارات و حل مشکلات کشاورزان و دامداران در این استان همکاری لازم را انجام دهند.

به گزارش دیجیاتور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد زراعت در مسافرت به استان سیستان و بلوچستان برای رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت دیده از آب‌گرفتگی اخیر، محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد زراعت استان سیستان و بلوچستان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در این استان برای رسیدگی به مشکلات زراعت و دامداران منصوب کرد.

وزیر جهاد زراعت به رئیس سازمان جهاد زراعت استان سیستان و بلوچستان دستور داد تا با تمهیدات و اقدامات مؤثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و سازماندهی بحران در مناطق آب‌گرفتگی زده و آسیب دیده به کار گیرد.

وزیر جهاد زراعت، همچنین به حسینی مأموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام، تأمین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و سازمان امور عشایری ایران باشد.

نیکبخت، همچنین صندوق پوشش ریسک زراعت را ملزم کرد تا برآورد میزان خسارت وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک زراعت نسبت به جبران خسارت اقدام کنند.

وزیر جهاد زراعت، به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم دستور داد تا با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان را انجام دهد.

وی، همچنین از شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور خواست تا نسبت به کمبودهای احتمالی کالاهای اساسی (گندم، برنج، روغن، گوشت و….) همکاری لازم را به عمل آورند.


حکومت اقدامات جامعی را برای حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت دیده از آب‌گرفتگی اخیر در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است. وزیر جهاد زراعت از رئیس سازمان جهاد زراعت استان دستور داده است که با همکاری سایر نهادها، خرید تضمینی دام و محصولات باغی و زراعی را انجام دهد. همچنین صندوق پوشش ریسک زراعت نیز برآورد خسارت وارده به کشاورزان را بررسی و جبران خسارت انجام دهد. ماموریت داده شده به رئیس سازمان جهاد زراعت استان شامل سازماندهی بحران در مناطق آب‌گرفتگی زده و آسیب دیده و تأمین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری است. همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور نیز به کمبودهای احتمالی کالاهای اساسی توجه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *