گوگل با پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری از شکایت سرپیچی کرد

گوگل ۷۰۰میلیون دلار جریمه می‌دهد/ افزایش رقابت در پلی استور


شرکت Singular Computing که توسط جوزف بیتس در ایالت ماساچوست آمریکا تاسیس شده بود، در سال ۲۰۱۹ میلادی شکایتی علیه گوگل رسانده بود. این شرکت ادعا می کرد که گوگل از پیشرفت های خود در زمینه پردازش رایانش استفاده کرده و حق امتیاز اختراع شرکت Singular را نقض کرده است. در جلسه دادگاه آخر این پرونده که قرار بود در همان روز برگزار شود، به جای برگزاری جلسه، تسویه ای بین دو طرف اعلام شد اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست. نمایندگان گوگل و شرکت شاکی این تسویه را تایید کرده اند اما اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نشده است. همچنین سخنگوی گوگل اعلام کرده است که این شرکت حق امتیاز اختراع Singular را نقض نکرده و از حل و فصل شدن امور خوشحال است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، این تسویه در حالی اعلام می شود که قرار بود جلسه آخر دادگاه شکایت شرکت Singular Computing در همان روز برگزار شود. این شرکت به دلیل سواستفاده گوگل از پیشرفت های پردازش رایانش خود خواهان ۱.۶۷ میلیارد دلار غرامت شده بود.

جزییات تسویه هنوز مشخص نیست. هرچند نمایندگان گوگل و شرکت شاکی این تسویه را تایید کردند اما اطلاعات بیشتری درباره آن اعلام نکردند.

سخنگوی گوگل نیز اعلام کرد این شرکت حق امتیاز اختراع Singular را نقض نکرده و از حل و فصل شدن امور خوشحال است.

شرکت مذکور توسط جوزف بیتس محقق رایانه مستقر در ایالت ماساچوست آمریکا تاسیس شده و ادعا می کرد گوگل فناوری این شرکت را در واحدهای پردازشی استفاده کرده که از ویژگی های AI در جستجوی گوگل، جی میل، گوگل ترنسلیت و دیگر سرویس ها پشتیبانی می کنند.

طبق شکایت ثبت شده در ۲۰۱۹ میلادی بیتس پیشرفت های خود را بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی با گوگل درمیان گذاشته بود. در این شکایت ادعا شده بود واحدهای پردازش تنسور گوگل از فناوری بیتس کپی برداری شده اند و دو حق امتیاز اختراع را نقض کرده اند.


تسویه به دلیل شکایت از سوی شرکت Singular Computing انجام شد. جزئیات این تسویه هنوز مشخص نیست. نمایندگان گوگل و شرکت شاکی این تسویه را تایید کرده‌اند. سخنگوی گوگل نیز تأکید کرد که شرکت Singular در این مورد نقضی اتفاق نیفتاده و از حل و فصل شدن مسئله خوشحال هستند. شرکت Singular ادعا می‌کرده که گوگل از فناوری‌های آن بهره برده و حق امتیاز اختراع را نقض کرده است. شکایت در سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود و مدت زمانی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در گذشت. در این شکایت ادعا شده بود که گوگل از فناوری بیتس استفاده کرده و حق امتیاز اختراع را نقض کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *