تأثیرزنان همیشه در اثر سینمایی‌های من بوده است/ اتمامی خوب است

زنان فیلم‌هایم همیشه تاثیرگذار بوده اند/ پایان خوش خوب است


در نشست خبری اثر سینمایی “آغوش باز”، بهروز شعیبی کارگردان اثر سینمایی درباره شکل گیری ایده اثر سینمایی صحبت کرد و اعلام کرد که این اثر سینمایی برای او یک رویداد مهم در هنر هفتم بوده است. او همچنین درباره دغدغه‌ هایی که در این اثر سینمایی به تصویر کشیده شده است صحبت کرد و اعلام کرد که این دغدغه‌ ها مربوط به مسایل انسانی و متبلور شده در روابط انسانی هستند. مهدی عسگری مجری طرح این اثر سینمایی نیز درباره محتوای اثر سینمایی و هدف از ساخت این اثر سینمایی صحبت کرد و اعلام کرد که هدف از ساخت این اثر سینمایی، ساختن یک اثر سینمایی عاشقانه و خانواده‌محور است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نشست خبری اثر سینمایی «آغوش باز» با حضور عوامل این اثر سینمایی امشب یکشنبه ۱۵ بهمن بعد از نمایش اثر سینمایی در خانه جشنواره برگزار شد.

بهروز شعیبی کارگردان «آغوش باز» در ابتدا درباره شکل گیری ایده اثر سینمایی گفت: «آغوش باز» یک روی دیگر هنر هفتم برای من بود و آن هم همکاری با یکی از تهیه کنندگان کاربلد است که برای من اتفاق خوبی بود. طرحی مدت ها در ذهنم بود اما نمی دانستم کی می تواند اجرایی شود که با سجاد نجفی نویسنده و همینطور مهدی عسگری مجری طرح درباره طرح اثر سینمایی به توافق رسیدیم و حضور سرتیپی هم کار را کامل کرد. کار پربازیگر و پرحجمی بود. اگر همدلی این گروه نبود این اثر سینمایی حتماً امتیازهایی را از دست می داد.

وی درباره دغدغه خود تصریح کرد: فکر می کنم دغدغه ها خیلی محاسبه شده نیست. دغدغه مشترک همه ما همین مسایلی است که در ارتباط انسانی به آن می پردازیم و در اثر سینمایی هم متبلور شده است.

شعیبی اضافه کرد: همه ما نیاز داریم به هم بخش هایی از زندگی را یادآوری کنیم؛ بخش های زیبای زندگی را که ما نسبت به آنها دچار غفلت می شویم. این یادآوری از کلیدواژه های اصلی اثر سینمایی است. چه کسانی که فیزیکی و چه کسانی که در هیاهوی اتفاقات دچار فراموشی می شوند.

محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه اثر سینمایی نیز در سخنانی یادآور شد: فیلمنامه چالشی درباره طراحی صحنه داشت و دکور مثل بقیه کاراکترها از شرایطی به شرایطی می رسید و دچار تکامل می شد.

علی سرتیپی تهیه کننده اثر سینمایی در ادامه درباره اثر سینمایی گفت: این اثر سینمایی یک ریال هم از هیچ ارگانی کمک نگرفته است و حمایت هم نشدیم. آقای شعیبی هم تمایلی به کمک از ارگانی نداشته اند، ما هم فکر کردیم خود قصه به گونه ای است که برگشت سرمایه دارد. اگرچه که موضوع اثر سینمایی برای ارگان ها می توانست جذاب باشد که بخشی از هزینه را بپردازند.

مهدی عسگری مجری طرح نیز در سخنانی عنوان کرد: ما روزی تصمیم گرفتیم یک اثر سینمایی عاشقانه و خانواده محور بسازیم و امیدوارم نظر مخاطب جلب شده باشد.

مهرداد کوروش نیا نویسنده درباره فیلمنامه «آغوش باز» بیان کرد: آقای شعیبی و سجاد نجفی سه ماه روی فیلمنامه کار کردند. بعد از این سه ماه آقای شعیبی با من تماس گرفت و بعد من به دوستان اضافه شدم و با کار گروهی به شکل و ساختمان فیلمنامه پرداختیم.

سجاد نجفی دیگر نویسنده اثر سینمایی نیز بیان کرد: جلسات ابتدایی گفت و گوی ما درباره این بود که بیشترین علاقه او را به سبک جدید فیلمسازی اش پیدا کنیم و در نهایت به این عشق و ملودرام و لطافت کاراکترها رسیدیم.

شبنم گودرزی بازیگر درباره سوالی نسبت به پول پرست نشان دادن زنان در اثر سینمایی عنوان کرد: ما هم زنانی داریم که آهن پرست هستند و هم مردانی این چنین را داریم و هم برعکس این ۲ وجود دارد. این مساله جنسیتی نیست.

مسعود سخاوت دوست آهنگساز درباره انتخاب هنر صوتی پاپ در این اثر سینمایی تصریح کرد: هنر صوتی پاپ کاملاً با خلقیات مردم جامعه در ارتباط است و برای همین اسم آن پاپ است. می توان تقسیم بندی کرد و دید پاپ در طول زمان چقدر تغییرات اخلاقی یا فرمی داشته و بالا رفته یا نزولی بوده است؟ مردم می توانند ببینند هنر صوتی پاپ به چه وضعیتی رسیده است. پاپ مستقیم با هیجانات آدمی و جامعه سرکار دارد و اگر ابتذالی هست که هست باید در جامعه دیده شود.

شعیبی در ادامه درباره این اثر سینمایی عنوان کرد: معتقدم بخش کیفی جامعه ما در دست زنان است ما از بدو تولد همیشه با یک زن همراه هستیم و لحظه ای دچار خلا می شویم که زنی کنارمان نیست. هرچقدر بخواهیم این رابطه انسانی را سرکوب کنیم عشق جایش را به خشم و اعتراض می دهد. زنان و مردان نباید این جایگاه را نادیده بگیرند. در درام، ما پرسوناژها را دچار تغییراتی می کنیم اما خواهشم این است وقتی درباره پرسوناژهای خانم اثر سینمایی حرف می زنیم به سه قصه موازی دقت کنیم؛ بنابراین در این حوزه هیچ گاه خود را سانسور نمی کنم و خانم های قصه را تاثیرگذار طراحی می کنم. پرسوناژهای خانم همیشه در اثر سینمایی هایم تاثیرگذار بوده اند.

وی در پاسخ به اینکه همیشه در یک ژانر و محتوا اثر سینمایی ساخته است، گفت: این اثر سینمایی بهترین اتفاقی بود که می توانست برای من رخ دهد و منظور از یک ژانر و محتوا را نمی دانم چون همیشه دنبال تفاوت اثر سینمایی بعدی نسبت به قبلی بوده ام.

شعیبی در پاسخ به سوالی درباره تاکید روی معین خواننده و اینکه با صحبت های اخیر وزیر در اثر سینمایی گنجانده شده است یا خیر گفت: ما در دو هفته اخیر درگیر اصلاح رنگ و نور و … بوده ایم و فیلمبرداری خیلی وقت است تمام شده و امکانش نبوده به تازگی گنجانده شود. علاقه من به هنر صوتی از کودکی شروع شد و از ضبط ماشین بود. اینقدر هم به نظرم درباره هنر صوتی تعارف نکنیم، همه هم معین گوش داده ایم.

سرتیپی درباره حضور نوازندگان زن در اثر سینمایی و اینکه دچار حاشیه در اکران می شود یا خیر بیان کرد: اثر سینمایی خدا را شکر پروانه نمایش دارد و تغییری هم ان شاالله نخواهد داشت.

شعیبی در بخش دیگر درباره هپی اند بودن و فیلمفارسی بودن اثر سینمایی با بیان نکات و توضیحاتی یادآور شد که هم هپی اند بودن و هم فیلمفارسی بودن خوب است.

علی برازنده فیلمبردار نیز در توضیحیاتی بیان کرد: شعیبی دوست داشت فضایی را در سالن کنسرت ایجاد کنیم که پر از رنگ باشد چون بالاخره اثر سینمایی یک کمدی درام است.

خشایار موحدیان تدوینگر نیز اظهار کرد: تدوین این اثر سینمایی برای من خیلی دلنشین بود چون ۲ لحن متفاوت داشت.


نشست خبری اثر سینمایی «آغوش باز» با حضور عوامل اثر سینمایی بعد از نمایش اثر سینمایی برگزار شد. به‌طور کلی، فکر می‌کنم دغدغه‌ها خیلی محاسبه شده نیستند و در ارتباط انسانی ما با یکدیگر همگی به آنها توجه می‌کنیم. ما نیاز داریم به هم بخش‌هایی از زندگی را یادآوری کنیم؛ بخش‌های زیبای زندگی را که ما نسبت به آنها دچار غفلت می‌شویم. در اثر سینمایی «آغوش باز»، یک روایت خیالی عاشقانه و خانواده‌محور ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *