عدم وجود آینده‌ای برای کارهای هنری! هم‌نشینی با اثر سینمایی‌نامه‌نویسان و خلافکاران.

کارهای هنری آینده‌ای ندارند!/ هم‌نشینی خلافکار و فیلم‌نامه‌نویس

0 نظر


“ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان صحنه نمایش و نمایش‌های رادیویی، در فعالیت‌های خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذاری نوشتار خلاقانه و نوشتار خلاقانه نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد. او در مجموعه‌ای که کارگردانی کرده است، به سراغ متن تئاتر «غرب واقعی» یا «غرب حقیقی» اثر سم شپارد از آثار مطرح نوشتار خلاقانه نمایشی معاصر جهان رفته است. این نمایش درباره ماجرای دو برادر به نام‌های لی و آستین است که در آن غرب را از نگاه آستین در اثر سینمایی‌نامه‌اش به ریشه‌های وسترن و خشن خود گره می‌زند. این نمایش رادیویی در چهار قسمت ساخت و ساز شده و در اولین قسمت با مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه، مادر لی و آستین مسافرت می‌کنند و خانه در اختیار آستین است. همچنین، این قسمت مشغول به برهمکنش برادران و بررسی تلاقی سبک‌ها در آثار هنری است.”


دریافت
35 MB

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان صحنه نمایش و نمایش‌هایی رادیویی، در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذاری نوشتار خلاقانه و نوشتار خلاقانه نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد. وی در یکی از مجموعه‌هایی که کارگردانی کرده است، به سراغ متن تئاتر «غرب واقعی» یا «غرب حقیقی» اثر سم سپارد از آثار مطرح نوشتار خلاقانه نمایشی معاصر جهان رفته است.

سم شپارد نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی یکی از پرافتخارترین نویسندگان این کشور در قرن بیستم به‌شمار می‌آید. این برنده جایزه پولیتزر در آثار خود به‌تمامی روح آمریکای معاصر را به تصویر کشیده است. از جمله نمایش‌نامه‌های موفق و صحنه دیده وی می‌توان به نمایش «غرب حقیقی» یا «غرب واقعی» اشاره کرد. سام شپارد در سال ۱۹۴۳ متولد شد و ۷۳ سال بعد بر اثر بیماری «ای ال اس» درگذشت.

«غرب واقعی» ماجرای ۲ برادر با نام‌های لی و آستین است؛ لی دایم‌الخمری بی‌کار است که از راه خلاف پول در می‌آورد و آستین که در اثر سینمایی‌نامه‌نویسی به موفقیت رسیده است.

شپارد در غرب حقیقی و از نگاه آستین در اثر سینمایی‌نامه‌اش غرب را به ریشه‌های وسترن و خشن خود گره می‌زند.

نمایش رادیویی «غرب واقعی» در ۴ قسمت ساخت و ساز شده که در اولین قسمت آن با مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه، مادر لی و آستین مسافرت کرده و خانه در اختیار آستین است. لی برادر خلافکار نزد آستین آمده و از همان بدو حضور خود باعث بر هم زدن تمرکز آستین می‌شود که مشغول به اثر سینمایی‌نامه‌نویسی است. آستین معتقد است آینده‌ای در کارهای هنری نیست. لی به آستین می‌گوید که قصد دارد مدت زمانی طولانی نزد او بماند و برای ماندن در خانه مادر خود نیاز به اجازه گرفتن از آستین ندارد.

لی قصد دارد از خانه‌های محله مادر خود سرقت کند و آستین با این فکر و رفتار لی موافق نیست. لی قصد دارد ماشین آستین را امانت بگیرد ولی آستین موافقت نمی‌کند. آستین به برادر خود پیشنهاد می‌کند که اگر به پول نیاز دارد به او قرض بدهد اما لی عصبانی می‌شود و به خاطر همین حرف با برادر خود برخورد می‌کند.

آستین قراری با یک تهیه‌کننده هالیوودی دارد و از لی می‌خواهد در زمانی ملاقات به خانه نیاید و به همین خاطر ماشین خود را به لی می‌دهد اما ….

با هم اولین قسمت نمایش رادیویی «غرب واقعی» را بشنویم.


ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان صحنه نمایش و نمایش‌های رادیویی است. او در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذار نوشتار خلاقانه و نوشتار خلاقانه نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد. او در مجموعه‌ای که کارگردانی کرده است، به سراغ متن تئاتر «غرب واقعی» یا «غرب حقیقی» از آثار مطرح نوشتار خلاقانه نمایشی معاصر جهان رفته است.

سم شپارد، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی یکی از پرافتخارترین نویسندگان این کشور در قرن بیستم است. او در آثار خود به‌تمامی روح آمریکای معاصر را به تصویر کشیده است. از جمله نمایش‌نامه‌های مشهور و صحنه دیده وی می‌توان به نمایش «غرب حقیقی» یا «غرب واقعی» اشاره کرد. سام شپارد در سال ۱۹۴۳ متولد شد و ۷۳ سال بعد بر اثر بیماری «ای ال اس» درگذشت.

«غرب واقعی» ماجرای ۲ برادر با نام‌های لی و آستین است؛ لی دایم‌الخمری بی‌کار است که از راه خلاف پول در می‌آورد و آستین که در اثر سینمایی‌نامه‌نویسی به موفقیت رسیده است.

شپارد در غرب حقیقی و از نگاه آستین در اثر سینمایی‌نامه‌اش غرب را به ریشه‌های وسترن و خشن خود گره می‌زند.

نمایش رادیویی «غرب واقعی» در ۴ قسمت ساخت و ساز شده که در اولین قسمت آن با مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه، مادر لی و آستین مسافرت کرده و خانه در اختیار آستین است. لی برادر خلافکار نزد آستین آمده و از همان بدو حضور خود باعث بر هم زدن تمرکز آستین می‌شود که مشغول به اثر سینمایی‌نامه‌نویسی است. آستین معتقد است آینده‌ای در کارهای هنری نیست. لی به آستین می‌گوید که قصد دارد مدت زمانی طولانی نزد او بماند و برای ماندن در خانه مادر خود نیاز به اجازه گرفتن از آستین ندارد.

لی قصد دارد از خانه‌های محله مادر خود سرقت کند و آستین با این فکر و رفتار لی موافق نیست. لی قصد دارد ماشین آستین را امانت بگیرد ولی آستین موافقت نمی‌کند. آستین به برادر خود پیشنهاد می‌کند که اگر به پول نیاز دارد به او قرض بدهد اما لی عصبانی می‌شود و به خاطر همین حرف با برادر خود برخورد می‌کند.

آستین قراری با یک تهیه‌کننده هالیوودی دارد و از لی می‌خواهد در زمانی ملاقات به خانه نیاید و به همین خاطر ماشین خود را به لی می‌دهد. اما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *