تعیین و تکلیف پروازهای چارتری به کیش و قشم

پروازهای چارتری کیش و قشم تعیین و تکلیف شدند


سازمان پرواز کشوری اعلام کرد که پروازهای چارتری به جز مناطق منابع هیدروکربن‌خیز، ممنوع است. اما به دلیل کمبود تقاضا در ایام کم تراکم مسافرت و توسعه مسافرت و توریسم کیش و قشم، تصمیم گرفته شد که پروازهای چارتری به این مناطق از ممنوعیت خارج شوند. اعتبار بخشنامه فعلی تا پایان بهمن ۱۴۰۲ است و روابط حکومتی جدید بعد از بررسی‌های کارشناسی در اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. این ادعا که پایان بهمن ماه پروازهای چارتری به کیش و قشم پایان می‌رسد، صحیح نیست و سازمان پرواز کشوری پس از بررسی‌ها نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتور، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان پرواز با توجه به اتمام مهلت بخشنامه قبلی درباره پروازهای چارتری کیش و قشم، گفت: این سازمان به زودی بخشنامه جدید را درباره این دو مسیر صادر می‌کند. تابستان امسال سازمان پرواز کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت‌های پرواز ابلاغ کرد که پروازهای چارتری در همه مسیرهای داخلی غیر از مناطق منابع هیدروکربن‌خیز، ممنوع است.

سخنگوی سازمان پرواز کشوری گفت: اما در ایام کم تقاضای مسافرت و در راستای توسعه مسافرت و توریسم جزایر کیش و قشم، از سوی سازمان پرواز کشوری تصمیم‌گیری شد که پروازهای کیش و قشم از ممنوعیت چارتر خارج شود. اعتبار بخشنامه اخیر تا پایان بهمن ۱۴۰۲ قید شده بود و روابط حکومتی جدید سازمان در این خصوص در اوایل هفته آینده بعد از رصد بازار و بررسی‌های کارشناسی به ذی‌نفعان اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: اینکه عنوان شده است پروازهای چارتری کیش و قشم پایان بهمن ماه به پایان می‌رسد، صحیح نیست، بلکه این موضوع در دست بررسی است و سازمان پرواز کشوری پس از همه بررسی‌ها نتیجه نهایی را به زودی اعلام خواهد کرد.


مهلت بخشنامه قبلی درباره پروازهای چارتری کیش و قشم به پایان رسید. سازمان پرواز به زودی بخشنامه جدید را صادر می‌کند. پروازهای چارتری در همه مسیرهای داخلی غیر از مناطق منابع هیدروکربن‌خیز، ممنوع است. اما پروازهای کیش و قشم از ممنوعیت چارتر خارج شده و سازمان پرواز کشوری در اوایل هفته آینده نتیجه جدید خود را اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *