پروژه امضای قرارداد در مراحل پایانی انتقال منابع آبی از کارون ۳ به ایذه

پروژه انتقال آب از کارون ۳ به ایذه در مراحل نهایی امضای قرارداد


در نشست بررسی پروژه‌ها و مشکلات ایذه، مصوبات مسافرت به ایذه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از مهمترین مصوبات ایذه مربوط به سازمان منابع آبی و برق برای انتقال منابع آبی از دریاچه کارون ۳ به ایذه و مناطق اطراف برای منابع آبی شرب و زراعت است. این پروژه که از سال‌های گذشته باید انجام می‌شد، در حال انجام است و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد. استاندار خوزستان نیز ادعا می‌کند که با اجرای این پروژه، انتقال منابع آبی اراضی ایذه و مناطق اطراف از لحاظ زراعت متحول خواهد شد و زمین‌های مسیر نیز به طور مقام معظم رهبری آماده خواهد شد. در جلسه همچنین درباره بهداشت و درمان، تربیت بدنی و راه و مسکن نیز بحث شد و اقداماتی در این زمینه‌ها ارائه شد. حکومت نیز برنامه‌ریزی مالی خوبی برای پروژه‌های زیرساختی در ایذه در نظر گرفته است و امیدواریم با تخصیص این برنامه‌ریزی مالی‌ها بتوانیم پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌ها و مشکلات ایذه اظهار کرد: در نشست امروز مصوبات مسافرت به ایذه که حدود ۵۰ مورد است در حوزه‌های مختلف همچون زراعت، صنایع، منابع آبی و برق، تربیت بدنی، آموزش و پرورش و سایر زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات ایذه مربوط به سازمان منابع آبی و برق برای انتقال منابع آبی از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای منابع آبی شرب و زراعت است که گزارشی در این خصوص ارائه شد. روند کار در حال انجام است گرچه این پروژه باید از سال‌های گذشته انجام می‌شد.

حسینی محراب ادامه داد: برای اجرای آن نیاز به پیمانکار قوی هست که ۲ تونل در مسیر را حفر کرده و منابع آبی را از کوه‌ها عبور دهد. کار بزرگی است و هزینه سنگینی در بر دارد. خوشبختانه پیمانکار این طرح مشخص شده و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد. برای شروع پروژه نیز وزیر نیرو یا یکی از مسؤولان کشور به استان خواهد آمد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با اجرای این پروژه انتقال منابع آبی اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ زراعت متحول می‌شود و توأم با اجرای طرح زراعت ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که برنامه‌ریزی مالی تخصیص داده شود آماده خواهیم کرد.

حسینی محراب بیان کرد: دستور کار دیگر جلسه در رابطه با بهداشت و درمان بود. کارهای خوبی در غربالری، سرطان، دیالیز، خانه‌های بهداشت و تأمین پزشک متخصص و عمومی در درمانگاه‌ها صورت گرفته است و این اقدامات ادامه خواهد داشت تا مشکلات این حوزه در ایذه کاهش یابد.

استاندار خوزستان افزود: موضوع دیگر در رابطه با تربیت بدنی بود. سال‌ها ساخت استخر، خانه کشتی و … در ایذه مطرح بوده است. گزارش اقدامات ورزش و جوانان ارائه شد. بخشی از موارد اجرا شده و بخش دیگر مناقصه آن برگزار شده است و پیمانکارها تعیین شده و کار طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش خواهد رفت. با توجه به استعدادی که ایذه در کشتی دارد امیدواریم خانه کشتی شهرستان راه اندازی شود.

حسینی محراب گفت: بحث دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت مربوط به بخش راه بود؛ ۲ پروژه بزرگ راه یکی اهواز به رامهرمز و دیگری ایذه به لردگان که پروژه‌های ملی هستند توسط وزارت راه در حال پیگیری است و گزارش روند اجرایی این دو پروژه تشریح شد و روند کار نسبتاً خوب پیش می‌رود.

وی افزود: برای نهضت ملی مسکن حریمی در نظر گرفته‌اند که جزو اکوسیستم بود و بنا شد به صورت کارشناسی تصمیم‌گیری شود به گونه‌ای که هم طرح ساخت مسکن در شهرستان ایذه در دستور کار باشد هم از آسیب به اکوسیستم جلوگیری شود.

حسینی محراب گفت: حکومت برنامه‌ریزی مالی خوبی از محل مسافرت دوم ریاست جمهوری برای ایذه در نظر گرفته است و امیدواریم با تخصیص این برنامه‌ریزی مالی‌ها بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را اجرایی کنیم.


مصوبات نشست بررسی پروژه‌ها و مشکلات ایذه به حوزه‌های مختلف ارائه شد.
پروژه انتقال منابع آبی از دریاچه کارون ۳ به ایذه و مناطق اطراف برای منابع آبی شرب و زراعت انجام شد.
پیمانکار این طرح مشخص شده است و در حال حفر تونل ها و انتقال منابع آبی از کوه‌ها است.
با اجرای این پروژه، انتقال منابع آبی اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف در بخش زراعت متحول می‌شود.
اقدامات خوبی در رابطه با بهداشت و درمان، غربالری، سرطان، دیالیز و تأمین پزشکان متخصص در درمانگاه‌ها صورت گرفته است.
اقدامات ورزش و جوانان انجام شده است و تأمین پیمانکارها و طبق برنامه زمان‌بندی ادامه خواهد داشت.
پروژه‌های بزرگ راه اهواز به رامهرمز و ایذه به لردگان در حال پیگیری هستند و روند کار نسبتاً خوب پیش می‌رود.
برای نهضت ملی مسکن، حریمی در نظر گرفته شده است تا طرح ساخت مسکن در شهرستان ایذه اجرایی شود و از آسیب به اکوسیستم جلوگیری شود.
حکومت برنامه‌ریزی مالی خوبی از محل مسافرت دوم ریاست جمهوری برای ایذه در نظر گرفته است تا پروژه‌های زیرساختی را اجرایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *