برمهانی در جریان ساخت و ساز ۴۵ مجموعه پویانمایی / نگاهی به فرایند ساخت آثار پشت صحنه
0 نظر
محسن برمهانی، معاون سیما، در یک بازدید از پشت صحنه مرکز پویانمایی صبا بر لزوم توجه به مفاهیم غنی و حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد. او اظهار داشت که فعالیت مرکز پویانمایی صبا در سالهای اخیر بسیار بیشتر از قبل شده است و تنوع در ساخت پویانمایی بهویژه در بخش موضوع دارد. برمهانی از عدالتگستری و هویتمحوری به عنوان دو اصل مهم در جدیدترین دوره سازماندهی سازمان سیما یاد کرد و تأکید کرد که باید به زیرساختهای فرهنگی کودکان و نوجوانان توجه داشته باشیم. او همچنین به روشهای ساخت پویانمایی و نکات تولیدکنندگان در این زمینه اشاره کرد. محمدرحیم لیوانی، رئیس مرکز پویانمایی صبا، نیز اعلام کرد که بیش از ۴۵ مجموعه پویانمایی در حال ساخت و ساز است و تاکید کرد که تعدادی از پروژههای بزرگ در حال انجام با همکاری تولیدکنندگان در مراکز استانها هستند.
به گزارش دیجیاتور به نقل از روابطعمومی معاونت سیما، محسن برمهانی معاون سیما در بازدید از پشت صحنه برخی از تولیدات مرکز پویانمایی صبا بر لزوم توجه به مفاهیم غنی و حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: فعالیت مرکز پویانمایی صبا در سالهای اخیر خیلی بیشتر از قبل شده و تنوع در ساخت پویانمایی بهویژه در بخش موضوع دارد، زیرا بچههای امروز نسبت به بچههای دیروز، نسل بسیار متفاوتی هستند، برای اینکه با نیازها و ضرورتهای این نسل سازگار شویم اقدامات گستردهای انجام شده است. در دوره جدید سازماندهی سازمان اولویتهایی مطرح شده از «جمله عدالت گستری و هویت محوری» که روی این دو عنوان داریم کار میکنیم.
وی اضافه کرد: از شاخصههای عدالتگستری و هویتمحوری این است که نسبت به زیرساختهای فرهنگی کودکان و نوجوانان بسترسازی داشته باشیم، به خصوص روی هویتمحوری کار ویژه انجام میدهیم. از تولیداتی که در حوزه هویت محوری کار میشود، توجه به میراث ایرانی و اسلامی ما است؛ یعنی آشنایی خردسال، کودک و نوجوان به ریشههای هویتی خودش.
برمهانی در ادامه بیان کرد: تولیدکنندگان این حوزه با حفظ تجارب گذشته در ساخت پویانمایی مستلزم بهرهبردن از روشها و تکنولوژی روز هم هستند.
وی با اشاره به انواع روشهای ساخت پویانمایی عنوان کرد: «استاپ موشن» یکی از روشهای انیمیشنسازی است که بیشتر در تلویزیون قابل استفاده است و خیلی در هنر هفتم کاربرد ندارد و این آثار خلاقانه شما در مرکز پویانمایی صبا است که توانستهاید با این روش، محصولاتی با محتوایی غنی و از لحاظ فنی مطابق با استانداردهای روز جهانی ساخت و ساز کنید.
معاون سیما با اشاره به دشواریهایی که برای ساخت پویانمایی وجود دارد، گفت: در این زمینه علاوه بر عشق و علاقه به کار باید به جزئیات هم توجه کرد تا بتوان به رویاهای کاغذی جان بخشید.
در ادامه محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ مجموعه پویانمایی در مرکز صبا و توسط بخش خصوصی در حال ساخت و ساز است، تاکید کرد: در ۴۵ روز گذشته، قرارداد حدود پنج پروژه بزرگ را منعقد کردیم که ۲ طرح آن هم با همکاری تولیدکنندگان در مراکز استانها صورت میگیرد.
«نگارخانه»، «ساعت پویا»، «چیا» و «دشت پرماجرا» تولیدات مرکز پویانمایی صبا است که معاون سیما از نزدیک با نحوه ساخت و فعالیت تهیهکنندگان آثار آشنا شد.
محسن برمهانی، معاون سیما، در بازدید از تولیدات مرکز پویانمایی صبا، بر لزوم توجه به مفاهیم غنی و حضور در بازارهای جهانی تاکید کرد. فعالیت مرکز پویانمایی صبا در سالهای اخیر بیشتر شده و تنوع در ساخت پویانمایی بهویژه در بخش موضوع دارد. بچههای امروز نسبت به بچههای دیروز، نسل بسیار متفاوتی هستند و برای سازگاری با نیازها و ضرورتهای این نسل اقدامات گستردهای انجام شده است. در دوره جدید سازماندهی سازمان، اولویتهایی از «جمله عدالت گستری و هویت محوری» مطرح شده است. از شاخصههای عدالتگستری و هویتمحوری این است که نسبت به زیرساختهای فرهنگی کودکان و نوجوانان بسترسازی داشته باشیم و خصوصاً روی هویتمحوری کار ویژه انجام میدهیم. تولیداتی که در حوزه هویت محوری کار میشود، توجه به میراث ایرانی و اسلامی ما است و آشنایی خردسالان، کودکان و نوجوانان به ریشههای هویتی خودش با توجه به تجارب گذشته، تکنولوژیهای روز را نیز به کار مینام تجاری. استاپ موشن، یکی از روشهای انیمیشنسازی است که بیشتر در تلویزیون قابل استفاده است و در هنر هفتم کاربرد کمتری دارد. در این زمینه، علاوه بر عشق و علاقه به کار، به جزئیات هم توجه کرد تا بتوان به رویاهای کاغذی جان بخشید. در ۴۵ روز گذشته، قرارداد حدود پنج پروژه بزرگ در مرکز صبا و توسط بخش خصوصی منعقد شده است. تولیدات مرکز پویانمایی صبا شامل نگارخانه، ساعت پویا، چیا و دشت پرماجرا است.