چه جانبازانی می توانند خودروهای وارداتی دریافت کنند؟

کدام جانبازان مشمول دریافت خودرو وارداتی هستند؟


اطلاعیه‌ای که توسط دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مرحله اول بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر صادر شده است، به شرح زیر است: در این اطلاعیه آمده است که جهت ثبت نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی، سامانه ثبت نام برای جانبازان در مطالعات تاریخی چهارم بهمن ماه در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین مشخص شده است که در مرحله اول، اطلاع رسانی لازم از طریق پیامک ارسال خواهد شد. ثبت نام جانبازان در سه سطح جانبازی به ترتیب از مطالعات تاریخی چهارم تا دهم بهمن ماه انجام خواهد شد. همچنین ویرایش ثبت نام و انتخاب وسایل نقلیه در سامانه برای مدت سه روز فعال خواهد بود. در انتهای اطلاعیه، آدرس سایت مربوط به مرحله مقدماتی ثبت نام آورده شده است و تذکر داده شده است که جانبازان الزاماً در زمان مشخص شده مجاز به ثبت نام در سامانه هستند. همچنین تاکید شده است که جانبازانی که بعد از مطالعات تاریخی مشخص شده از تسهیلات استفاده کرده باشند مشمول بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه نخواهند بود و در صورتی که طی فرآیند ثبت نام و انتخاب وسایل نقلیه مشخص شود که جانباز از تسهیلات استفاده کرده است، او از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد جزئیات مرحله اول بازرگانی بین‌الملل خودور برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

با توجه به برگزاری سلسله جلسات در خصوص نحوه اجرای فرآیند بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه برای جانبازان معزز ۵۰ درصد و بالاتر با هماهنگی وزارت صمت، تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

۱. به منظور انجام ثبت نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت‌های واردکننده وسایل نقلیه، سامانه ثبت نام برای جانبازان مشمول از مطالعات تاریخی چهارم بهمن‌ماه در دسترس خواهد بود.

۲. در مرحله اول برای جانبازان مشمول از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌گردد.

۳. ثبت‌نام جانبازان در سه سطح جانبازی شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو و سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو به ترتیب از مطالعات تاریخی چهارم تا پنجم برای سطح یک و از مطالعات تاریخی ششم تا هفتم برای سطح دو و از مطالعات تاریخی هشتم تا دهم بهمن‌ماه برای مشمولین سطح سه انجام می‌گردد.

۴. ویرایش ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه به مدت سه روز برای جانبازان مشمول فعال خواهد شد.

۵. بدیهی است انجام ثبت نام اولیه و انتخاب وسایل نقلیه در سامانه به منزله بازرگانی بین‌الملل قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذی صلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۶. آدرس سایت جهت انجام مرحله مقدماتی ثبت‌نام Janbazan.saleauto.ir است.

۷. جانبازان الزاماً در زمان بندی تعیین شده مجاز به ثبت نام در سامانه هستند.

شایان ذکر است در صورتی که جانبازی بعد از مطالعات تاریخی ۰۲/ ۱۰/ ۱۳۹۱ (لازم الاجرا شدن مقررات جامع خدمات رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده ۴۵ (وسایل نقلیه داخلی و یا خارجی) بهرمند شده باشد مشمول بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه نخواهد بود.

همچنین چنانچه طی فرآیند ثبت نام و انتخاب وسایل نقلیه مشخص شود جانباز مشمول از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده باشد از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.


دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که در مرحله اول بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، تصمیمات زیر اتخاذ شد:

‏۱. سامانه ثبت نام برای جانبازان مشمول از مطالعات تاریخی چهارم بهمن‌ماه در دسترس خواهد بود.
‏۲. اطلاع‌رسانی به جانبازان مشمول از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد.
‏۳. ثبت‌نام جانبازان بر اساس سه سطح جانبازی از مطالعات تاریخی چهارم تا پنجم برای سطح یک، از مطالعات تاریخی ششم تا هفتم برای سطح دو، و از مطالعات تاریخی هشتم تا دهم بهمن‌ماه برای سطح سه انجام می‌شود.
‏۴. جانبازان مشمول می‌توانند در سامانه به مدت سه روز ویرایش ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی را انجام دهند.
‏۵. ثبت نام و انتخاب وسایل نقلیه در سامانه به منزله بازرگانی بین‌الملل قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذی صلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.
‏۶. آدرس سایت جهت انجام مرحله مقدماتی ثبت‌نام Janbazan.saleauto.ir است.
‏۷. جانبازان حتماً در زمان تعیین شده مجاز به ثبت نام در سامانه هستند.

همچنین جانبازی که بعد از مطالعات تاریخی ۰۲/ ۱۰/ ۱۳۹۱ به هر نحوی از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده باشد، مشمول بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه نخواهد بود و اگر در طی فرآیند ثبت نام و انتخاب وسایل نقلیه مشخص شود که از تسهیلات ماده ۴۵ استفاده کرده است، از لیست معرفی شده حذف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *