تجهیز ۸ هزار واگن بار به سیستم ترمز و استفاده از آنها برای فروش خارجی

تجهیز ۸هزار واگن‌باری به ترمز/استفاده از واگن‌ باری برای صادرات


صبح امروز مراسم امضای کاربرگ‌های ماده ۱۲ مقررات رفع موانع ساخت و ساز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت خطوط ریلی برگزار شد. ارزش این کاربرگ‌ها مجموعاً به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد. در این مراسم، ۶۸۵ دستگاه ناوگان ریلی جدید و بازسازی شده به شبکه ریلی وارد شد. همچنین، شرکت‌های سرمایه‌گذار در تولیدی ناوگان ریلی و شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران قراردادهایی برای ساخت و ساز ناوگان ریلی منعقد کرده‌اند که به حواله‌های مالی تبدیل خواهد شد. در این مراسم، مسؤولان به تلاش‌های حکومت سیزدهم در حوزه ریلی اشاره کرده و پیشرفت‌های چشمگیری را تحت توجه قرار دادند. همچنین، اظهار نمودند که به ساخت و ساز داخلی اهمیت ویژه‌ای خواهند داد و انتظار می‌رود تا پایان سال، حواله‌های مالی این قراردادها نقد شود. همچنین، بر اساس تبصره ۱۸، ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه گذار در ساخت و ساز لکوموتیو و واگن باری اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، صبح امروز دوشنبه (۱۶ بهمن) ماه مراسم امضای کاربرگ‌های ماده ۱۲ مقررات رفع موانع ساخت و ساز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت خطوط ریلی، میان شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه ساخت و ساز ناوگان ریلی و شرکت خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. ارزش این کاربرگ‌ها مجموعاً به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد.

ماده ۱۲ پس‌از ۷ سال در حکومت سیزدهم نتیجه داد

سید میعاد صالحی مدیرعامل خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی، گفت: امروز علاوه‌بر بهره‌برداری و افتتاح از واگن‌ها، از مدیرعامل شرکت‌های سرمایه براساس قراردادهایی در مردادماه سال‌جاری منعقد کرده بودیم در راستای حمایت از ساخت و ساز داخل، این قراردادها به حواله‌های مالی تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تلاش‌های حکومت سیزدهم در حوزه ریلی، شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم و از ابتدای ۱۴۰۰ مسؤول از بدهی‌های حکومت قبلی بودیم که به مرور زمان بدهی و معضلات رفع شد و امروز با همت وزیر جوان کابینه حکومت سیزدهم گام‌های بلندی در راستای پیشرفت برداشتیم.

وی گفت: ۲۶ هزار واگن بدون ترمز حرکت می‌کرد به اصطلاح با شیر بسته حرکت می‌کرد و طی دو ماه ۸ هزار واگن باری را مجهز به ترمز کردیم و امروزه هیچ واگن باری بدون ترمز وارد خط سرویس دهی نیست. در حوزه‌های مختلف به سمت ساخت و ساز داخل گام برداشتیم و انتظار می‌رود بخشی از واگن‌های باری در حوزه فروش خارجی استفاده شوند.

صالحی افزود: در راستای توسعه ریل قطعاً به ساخت و ساز داخل اهمیت ویژه‌ای خواهیم داشت و ماده ۱۲ مقررات پس‌از ۷ سال به نتیجه رسید و انتظار می‌رود با حمایت سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی تا پایان سال این حواله‌های مالی که با شرکت‌های سرمایه انعقاد شد، نقد شود.

مدیرعامل خطوط ریلی با اشاره به گام‌های خوبی که از مسیر ماده ۱۲، تهاتر منابع هیدروکربن و تسهیلات تبصره ۱۸ برداشته شده، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان بر اساس تبصره ۱۸، به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه گذار در ساخت و ساز لکوموتیو و واگن باری اهدا خواهد شد.


در مراسم امضای کاربرگ‌های ماده ۱۲ مقررات رفع موانع ساخت و ساز، ارزش این کاربرگ‌ها به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد. در این مراسم، ۶۸۵ دستگاه ناوگان ریلی نو و بازسازی شده به شبکه ریلی وارد خدمت شد. مدیرعامل خطوط ریلی اعلام کرد که قراردادهای منعقده با شرکت‌های تامین مالی در حوزه ساخت و ساز ناوگان ریلی به حواله‌های مالی تبدیل خواهد شد. همچنین، با تلاش‌های حکومت سیزدهم در حوزه ریلی، مشاهده می‌شود که بدهی‌ها و معضلات تدریجاً رفع شده است و پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه صورت گرفته است. تاکنون، ۸ هزار واگن باری مجهز به ترمز شده‌اند و هیچ واگن باری بدون ترمز در خط سرویس دهی نیست. همچنین، بخشی از واگن‌های باری در حوزه فروش خارجی استفاده خواهند شد. مدیرعامل خطوط ریلی بیان کرد که ماده ۱۲ مقررات پس از ۷ سال به نتیجه رسیده است و انتظار می‌رود حمایت سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی برای نقد شدن حواله‌های مالی تا پایان سال ادامه یابد. همچنین، تسهیلات ارزان برای ساخت و ساز لکوموتیو و واگن باری به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه‌گذار اهدا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *