هدایت سرمایه های شرکت پرواز به سمت خرید هواپیما

هدایت سرمایه ایرلاین‌ها به سمت خرید هواپیما


در این متن آمده است که در روزهای اخیر قیمت بلیت های هواپیما با نسبت به قیمت مصوب دو برابر شده است و باعث ناراحتی مسافران شده است. شرکت‌های پرواز منتظر افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند و براساس پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، دو شرکت‌های هوایی متخلف در گران‌فروشی بلیت پلمپ شده‌اند و تاکنون ابلاغیه‌ای در خصوص قیمت بلیت به شرکت‌های پرواز صادر نشده است. وزیر راه و شهرسازی نیز بر اینکه ایرلاین‌ها باید قوانین بازار بلیت را رعایت کنند و بلیت‌ها را با قیمت پایین و تعداد بالا به عرضه برسانند تاحتیس کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، طی روزهای اخیر نوسانات قیمتی در بازار بلیت هواپیما رخ داد و قیمت بلیت‌های عرضه طی چند روز با دو برابر قیمت مصوب در بازار بلیت عرضه شد که موجب ناراحتی عموم مسافرین شد. البته به نظر می‌رسد شرکت‌های پرواز منتظر افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند، زیرا این روزها بلیت پروازها به صورت روزانه و پله‌کانی به فروش می‌رسد.

به همین دلیل است که با مراجعه به سایت‌های فروش بلیت هواپیما و سایت برخی شرکت‌ها، برای هفته‌های آینده بلیت موجود نیست و بلیت‌های موجود برخلاف نرخ‌نامه ۱۰۰ در صد گران شده است.

براساس پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان پرواز کشور دو شرکت‌های هوایی متخلف در گران‌فروشی بلیت هفته گذشته پلمپ شدند و تا مشخص نشدن روند قیمت‌گذاری بلیت هواپیما ایرلانی مجوز افزایش قیمت ندارد.

در انتظار نظریه دو ارگان برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت هواپیما

محمد محمدی بخش رئیس سازمان پرواز در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، گفت: بازار بلیت هواپیما بستگی به دو عنوان توقف رأی دیوان، و ستاد تنظیم بازار است که باید این ارگان در این خصوص چه تصمیماتی را اخذ می‌کنند.

وی در خصوص اینکه تا به امروز ابلاغیه به شرکت‌های پرواز برای قیمت بلیت صادر نشده است، خبر داد.

الزام رعایت قوانین ایرلاین‌ها در راستای فروش بلیت

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور با تاکید بر اینکه ایرلاین‌های هوایی باید در حوزه تأمین هواپیما اقدام کنند، گفت: مذاکراتی مثبتی در راستای بازرگانی بین‌الملل هواپیما با عده‌ای از کشورها داشتیم و تعداد قابل توجهی هواپیما تا پایان امسال (۱۴۰۲) وارد کشور می‌شود البته تعدادی نیز وارد شده است. شرکت‌های پرواز کشور نیز باید سرمایه‌های خود را در راستای تأمین هواپیما استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: البته اخباری در خصوص خرید هواپیما توسط شرکت‌های پرواز طی ماه‌های اخیر در فضای رسانه بازتاب شد که قطعاً در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این حوزه ترانزیت هوایی به چشم خواهد خورد. ما از شرکت‌های پرواز در خصوص ترخیص قطعات از گمرک حداکثر حمایتمان را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از ایرلاین‌های هوایی در خصوص رعایت مقررات بازار بلیت توقع داریم و البته بلیت‌ها را قیمت پایین و تعداد بالا در بازار به عرضه برسانند.


نوسانات قیمت بلیت هواپیما در بازار به همراه افزایش قیمت بلیت‌ها، ناراحتی عموم مسافرین را به همراه داشته است. شرکت‌های پرواز در انتظار افزایش قیمت بلیت هستند و بلیت‌ها به صورت روزانه و پله‌کانی به فروش می‌رسند. بر اساس پیگیری‌ها وزارت راه و شهرسازی و سازمان پرواز کشور، دو شرکت‌های هوایی متخلف در گران‌فروشی بلیت پلمپ شده‌اند. محمد محمدی بخش رئیس سازمان پرواز و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مورد قیمت‌گذاری بلیت هواپیما نظریه‌های متفاوتی دارند. استفاده از سرمایه‌های خود شرکت‌های پرواز برای تأمین هواپیما، رعایت مقررات بازار بلیت و عرضه بلیت با قیمت مناسب از جمله موارد مورد انتظار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *