۵ هزار دستگاه اتوبوس وارد دوره حمل ونقل بزرگراه ای میشود.
0 نظر
بر اساس مقررات برنامهریزی مالی ۱۴۰۲، پنجهزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان ترانزیت بزرگراهای کشور خواهد شد. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاههای مسؤول دخیل در این موضوع برگزار کرده است. به همین منظور، از سرمایه گذاران داخلی و شرکتهای حمل و نقلی درخواست شده تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند. همچنین سازمان حمل نقل بزرگراهای با ۱۳ کارخانه داخلی بهمنظور تأمین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. افندیزاده همچنین اعلام کرده است که همه شرکتهای حمل و نقلی و تجار میتوانند اقدام به بازرگانی بینالملل اتوبوس و مینی بوس کنند، با این تفاوت که محور اصلی باید شرکتها باشند و انحصاری برای آن وجود ندارد. در ادامه، افندی زاده به تغییر کریدور ترانزیتی بزرگراه ابریشم از ایران و نقش کشورهای آسیای مرکزی در این مسیر پرداخته است.
به گزارش دیجیاتور شهریار افندیزاده در گفتوگو با رادیو دانش مالی گفت: بر اساس تبصره (ص) بند ۷ مقررات برنامهریزی مالی ۱۴۰۲ مقر شده پنجهزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان ترانزیت بزرگراهای کشور شود. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاههای مسؤول دخیل در این موضوع برگزار کرد.
وی ادامهداد: در سالهای گذشته تعداد اتوبوسهای بین شهری کاهش یافت یا به دلیل افزایش سن در مسافتهای کوتاه استفاده میشود، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان ترانزیت کشور ایجاد شود.
معاون ترانزیت وزارت راه و شهرسازی عنوانکرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکتهای حمل و نقلی درخواست میکنیم در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.
وی خاطرنشانکرد: سازمان حمل نقل بزرگراهای با ۱۳ کارخانه داخلی بهمنظور تأمین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین بازرگانی بینالملل در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل ترانزیت بین بزرگراهای را جبران کنیم.
افندی زاده تصریحکرد: همه شرکتهای حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی میتوانند اقدام به بازرگانی بینالملل اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز میتوانند اقدام به بازرگانی بینالملل کنند اما محور اصلی باید شرکتها باشند و هیچ انحصاری در مقررات برای آن دیده نشده است.
وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی بزرگراه ابریشم از ایران، گفت: مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش میکنند سهمی از جابهجایی کالا در آنها داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافهکرد: کریدور شمال- جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی منتهی میشود.
تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سه سال آینده در کشور وارد چرخه نوسازی خواهند شد، امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان ترانزیت کشور ایجاد شود، درخواست میشود تا سرمایه گذاران داخلی و شرکتهای حمل و نقلی در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند، سازمان حمل نقل بزرگراهای برای تامین ناوگان ترانزیت سنگین در بستری داخلی و خارجی قرارداد منعقد کرده است و میتوانند اقدام به بازرگانی بینالملل اتوبوس و مینی بوس کنند، تغییر کریدور ترانزیتی بزرگراه ابریشم از ایران به سمت شمال-جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی است.