تأثیر ۲۰۰ کانال تلویزیونی در کاهش ریزش تبلیغاتی
0 نظر
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور، اظهار کرد که نزدیک به یک چهارم از رأی دهندگان در رأیگیری از طریق کانالهای دویستگانه تلویزیون با نظرات نامزدها آشنا شدهاند و این باعث کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی شده است. وی افزود که حداکثر هزینه تبلیغاتی برای استفاده از ظرفیت تبلیغاتی صدا و سیما حدود ۴۰ میلیون تومان برای تهران بوده و این کار ارزان و حتی رایگانی بوده که به کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در رأیگیری کمک کرده است.
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما در گفتوگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص تأثیر صدا و سیما در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در رأیگیری، گفت: در نظر سنجی که به صورت سراسری و با گستره شهر و روستا و مراکز استان انجام شد، مشخص شد که نزدیک به یک چهارم از رأی دهندگان با استفاده از کانالهای دویستگانه تلویزیون، با نظرات نامزدها آشنا شده و رأی داده بودند.
وی افزود: در همین نظرسنجی حدود ۱۳ درصد تحت تأثیر معرفی محصولات شهری رأی داده بودند و معنی آن این است که این کانالهای تبلیغاتی برای آشنایی ۲۳ درصد از مردم با نامزدها، به آنها کمک کرده است و باعث کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی از جمله معرفی محصولاتهای شهری و محیطی شد که نظر سنجی ما هم همین را نشان میدهد.
جبلی در ادامه اظهار کرد: حداکثر هزینه تبلیغاتی که از نامزدها برای استفاده از ظرفیت تبلیغاتی صدا و سیما گرفته شده حدود ۴۰ میلیون برای تهران بود. در عموم حوزههای دیگر یعنی در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ حوزه، فقط ۵ میلیون تومان هزینه صرف شده تا نامزدها خودشان را معرفی کنند. این در حالی است که طبق مقررات سقف هزینه تبلیغاتی که باید برای نامزدها مشخص شود حداقل میتوانست یک میلیارد تومان باشد و مقررات تا چند میلیارد تومان به نامزدها اجازه داده است تا برای معرفی محصولات غیر از صدا و سیما، استفاده کنند.
رییس سازمان صدا و سیما اذعان کرد: این کار صدا و سیما امکانی بسیار ارزان و بلکه رایگانی بود که در خدمت نامزدها قرار گرفت و طبق نظر سنجیها به شدت در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در سطح شهرها اثر گذار بود.
صدا و سیما تأثیر مهمی در کاهش ریخت و پاشهای تبلیغاتی در رأیگیری داشته است. نامزدها برای آشنایی با مردم از کانالهای تلویزیون استفاده کرده و درصد زیادی از رأیها از این طریق به دست آمده است. هزینههای تبلیغاتی نیز در صدا و سیما بسیار کمتر از سقف مجاز بوده و از این روش بهرهمند شدهاند. این روش نه تنها ارزان است بلکه تاثیربخشی زیادی در کاهش معرفی محصولات شهری داشته است.