گوگل تحت فشار تغییرات قوانین اروپا است

گوگل برای پیروی از قوانین اروپا زیر بار تغییرات رفت


گوگل، به منظور پیروی از قوانین فناوری اتحادیه اروپا، تغییراتی در نتایج جستجوی اینترنتی ایجاد کرده و ابزارهای جدید برای توسعه دهندگان اپ برای ترویج محصولاتشان در برنامه تلفن همراه‌های طرف ثالث و فروشگاه‌های اپ رقیب فراهم کرده است. شرکت‌های بزرگ مانند آمازون، اپل، مایکروسافت و بایت دنس نیز برای پیروی از قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا باید تا ۷ مارس اقدامات اصلاحی انجام دهند. گوگل تغییراتی در نتایج جستجو اعمال کرده تا واسطه‌ها و تجمیع‌کنندگان بزرگ تردد بیشتری دریافت کنند و از سوی دیگر کمترین تردد به شرکت‌های دیگر ارسال شود. همچنین، گوگل به توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه اجازه می‌دهد از سیستم‌های صورتحساب جایگزین استفاده کنند و برای ترویج محصولاتشان، با هدایت کاربران اتحادیه اروپا به طرف ثالث بدون واسطه اقدام کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، گوگل در جهت پیروی از قوانین فناوری اتحادیه اروپا، تغییراتی در نتایج جستجوی اینترنتی ایجاد و ابزارهای جدید برای توسعه دهندگان اپ برای ترویج محصولاتشان در برنامه تلفن همراه‌های طرف ثالث و فروشگاه‌های اپ رقیب فراهم می‌کند.

آمازون، اپل، مایکروسافت و بایت دنس (مالک تیک تاک) که در اتحادیه اروپا به عنوان دروازه بان شبکه جهانی انتخاب شده‌اند، دسترسی میلیون‌ها کاربر و کسب وکار به بستر نرم‌افزاری هایشان را کنترل می‌کنند و باید تا ۷ مارس از قوانین بازارهای دیجیتال پیروی کنند.

در همین راستا گوگل در ماه ژانویه تغییراتی را اعلام کرد که فقط برای کاربران ساکن در منطقه اروپا اجرا می‌شود و سپس برخی از این تغییرات را در واکنش به بازخورد رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا، کاربران و توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه دوباره تغییر داد.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد تغییرات در نتایج جستجو به معنای آن است که واسطه‌ها و تجمیع‌کنندگان بزرگ، تردد بیشتری دریافت می‌کنند و از سوی دیگر هتل‌ها، شرکت‌های پرواز، فروشندگان و محل غذاخوری داران تردد کمتری در اختیار خواهند داشت.

همچنین شرکت برای به اشتراک گذاری داده‌های کاربران در سراسر محصولات و سرویس‌های گوگل از کاربران اجازه دریافت می‌کند.

توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه می‌توانند از سیستم‌های صورتحساب جایگزین به جای سرویس گوگل پلی استفاده کنند و از سوی دیگر یک برنامه جدید به آنها اجازه می‌دهد تا با هدایت کاربران اتحادیه اروپا به طور مستقیم به خارج از اپ، محصولاتشان را ترویج کنند.

همچنین این شرکت آمریکایی در روزهای آینده نرم افزار قابلیت حمل داده را در اتحادیه اروپا راه اندازی می‌کند و به این ترتیب توسعه دهندگان راحت تر می‌توانند اطلاعات کاربران را به سرویس‌ها یا اپ های طرف ثالث منتقل کنند.


اپ های طرف ثالث و فروشگاه ها در اتحادیه اروپا تحت کنترل باید قوانین بازارهای دیجیتال را رعایت کنند. تغییرات گوگل در نتایج جستجو به نفع واسطه‌ها و تجمیع‌کنندگان است. این تغییرات در واکنش به رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا اعمال شده‌اند. توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه می‌توانند از سیستم‌های صورتحساب جایگزین به جای سرویس گوگل پلی استفاده کنند. این تغییرات موجب افزایش تردد برای واسطه‌ها و کاهش آن برای هتل‌ها، شرکت‌های پرواز، فروشندگان و محل غذاخوری داران می‌شود. به اشتراک گذاری داده‌های کاربران در سرویس‌های گوگل از سوی کاربران انجام می‌شود. از طریق نرم افزار قابلیت حمل داده، توسعه دهندگان می‌توانند اطلاعات کاربران را به سرویس‌های دیگر منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *