تدوین طرح اعتباری ۵ همتی برای توسعه ترانزیت در استان زنجان

تهیه بسته اعتباری ۵ همتی برای توسعه حمل و نقل استان «زنجان»


امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان، قبل از مسافرت رئیس جمهوری به این استان، تهیه شد. این بسته عملیاتی پس از برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی با حضور دستگاه‌های تابعه، در جریان مسافرت رئیس جمهوری به استان زنجان تأیید شده و در نهایت تصویب شد. همچنین امیر محمود غفاری، از پروژه‌های دیگر بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان اعلام کرد که شامل تکمیل خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان، تکمیل محورهای تعریض و بهسازی محور ترانزیت زنجان – میانه و باند دوم محور زنجان – بیجار و باند دوم محور زنجان – دندی زنجان – سلطانیه است. همچنین از پروژه‌های مصوب بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان، رفع نقاط حادثه‌خیز، بهسازی و ایمن سازی راه‌های روستایی و تکمیل تقاطع غیر همسطح موسسه آموزش عالی زنجان، تکمیل راه اصلی کلور – درام و تبدیل محور فرعی ابهر – قیدار به راه اصلی است.

به گزارش دیجیاتور، امیر محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع وزیر راه و شهرسازی از تهیه بسته اعتباری حمل و نقلی پیش از مسافرت رئیس جمهوری به استان زنجان خبر داد و گفت: بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع در ستاد وزارتخانه با حضور دستگاه‌های تابعه تنظیم شده بود، در پیش جلسه مربوط با حضور معاون اول مقام عالی رتبه نیز تأیید شد و در جریان مسافرت اخیر رئیس جمهوری به این استان مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

تکمیل خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان و دو خطه شدن راه آهن تهران به تبریز

وی با اشاره به اهم پروژه‌های مصوب بسته عملیاتی فوق‌الذکر با ارزش تقریبی ۵ همت اظهار کرد: پروژه تکمیل خط دوم خطوط ریلی قزوین – زنجان با مشارکت سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور، وزارت منابع هیدروکربن، وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن ج. ا. ا)، استانداری و فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارتقا ظرفیت شبکه ترانزیت ریلی در شمال غرب کشور از جمله این پروژه‌ها بود که با احداث این قطعه راه آهن تهران به تبریز به‌صورت کامل دو خطه می‌شود.

غفاری افزود: از دیگر پروژه‌ها، تکمیل محورهای تعریض و بهسازی محور ترانزیت زنجان – میانه، راه اصلی سه راهی بناب – منجیل، باند دوم محور زنجان – بیجار، باند دوم محور زنجان-دندی زنجان -سلطانیه، ابهر-تاکستان و باند دوم محور سلطانیه-قیدار–کبودرآهنگ است.

معاون برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های دیگر را رفع نقاط حادثه‌خیز، بهسازی و ایمن سازی راه‌های روستایی و تکمیل تقاطع غیر همسطح موسسه آموزش عالی زنجان عنوان کرد.

وی «تکمیل راه اصلی کلور – درام، تکمیل راه آببرشفتملاسرا قطعات (۱ و ۲) و تبدیل محور فرعی ابهر – قیدار به راه اصلی» و «تبدیل ۷ ایستگاه پیش‌بینی آب و هوا سنتی به خودکار پیش‌بینی آب و هوا» را از دیگر پروژه‌های مصوب و مهم بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان اعلام کرد.


بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان تأیید شد و در جریان مسافرت اخیر رئیس جمهوری به این استان مورد تصویب نهایی قرار گرفت. تکمیل خط دوم راه آهن قزوین – زنجان با مشارکت سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور، وزارت منابع هیدروکربن، وزارت راه و شهرسازی، استانداری و فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارتقا ظرفیت شبکه ترانزیت ریلی در شمال غرب کشور تکمیل شد. پروژه‌های دیگر بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان شامل تعریض و بهسازی محورها و باندهای مختلف مانند زنجان – میانه، بناب – منجیل، زنجان – بیجار، زنجان – دندی زنجان – سلطانیه، ابهر – تاکستان و سلطانیه – قیدار – کبودرآهنگ و تقاطع غیر همسطح موسسه آموزش عالی زنجان می‌باشد. همچنین پروژه‌های دیگر شامل رفع نقاط حادثه‌خیز، بهسازی و ایمن سازی راه‌های روستایی و تبدیل ایستگاه‌های پیش‌بینی آب و هوا سنتی به خودکار پیش‌بینی آب و هوا نیز در بسته عملیاتی حمل و نقلی استان زنجان مورد تأیید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *