کشف آثار هنرمندان نقاش قزاقستانی توسط زرنایی

آثار نقاش قزاقستانی به زرنا رسید


دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با میراث قزاقستان، که توسط گوهر عمر خانوا رایزن فرهنگی قزاقستان در ایران برگزار می‌شود، پوسترهایی از آثار نقاشی آلپیسبای قازغول نقاش قزاق را به نمایش می‌گذارد. آلپیسبای قازغول که سابقه ۴۵ سال فعالیت در زمینه نقاشی دارد و تاکنون ۸ هزار تابلو کشیده است، تابلوهای خود را به مجموعه‌های هنری در قزاقستان و همچنین مراکز هنری خارجی اهدا کرده است. این هنرمند همچنین در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلفی در قزاقستان و کشورهای دیگر شرکت داشته است. نمایشگاه میراث قزاقستان از روز جمعه شروع می‌شود و تا پنج شنبه دومین بهمن در گالری زرنا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی به گالری زرنا مراجعه کرده و این نمایشگاه را مشاهده کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با میراث قزاقستان، جمعه ششم بهمن‌ ساعت ۱۶ در گالری زرنا افتتاح می‌شود. در این رویداد فرهنگی، پوسترهایی از آثار نقاشی آلپیسبای قازغول نقاش قزاق به نمایش گذاشته می‌شود. برگزارکننده این نمایشگاه، گوهر عمر خانوا رایزن فرهنگی قزاقستان در ایران است.

آلپیسبای قازغول ۲۵ سپتامبر ۱۹۵۸ در شهر «آرال» استان «قزل اوردا» جمهوری قزاقستان به دنیا آمد. سال ۱۹۸۰ دانشکده نقاشی و طراحی موسسه آموزش عالی تربیت مدرس آبای را به پایان رساند و از سال ۱۹۷۸ در نمایشگاهای ملی و بین‌المللی نقاشان حرفه‌ای شرکت می‌کند. این هنرمند، ۴۵ سال سابقه فعالیت در زمینه نقاشی دارد و تاکنون ۸ هزار تابلو کشیده است. سبک نقاشی قازغول، انتزاع‌گرایی و فراواقع‌گرایی است. او تابلوهای متعدد خود را به نگارخانه آثار خلاقانه معاصر، مرکز فرهنگی رییس جمهوری قزاقستان، نگارخانه دولتی آثار خلاقانه به نام ا. قاستیئف، نگارخانه ملی جمهوری قزاقستان در آستانه هدیه کرده است. برخی از تابلوهای او نیز در مجموعه‌های خصوصی داخلی و خارجی قرار دارند.

این هنرمند همچنین بارها در همایش‌های نقاشان شرکت و ده‌ها نمایشگاه انفرادی در فرهنگسراهای قزاقسستان برگزار کرده است. وی در نمایشگاه‌هایی که در بلژیک، انگلیس، چین، هلند، روسیه، ترکیه و ژاپن برگزار شدند، شرکت داشت. برگزاری ده‌ها ورکشاپ برای نقاشان جوان قزاقستان و همکاری در امور خیریه از دیگر فعالیت‌های این هنرمند نقاش است.

دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با میراث قزاقستان، از روز جمعه ۶ بهمن‌ تا ۱۱ بهمن‌ در گالری زرنا به نشانی خیابان تحول اساسی، بین وصال شیرازی و موسسه آموزش عالی، کوچه اسکو، پلاک ۱۰، طبقه دوم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه قزاقستان، می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با مراجعه به گالری زرنا از این نمایشگاه دیدن کنند.


دومین نمایشگاه اختصاصی آشنایی با میراث قزاقستان از روز جمعه ۶ بهمن تا ۱۱ بهمن در گالری زرنا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، پوسترهایی از آثار نقاشی آلپیسبای قازغول به نمایش گذاشته می‌شود. برگزارکننده این نمایشگاه، گوهر عمر خانوا رایزن فرهنگی قزاقستان در ایران است. علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه قزاقستان می‌توانند طی روزهای ۶ تا ۱۱ بهمن با مراجعه به گالری زرنا از این نمایشگاه دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *