پنجره واحد خدمات سازمان بنادر آغاز به کار کرد.

پنجره واحد خدمات سازمان بنادر راه‌اندازی شد


در نشست مدیران بنادر کشور که در بندر چابهار برگزار شد، علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که در طول برنامه‌های هوشمند سازی حکومت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم به صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنها و ارائه مدارک و مستندات ارائه خواهد شد. او همچنین اهمیت ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و تداوم کسب و کار بندری و دریایی را تاکید کرد. صفایی به امنیت اطلاعات و اطلاعات حایز اهمیت بسیاری است و نیاز به بستر قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه دارد. او همچنین بر یکپارچه سازی سامانه‌های نرم‌افزاری، بهینه سازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان و توسعه ساختار فاوا و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص تاکید کرد.

به گزارش دیجیاتور، علی‌اکبر صفایی، در ارتباط تصویری با نشست مدیران «فاوا» بنادر کشور به میزبانی بندر چابهار، گفت: تمهیداتی اندیشیده شد تا در طول برنامه‌های هوشمند سازی حکومت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم نیز به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنها و ارائه مدارک و مستندات (به‌جز در موارد خاص) ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین تداوم کسب و کار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویت‌های حوزه تکنولوژی مخابرات و مخابرات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد می‌شود.

وی با بیان امنیت اطلاعات و اطلاعات بسیار پراهمیت و حیاتی است، اظهار کرد: برای این منظور، لازم است بستر لازم و قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه فراهم شود.

صفایی همچنین یکپارچه سازی و حذف پراکندگی سامانه‌های نرم‌افزاری، جلوگیری از صرف هزینه‌های موازی در بنادر از طریق ارائه طرح‌های متمرکز و یکپارچه، بهینه سازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان با رویکرد هوشمندسازی، تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای فناوری‌های اطلاعات و برآورده سازی الزامات فرادستی را از اهم اولویت‌ها و انتظارات از دفتر تکنولوژی مخابرات و مخابرات سازمان بنادر برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: توسعه ساختار فاوا، ساماندهی و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص تکنولوژی مخابرات و مخابرات از دیگر مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.


تمهیداتی برای هوشمندسازی خدمات سازمان بنادر و دریانوردی اندیشیده شده است. این تدابیر به ارائه خدمات هوشمند و بدون نیاز به حضور مردم و ارائه مدارک و مستندات مشتریان و ذی‌نفعان بنادر کمک می‌کند. ارائه خدمات الکترونیکی و استفاده از نیروهای متخصص داخلی برای تداوم کسب و کار بندری و دریایی از اولویت‌های سازمان بنادر است. ضرورت ایجاد بستری قدرتمند در ستاد و بنادر برای امنیت اطلاعات و اطلاعات نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد. یکپارچه‌سازی و حذف پراکندگی سامانه‌های نرم‌افزاری، بهینه‌سازی فرایندهای خدمات سازمان و تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای تکنولوژی مخابرات نیز در دستور کار قرار دارد. توسعه ساختار سازمان بنادر، ساماندهی و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص تکنولوژی مخابرات و مخابرات نیز از جمله اهداف این سازمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *