هیچ آردپزی به تعطیلی نمی‌رود

هیچ نانوایی تعطیل نیست


در گفت‌وگو با رادیو دانش مالی، امیر کرملو، مدیر کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران، اعلام کرد که در ماه‌های گذشته، بحث کسر سهمیه نانوایی‌ها در سامانه نانی نو و تخصیص آرد مورد شکایات برخی نانوایان قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد که سامانه اطلاعات نادرستی درباره آرد و نان منتشر کرده است. پس از هماهنگی با اتاق اصناف تهران و اتحادیه نانوایان سنتی، کمیته‌ای ۱۰ نفری تشکیل شد تا مشکلات مورد شکایت را پیگیری کنند. کرملو افزود که اطلاعات غلط سامانه بر سهمیه دریافتی و کارنامه نانوایان تأثیر منفی داشته است و باز هم مشکلاتی از جمله رانت گیری و واگذاری وظایف حکومت بر عهده نتیجه مقررات هدفمندی یارانه‌ها بروز میکند. او امیدوار است که حکومت با تسهیل دریافت یارانه توسط مردم، وضعیت را در این حوزه بهبود بخشد.

به گزارش دیجیاتور امیر کرملو در گفت‌وگو با رادیو دانش مالی اظهار داشت: در ماه‌های گذشته بحث کسر سهمیه نانوایی‌ها به بهانه عملکرد نادرست در سامانه نانی نو و نوع تخصیص آرد مورد شکایات برخی از نانوایان بود که با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم سامانه، اطلاعات نادرستی در اختیار متولیان آرد و نان قرار می‌دهد.

وی افزود: بعد از هماهنگی با اتاق اصناف تهران و هماهنگی رئیس اتحادیه و هیأت مدیره اتحادیه نانوایان سنتی تهران جلساتی برگزار و کمیته‌ای ۱۰ نفره معین شد تا موارد مورد شکایت را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران بیان داشت: متأسفانه با اطاعات غلطی که سامانه در اختیار متولیان قرار می‌دهد برای آرد نانوایان محدودیت‌هایی ایجاد کرده که بر سهمیه دریافتی و کارنامه‌شان تأثیر منفی دارد.

کرملو با اشاره به مصاحبه اولیه مشاور وزیر دانش مالی در خصوص خریداری آزاد نان توسط نانوایان، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود تا آرد با نرخ آزاد توسط نانوا خریداری و نان در اختیار مردم قرار گیرد و حکومت مابه‌تفاوت قیمت را به حساب نانوا واریز کند، ولی امروز باز هم ما با سنگینی رانت و واگذاری وظایفی که بنا بر تبصره ماده ۵ مقررات هدفمندی یارانه‌های که بر عهده حکومت بود مواجه شدیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا حکومت با در اختیار قرار دادن یارانه به انتهای زنجیره که مردم هستند وضعیت کنونی را در این حوزه سامان ببخشد.


در ماه‌های گذشته، بحث کسر سهمیه نانوایی‌ها به علت عملکرد نادرست در سامانه نانی نو و تخصیص نادرست آرد، مورد شکایت برخی نانوایان قرار گرفت. با بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم که سامانه اطلاعات نادرستی در اختیار متولیان آرد و نان قرار می‌دهد. پس از هماهنگی با اتاق اصناف تهران و هماهنگی با رئیس اتحادیه و هیأت مدیره اتحادیه نانوایان سنتی تهران، کمیته‌ای ۱۰ نفره معین شد تا موارد مورد شکایت را پیگیری کنند. اطلاعات غلطی که سامانه در اختیار متولیان قرار می‌دهد، محدودیت‌هایی بر سهمیه و کارنامه نانوایان ایجاد کرده که تأثیر منفی دارد. مقرر شده بود تا آرد با نرخ آزاد توسط نانوا خریداری و نان در اختیار مردم قرار گیرد و حکومت، قیمت مابه‌تفاوت را به حساب نانوا واریز کند، اما باز هم با سنگینی رانت و واگذاری وظایفی که بر عهده حکومت بود، مواجه شدیم. امیدواریم که حکومت با در اختیار قرار دادن یارانه به انتهای زنجیره که مردم هستند، وضعیت کنونی را در این حوزه سامان ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *