معامله ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در طی ۲۰ روز

۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در ۲۰ روز معامله شد


صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی خود، شمش طلا را وارد کرده‌اند و آن‌ها را به بازار عرضه کردند. این اقدام علاوه بر کمک به سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صادرکنندگان، نیازهای مصرفی به طلا را نیز از طریق مرکز مبادله ایران تأمین می‌کند. تأثیر این عملیات بر بازار طلا و بازار ارز نیز به همان نسبت است. به عبارت دیگر، عرضه طلا در بازار و تأمین نیازهای مصرفی باعث تحول در بازار طلا و بازار ارز می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، شمش‌های فروخته شده متعلق به صادرکنندگان بوده است. صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کردند. وقتی این طلاها که متعلق به صادرکنندگان است فروخته می‌شود منابع ریالی که می‌تواند در فرآیند ساخت و ساز و فروش خارجی باشد در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد. در واقع به سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک می‌شود.

ثمره دیگر این اقدام آن است که نیازهای مصرفی به طلا از طریق مرکز مبادله ایران تأمین می‌شود.

طبیعتاً بازار طلا همان‌طور که از بازار ارز تأثیر می‌گیرد به همان نسبت بر این بازار اثر دارد. وقتی عرضه طلا در بازار انجام می‌شود و کسانی که نیازهای مصرفی دارند می‌توانند این نیاز را تأمین کنند اثر آن بر بازار طلا و به موازات آن بازار ارز نمایان می‌شود.


نتیجه گیری این متن این است که با وارد کردن شمش طلا به کشور و فروش آن به صادرکنندگان، درآمدهای ریالی به صادرکنندگان تخصیص می‌یابد و در نتیجه به سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک می‌کند. همچنین، با این اقدام نیازهای مصرفی به طلا از طریق مرکز مبادله ایران تامین می‌شود و تأثیر مثبتی بر بازار طلا و بازار ارز خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *