پیشبینی افزایش ۲ برابر قیمت منابع هیدروکربن در بازار جهانی

پیش بینی ۲ برابر شدن قیمت نفت در بازار جهانی


مدیر بخش تحقیقات بازار منابع هیدروکربن بانک آمریکای گلدمن ساکس گفته است که اگر اتفاقات دریای سرخ به تنگه هرمز برسد، قیمت منابع هیدروکربن در بازار جهانی دو برابر می‌شود. وی همچنین اعلام کرده است که اختلال در عبور و مرور کشتی‌ها از دریای سرخ می‌تواند تبعات سنگینی برای بازار جهانی انرژی داشته باشد. در این بحث، نیروهای یمنی اعلام کرده‌اند که تا زمانی که درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی ادامه داشته باشد، حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر رژیم صهیونیستی متوقف خواهد شد. استرویون همچنین اظهار داشته است که اگر برای یک ماه حرکت کشتی‌ها از تنگه هرمز اختلال شود، قیمت منابع هیدروکربن ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت تداوم این بحران، قیمت منابع هیدروکربن دو برابر می‌شود. تداوم حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی نیز باعث شده تا برخی شرکت‌های دریانوردی از عبور از دریای سرخ و باب المندب منصرف شوند و برای رسیدن به سرزمین‌های اشغالی آفریقا را دور بزنند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از سی ان بی سی، دان استرویون، مدیر بخش تحقیقات بازار منابع هیدروکربن بانک آمریکای گلدمن ساکس، گفت اگر اتفاقات دریای سرخ به تنگه هرمز هم برسد نهایتاً شاهد دو برابر شدن قیمت منابع هیدروکربن در بازار جهانی خواهیم بود.

وی می‌گوید تداوم اختلال در عبور و مرور کشتی‌ها از دریای سرخ می‌تواند تبعات سنگینی را برای بازار جهانی انرژی در پی داشته باشد.

نیروهای یمنی اعلام کرده اند در حمایت از مردم فلسطین تا زمانی که درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی ادامه داشته باشد جلوی حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

استرایون می‌گوید اگر برای یک ماه حرکت کشتی‌ها از تنگه هرمز دچار اختلال شود قیمت منابع هیدروکربن ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت تداوم این بحران شاهد دو برابر شدن قیمت منابع هیدروکربن در بازار جهانی خواهیم بود. وی البته احتمال این رخداد را بعید دانسته است.

تداوم حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی موجب شده تا برخی شرکت‌های دریانوردی از عبور از دریای سرخ و باب المندب منصرف شوند و برای رسیدن به سرزمین‌های اشغالی آفریقا را دور بزنند.


اتفاقات دریای سرخ و تنگه هرمز می‌تواند منجر به افزایش قیمت منابع هیدروکربن در بازار جهانی شود. تداوم اختلال در عبور و مرور کشتی‌ها از دریای سرخ، تبعات سنگینی را برای بازار جهانی انرژی ایجاد می‌کند. نیروهای یمنی اعلام کرده‌اند که تا زمانی که درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی ادامه داشته باشد، حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر رژیم صهیونیستی متوقف خواهد شد. در صورت اختلال در حرکت کشتی‌ها از تنگه هرمز برای یک ماه، قیمت منابع هیدروکربن ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و در صورت تداوم بحران، قیمت منابع هیدروکربن در بازار جهانی دو برابر می‌شود. تداوم حمله نیروهای یمنی به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی باعث شده تا برخی شرکت‌های دریانوردی از عبور از دریای سرخ و باب المندب منصرف شوند و مسیری دورتر برای رسیدن به سرزمین‌های اشغالی آفریقا انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *