معرض وقوع سیلاب: تشکیل ستاد سازماندهی بحران در ۵ استان کشور

۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب/ تشکیل ستاد مدیریت بحران


وزیر نیرو اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی در ۲۹ اسفند ماه، احتمال وقوع سیلاب در غرب و جنوب غربی کشور افزایش یافته است. به دلیل اشباع خاک، ذوب برف‌ها و هم‌زمانی بارش‌ها با افزایش سفرهای نوروزی و کوچ عشایر، وزارت نیرو اقدامات لازم برای سازماندهی سیلاب را اتخاذ کرده است. وی بیان کرد که استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری باید در تمرکز سامانه‌های بارشی قرار بگیرند و باید نکات ایمنی و هشدارهای مربوط به احتمال سیلاب را رعایت کنند. تشکیل ستاد بحران، آمادگی برای مقابله با بحران، اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و سازماندهی مخازن سدها از جمله اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌های پیش رو است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی اکبر محرابیان” با اعلام این خبر که هم‌زمان با ورود سامانه بارشی ۲۹ اسفند ماه، احتمال وقوع سیلاب در غرب و جنوب غربی کشور افزایش یافته است، افزود: با توجه به پیش بینی‌های میان مدت از حجم و شدت بارش‌ها، وزارت نیرو از هفته گذشته پیش بینی اقدامات لازم برای سازماندهی سیلاب را اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اشباع بودن خاک به خاطر بارش‌های اخیر، ذوب شدن برف‌ها در پی گرم شدن هوا و هم‌زمانی بارش‌ها با افزایش سفرهای نوروزی و همچنین کوچ عشایر در برخی استان‌ها افزود: باید حداکثر ملاحظات ایمنی در روزهای پیش رو با هدف کاهش خسارت‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر نیرو به تمرکز بیشتر این سامانه‌های بارشی در استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای آغازین سال همواره شاهد اوج تردد بزرگراه‌ای بوده‌ایم که باعث افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی سفرهای نوروزی می‌شود و بارش‌های پیش رو در زمان اوج تردد بزرگراه‌ای و سفرهای نوروزی رخ می‌دهد، از این رو تمامی مسافران نوروزی باید نکات ایمنی و هشدارهای مربوط به احتمال بروز سیلاب را رعایت کنند.

محرابیان تصریح کرد: تشکیل ستاد بحران در وزارت نیرو و استان‌های درگیر با آب‌گرفتگی با هدف آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با بحران از جمله اقداماتی است که باید انجام شود و مدیران و مسئولان مرتبط در وزرات نیرو و مدیران استانی تولیدی منابع آبی و برق باید در آماده باش کامل قرار بگیرند تا کمترین آسیب از محل سیلاب‌های پیش رو متوجه مردم شود.

وزیر نیرو همچنین با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع به مردم پیرامون آب‌گرفتگی پیش رو، بیان کرد: لازم است با سازماندهی مخازن سدها و پیگیری لحظه‌ای بارش‌ها از هرگونه غافلگیری و ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری شود.


احتمال وقوع سیلاب افزایش یافته است، سازماندهی سیلاب اتخاذ شده است، افزایش سفرهای نوروزی و کوچ عشایر، ایمنی در روزهای پیش‌رو باید رعایت شود، تمرکز بیشتر بارش‌ها در برخی استان‌ها، افزایش سفرهای نوروزی و بارش‌ها در زمان اوج تردد، تمامی مسافران باید نکات ایمنی را رعایت کنند، اقدامات برای مقابله با بحران انجام شود، آمادگی برای مقابله با بحران، اطلاع‌رسانی به موقع به مردم، سازماندهی مخازن سدها و پیگیری لحظه‌ای بارش‌ها از غافلگیری جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *