کاهش برنامه‌ریزی مالی ۵۰۰ میلیارد دلاری آمریکا

کسری بودجه نیم تریلیون دلاری آمریکا


برنامه‌ریزی مالی آمریکا در سه ماهه نخست سال مالی جاری، با افزایش کسری به ۵۱۰ میلیارد دلار رسیده است. افزایش کسری برنامه‌ریزی مالی به دلیل کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های حکومت آمریکا اتفاق افتاده است. این کسری برنامه‌ریزی مالی باعث شده تا بدهی عمومی آمریکا نیز از ۳۴ تریلیون دلار عبور کند. بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر، حکومت آمریکا ۲۸۸ میلیارد دلار برای پرداخت بهره بدهی‌های خود هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از CNBC، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که کسری برنامه‌ریزی مالی این کشور در سه ماهه نخست سال مالی جاری از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

دلیل افزایش کسری برنامه‌ریزی مالی آمریکا، کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های حکومت این کشور عنوان شده است.

آمار خزانه داری کاخ سفید نشان می‌دهد که فقط در ماه دسامبر کسری برنامه‌ریزی مالی این کشور ۱۲۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۲ معادل ۴۴ میلیارد دلار افزایش داشته است.

سال مالی کنونی آمریکا از ماه اکتبر شروع شده و کسری برنامه‌ریزی مالی فدرال این کشور حالا به ۵۱۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۱ درصد افزایش داشته است.

همین کسری برنامه‌ریزی مالی موجب شد تا بدهی عمومی آمریکا هم برای نخستین بار در مطالعات تاریخی این کشور از ۳۴ تریلیون دلار عبور کند.

وزارت خرانه داری آمریکا اعلام کرده که در ماه دسامبر مخارج حکومت فدرال ۵۵۹ میلیارد دلار بوده که ۳ درصد افزایش داشته اما درآمدهای دولتی با ۶ درصد کاهش ۴۲۹ میلیارد دلار بوده است.

بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر حکومت آمریکا فقط ۲۸۸ میلیارد دلار برای پرداخت بهره بدهی‌های خود هزینه کرده که ۷۸ میلیارد دلار افزایش داشته است.


برنامه‌ریزی مالی آمریکا در سه ماهه نخست سال مالی جاری ۵۰۰ میلیارد دلار بدهی داشته است.
کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های حکومت علت افزایش برنامه‌ریزی مالی آمریکا است.
در ماه دسامبر برنامه‌ریزی مالی آمریکا ۱۲۹ میلیارد دلار کسری داشته است.
کسری برنامه‌ریزی مالی فدرال آمریکا به ۵۱۰ میلیارد دلار رسیده است.
بدهی عمومی آمریکا برای اولین بار از ۳۴ تریلیون دلار عبور کرده است.
در ماه دسامبر مخارج حکومت فدرال ۵۵۹ میلیارد دلار بوده و درآمدهای دولتی ۴۲۹ میلیارد دلار بوده است.
حکومت آمریکا در ماه‌های اکتبر تا دسامبر ۲۸۸ میلیارد دلار برای پرداخت بهره بدهی‌ها هزینه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *