برتری AI در نمایشگاه محصولات مصرفی CES

پیشتازی هوش مصنوعی در نمایشگاه محصولات مصرفی CES


در نمایشگاه CES که بزرگترین رویداد فناوری جهان است، بیش از ۴ هزار شرکت محصولات خود را به نمایش گذاشته و ۱۳۰ هزار نفر در آن شرکت کرده اند. در این رویداد، AI از جمله موضوعات مهم بوده است و در حوزه های مختلفی مانند خدمات درمانی، فناوری، گفتاری و حرکتی به کار گرفته شده است. یکی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه، «نورالوجیکس» است که با استفاده از AI، امکان سنجش وضعیت سلامتی افراد از جمله پوست و عملکرد کلی بدن را فراهم می کند. همچنین، شرکت Coreod Space با استفاده از AI، کلاه ایمنی روانشناس فضایی را طراحی کرده که در مسافرت به مریخ قابل استفاده است. در نمایشگاه CES امسال نیز محصولات دیگری مانند تاکسی های پرنده، اسکوترهای تاشو و خودروهای برقی نیز به نمایش گذاشته شدند. پیشرفت هایی مانند تلویزیون های تاشو نیز توجهات را به خود جلب کردند.


دریافت
13 MB

به گزارش دیجیاتور به نقل از یورونیوز، این رویداد تولیدی فناوری در هفته جاری ادامه می یابد و تخمین زده می شود حدود ۱۳۰ هزار نفر در آن شرکت کنند و بیش از ۴ هزار شرکت در این رویداد محصولاتشان را به نمایش بگذارند.

CES بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان است که در مساحتی معادل ۴۳ زمین فوتبال آمریکا از ۹ تا ۱۲ ژانویه برگزار می شود. مهمترین موضوع نمایشگاه امسال نیز AI است که در حوزه های مختلف از جمله خدمات درمانی، فناوری، گفتاری و حرکتی و غیره به کار گرفته شده است.

یکی از شرکت هایی که در CES ۲۰۲۴ شرکت کرده «نورالوجیکس» نام دارد و به کاربر اجازه می دهد با گرفتن یک اثر سینمایی سلفی ۳۰ ثانیه از خود و استفاده از AI داده های سلامتی خود را از اینکه پوستش چقدر پیر شده تا سلامت کلی بدن و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت را بسنجد.

یکی دیگر از محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه شده، فناوری گفتاری باکمک AI است. استارت آپ AI Coreod Space نخستین کلاه ایمنی روانشناس فضایی را ابداع کرده است که فضانوردان در مسافرت به مریخ می توانند از آن استفاده کنند.

الیز جابز مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار این شرکت می گوید: AI اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در در جه اول ما با فضانوردان سروکار داریم و AI می تواند داده ها را جمع آوری کند. مهمترین و اصلی ترین گام ما آماده سازی یک AI به عنوان روانشناس برای فضانوردانی است که به مریخ مسافرت می کنند.

شرکت Coreod Space  در حوزه سلامت روانی الکترونیک فعال است و تراپی های دیجیتال را براساس تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه نوروسایکولوژی فضایی(LIRNAS) ارایه می کند.

البته در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی فقط گجت های مرتبط با AI عرضه نمی شوند. تاکسی ها پرنده، اسکوترهای تاشو و خودروهای برقی نیز در این مراسم نمایش داده می شوند.

پیشرفت در بخش تلویزیون ها نیز در نمایشگاه CES امسال نیز با عرضه تلویزیون های تاشو و غیره که فناوری مشابه موبایل هوشمند را دارند، توجهات را به خود جلب خواهد کرد.


رویداد تولیدی فناوری در حال ادامه است و حدود ۱۳۰ هزار نفر در آن شرکت کرده و بیش از ۴ هزار شرکت محصولاتشان را به نمایش گذاشته‌اند. CES بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان است و در مساحتی معادل ۴۳ زمین فوتبال برگزار می‌شود. موضوع اصلی امسال AI است که در حوزه‌های مختلف مانند خدمات درمانی، فناوری، گفتاری و حرکتی و غیره استفاده می‌شود. یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه نام “نورالوجیکس” است که با استفاده از AI، اطلاعات سلامتی را از یک اثر سینمایی سلفی ۳۰ ثانیه‌ای و جوانی پوست تا سلامت کلی بدن و احتمال بیماری‌ها اندازه‌گیری می‌کند. شرکت نوپا Coreod Space نیز کلاه ایمنی روانشناس فضایی را ارائه می‌دهد که فضانوردان در مسافرت به مریخ می‌توانند از آن استفاده کنند. هدف اصلی این شرکت AI به عنوان روانشناس برای فضانوردان مسافر به مریخ است. علاوه بر این، در نمایشگاه CES محصولات دیگری مانند تاکسی پرنده، اسکوترهای تاشو و خودروهای برقی نیز به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین، با عرضه تلویزیون‌های تاشو و غیره که فناوری مشابه موبایل هوشمند را دارند، پیشرفت در بخش تلویزیون‌ها نیز توجهات را به خود جلب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *