پرداخت وام به صاحبان خودروهای قدیمی
0 نظر
با توجه به اصلاحیه ماده 10 مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه، همه خودروسازان و واردکنندگان موظف هستند برای دریافت مجوز شماره گذاری، عوارض اسقاط مربوطه را واریز کنند. خودروسازان به دو دسته مونتاژی و غیرمونتاژی تقسیم میشوند. خودروسازان مونتاژی برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه دهند، اما خودروسازان غیرمونتاژی که شامل خودروهای سواری بالای 40 درصد داخلی سازی، خودروهای تجاری و موتورسیکلت میشوند، میتوانند در صورت نداشتن گواهی اسقاط به اندازه کافی، با پرداخت 1.5 درصد ارزش وسایل نقلیه، مجوز شماره گذاری دریافت کنند. تعدادی از خودروها از ابتدای امسال با پرداخت عوارض و تعدادی هم با ارائه گواهی اسقاط شماره گذاری شدهاند. در آینده، پیش بینی میشود که گواهی اسقاط به اندازه کافی ساخت و ساز شود و حتی خودروهایی که قبلاً میتوانستند عوارض نقدی را پرداخت کنند، به آن هم نیازی نداشته باشند. همچنین برنامهریزی صورت گرفته است تا مبالغی از عوارض نقدی به صاحبان خودروهای فرسوده تسهیلاتی ارائه شود.
به گزارش دیجیاتور، مهران سالاریه در مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰ مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه، همه خودروسازان و واردکنندگان موظف هستند برای دریافت مجوز شماره گذاری، (در صورت نبود گواهی اسقاط) نسبت به واریز عوارض اسقاط مربوطه اقدام کنند.
وی گفت: خودروسازان به طور کلی به دو دسته خودروسازان مونتاژی و غیرمونتاژی تقسیم میشوند، خودروسازان مونتاژی برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه دهند، اما خودروسازان غیرمونتاژی که شامل خودروهای سواری بالای ۴۰ درصد داخلی سازی، خودروهای تجاری و موتورسیکلت میشوند، میتوانند در صورتی که گواهی اسقاط به اندازه کافی در سامانه وجود نداشته باشد، برای پرداخت ۱.۵ درصدی ارزش وسایل نقلیه به حساب صندوقی که مقررات در نظر گرفته است اقدام و مجوز شماره گذاری دریافت کنند.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: از ابتدای امسال که مسؤولیت این کار به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده سپرده شده، تعدادی از خودروها با پرداخت عوارض ۱.۵ درصدی (عوارض نقدی) و تعدادی هم با ارائه گواهی اسقاط، شماره گذاری شدهاند.
سالاریه میگوید: خوشبختانه در آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه که به زودی تصویب خواهد شد، پیش بینیهای لازم انجام شده که گواهی اسقاط به اندازه کافی ساخت و ساز شود.
وی اضافه کرد: پیش بینیهای سال آینده نیز این است که گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود خواهد داشت و حتی همه خودروهایی که قبلاً میتوانستند در صورت نداشتن گواهی اسقاط، عوارض نقدی را پرداخت کنند، دیگر به آن هم نیازی ندارند، بر این اساس به خودروسازان هم اعلام کردهایم به نحوی برنامهریزی کنند که در آینده به سمت پرداخت عوارض گواهی اسقاط پیش نروند.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: قرار است از مبالغی که از عوارض نقدی (عوارض ۱.۵ درصدی) در حساب صندوقی که پیش بینی شده جمع شده، بعد از گردش خزانه داری کل، به صاحبان خودروهای فرسوده تسهیلاتی ارائه شود.
بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰ مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه، خودروسازان و واردکنندگان موظف هستند برای دریافت مجوز شماره گذاری، نسبت به واریز عوارض اسقاط مربوطه اقدام کنند. خودروسازان به طور کلی به دو دسته خودروسازان مونتاژی و غیرمونتاژی تقسیم میشوند. خودروسازان مونتاژی برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه دهند، اما خودروسازان غیرمونتاژی میتوانند در صورتی که گواهی اسقاط به اندازه کافی در سامانه وجود نداشته باشد، برای پرداخت ۱.۵ درصدی ارزش وسایل نقلیه به حساب صندوقی که مقررات در نظر گرفته است اقدام و مجوز شماره گذاری دریافت کنند. از ابتدای امسال تاکنون، تعدادی از خودروها با پرداخت عوارض ۱.۵ درصدی (عوارض نقدی) و تعدادی هم با ارائه گواهی اسقاط، شماره گذاری شدهاند. در آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه که به زودی تصویب خواهد شد، پیش بینیهای لازم انجام شده که گواهی اسقاط به اندازه کافی ساخت و ساز شود. در آینده، پیش بینی میشود که گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود خواهد داشت و حتی همه خودروهایی که قبلاً میتوانستند در صورت نداشتن گواهی اسقاط، عوارض نقدی را پرداخت کنند، دیگر به آن هم نیازی ندارند. قرار است از مبالغی که از عوارض نقدی (عوارض ۱.۵ درصدی) در حساب صندوقی که پیش بینی شده جمع شده، بعد از گردش خزانه داری کل، به صاحبان خودروهای فرسوده تسهیلاتی ارائه شود.