کاروان راهیان پیشرفت به تجسم‌گر اولین اینکوباتور زیست‌فناوری کشور میرسد.

کاروان راهیان پیشرفت به نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور رسید


در دومین کاروان “راهیان پیشرفت” که به منظور تحقق “جهاد تبیین” و تأکید بر امیدآفرینی در جامعه با معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد تهران به نخستین اینکوباتور زیست‌فناوری کشور، “پرسیس‌ژن” مسافرت کردند. در این مسافرت، از بخش‌های مختلف مانند آزمایشگاه‌ها، خطوط ساخت و ساز و تیم‌های مستقر در این مجموعه بازدید شد. اینکوباتور پرسیس‌ژن اولین اینکوباتور زیست‌فناوری علوم درمانی کشور است که در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینه زیست‌فناوری دارویی و علوم درمانی فعالیت می‌کند. این اینکوباتور از ساخت و ساز محصولات مشتق از پلاسما، سرم‌های درمانی، واکسن‌های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، داروهایی با منشاء طبیعی و طب نوساختی (سلول‌های بنیادی) می‌پردازد. همچنین، این مسافرت مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد تهران به این مجموعه دانش‌بنیان فرصت مناسبی برای تعامل بیشتر هر دو نهاد و آشنایی دانش‌آموزان با زمینه‌های کاری در حوزه زیست‌فناوری ایجاد می‌کند. این برنامه بازدیدها از صندوق پیشرفت و شکوفایی با حضور مدیران و سردبیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور آغاز شده و با بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران به پایان رسید.

به گزارش دیجیاتور به نقل از صندوق پیشرفت و شکوفایی، دومین کاروان «راهیان پیشرفت» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت «جهاد تبیین» و تأکید ریاست محترم جمهور بر امیدآفرینی هر چه بیشتر در جامعه با معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، با حضور جمعی از مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد تهران به ایستگاه نخستین اینکوباتور زیست‌فناوری کشور، «پرسیس‌ژن» رسید.

در جریان این برنامه که با استقبال مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد تهران همراه بود، از بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه‌ها، خطوط ساخت و ساز و تیم‌های مستقر در این مجموعه بازدید شد.

اینکوباتور پرسیس‌ژن به عنوان نخستین اینکوباتور زیست‌فناوری علوم درمانی کشور در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. زمینه فعالیت این اینکوباتور، زیست‌فناوری دارویی و علوم درمانی، ساخت و ساز محصولات مشتق از پلاسما، ساخت و ساز سرم‌های درمانی، واکسن‌های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، داروهایی با منشاء طبیعی و طب نوساختی (سلول‌های بنیادی) است.

یکی از برنامه‌های این اینکوباتور، جذب و به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده جوان و ایجاد فرصت‌های شغلی مبتنی بر شایستگی است. بازدید مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد تهران از این مجموعه دانش‌بنیان، زمینه مناسب برای تعامل هرچه بیشتر هر دو نهاد و همچنین، آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه زیست‌فناوری با زمینه‌های کاری در این حوزه استراتژیک برای کشور را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است، نخستین برنامه بازدیدهای «راهیان پیشرفت» صندوق پیشرفت و شکوفایی با حضور مدیران و سردبیران خبرگزاری‌ها و شماری از مطبوعات کشور، با بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.


دومین کاروان “راهیان پیشرفت” به اینکوباتور زیست‌فناوری کشور، “پرسیس‌ژن”، رسید. در این برنامه، از بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه‌ها، خطوط ساخت و ساز و تیم‌های مستقر در این مجموعه بازدید شد. اینکوباتور پرسیس‌ژن در زمینه زیست‌فناوری دارویی و علوم درمانی، ساخت و ساز محصولات مشتق از پلاسما، ساخت و ساز سرم‌های درمانی، واکسن‌های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، داروهایی با منشاء طبیعی و طب نوساختی (سلول‌های بنیادی) فعالیت می‌کند. هدف از بازدید مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه سمپاد تهران، جذب و به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده جوان و ایجاد فرصت‌های شغلی است. این بازدید همچنین، زمینه‌ای مناسب برای تعامل بین دو نهاد و آشنایی دانش‌آموزان به حوزه زیست‌فناوری فراهم می‌کند. نخستین برنامه بازدیدهای “راهیان پیشرفت” با حضور مدیران و سردبیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور، با بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *