در اختیار داشتن 24 هزار محدوده معدنی قفل شده یا مسدود شده هستیم.

۲۴ هزار محدوده معدنی بلوکه شده یا محبوس داریم


با توجه به گزارش دیجیاتور، رضا محتشمی پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، اعلام کرد که در کشور ۲۴ هزار محدوده معدنی بلوکه شده یا محبوس وجود دارد. این محدوده‌ها توسط سازمان‌های ذخایر زمین، انرژی اتمی و اکوسیستم محبوس شده‌اند و هیچ‌گونه فعالیت معدنی در آن‌ها انجام نمی‌شود. همچنین در برخی از معادن که پروانه بهره برداری و فعالیت چند ساله دارند، به دلیل تخریب اکوسیستم، فعالیت غیرفعال و متروک شده‌اند.

به گزارش دیجیاتور، رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، گفت: ۲۴ هزار محدوده معدنی بلوکه شده یا محبوس در کشور وجود دارد.

وی افزود: این محدوده‌ها با نظر سازمان‌های ذخایر زمین، انرژی اتمی و اکوسیستم محبوس شده است و اجازه هیچ‌گونه فعالیت معدنی در آن‌ها داده نمی‌شود.

به گفته معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در کشور معادنی هم هستند که با وجود داشتن پروانه بهره برداری و فعالیت چند ساله، به دلیل آنچه تخریب اکوسیستم عنوان شده، غیرفعال و متروکه شده‌اند.


با توجه به مطالب ارائه شده، می توان نتیجه گرفت که در کشور بیش از ۲۴ هزار محدوده معدنی بلوکه شده یا محبوس وجود دارد. این محدوده ها با تصمیمات سازمان های ذخایر زمین، انرژی اتمی و اکوسیستم محبوس شده اند و هیچ فعالیتی در آن ها اجازه داده نمی شود. علاوه بر این، معادنی نیز در کشور وجود دارند که به دلیل تخریب اکوسیستم غیرفعال و متروکه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *