پائولو تاویانی درگذشت: ادای احترام لوکارنو به فیلمساز فقید ایتالیا

پائولو تاویانی درگذشت/ادای احترام لوکارنو به فیلمساز فقید ایتالیا


جشنواره اثر سینمایی لوکارنو اعلام کرد که قصد دارد در این دوره ادای احترام به پائولو تاویانی، فیلمساز برجسته ایتالیایی را که در سن ۹۲ سالگی درگذشت، بدهد. تاویانی همراه با برادرش ویتوریو، درام‌های برجسته‌ای درباره منطقه سردینیا ساخته‌اند و آثار آن‌ها توسط جشنواره قدردانی شده است. وی نیز با اثر سینمایی آخر تاویانی که در برلیناله ۲۰۲۲ حضور یافت، به دلایلی مانند تشویق به اشتراک‌گذاری و رویارویی با افزایش سن، قابل یادآوری است. برادران تاویانی از کارگردانان برجسته ایتالیایی می‌شمرده می‌شدند و آثار فیلمی بسیاری ساخت و ساز کرده بودند، که اخیراً اثر سینمایی مشترک آخر آن‌ها در سال ۲۰۱۷ ساخته شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اسکرین، جشنواره اثر سینمایی لوکارنو اعلام کرد مراسم ادای احترام به پائولو تاویانی، فیلمساز برجسته ایتالیایی را که در ۹۲ سالگی درگذشت، در این دوره جشنواره در نظر دارد.

پائولو تاویانی در کنار برادرش ویتوریو (که سال ۲۰۱۸ در ۸۸ سالگی درگذشت)، درام‌های برجسته متعدد روستایی درباره منطقه ساردینیا ساخته‌اند که «پدرسالار» از جمله آنهاست که برنده نخل طلای کن سال ۱۹۷۷ شد. «سزار باید بمیرد» هم برنده خرس طلایی برلین ۲۰۱۲ شد.

جیانو نازارو مدیر هنری لوکارنو در بیانیه‌ای گفت: روایت خیالی پائولو و ویتوریو تاویانی روایت خیالی سینمای ایتالیا پس از پایان منازعه جهانی دوم است. جشنواره اثر سینمایی لوکارنو در چندین نوبت از آثار آن‌ها که لحظه‌ای مهم از مدرنیته سینمایی بود، قدردانی کرده است.

وی با اشاره به اثر سینمایی آخر پائولو تاویانی که با عنوان «لئونورا آدیو» در بخش رقابتی برلیناله ۲۰۲۲ حضور یافت، افزود: پائولو در دسترس و سخاوتمند بود. او دوره‌های مهمی از مطالعات تاریخی ما و سینمای ایتالیا را گذرانده بود، با این حال تمایل او به اشتراک‌گذاری و رویارویی با افزایش سن کم نشد.

از دیگر اثر سینمایی‌های قابل توجه برادران تاویانی که کار خود را به عنوان مطبوعات‌نگار آغاز کردند، می‌توان به اثر سینمایی «سن میکله یک خروس داشت» اقتباسی از لئو تولستوی در سال ۱۹۷۲ با بازی مارچلو ماسترویانی، درام جنگی فانتزی «شب سن لورنزو» برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن سال ۱۹۸۲ و «خویشاوندی‌های اختیاری» با بازی ایزابل هوپر که سال ۱۹۹۶ راهی کن شد، یاد کرد.

برادران تاویانی از کارگردان‌های برجسته نسل میانیِ سینمای ایتالیا محسوب می‌شدند. آن‌ها اثر سینمایی‌های کوتاه و بلند بسیاری ساخت و ساز کردند. این ۲ برادر آنقدر به هم نزدیک بودند که مارچلو ماسترویانی بازیگر مشهور ایتالیایی آن‌ها را «پائولو ویتوریو» صدا می‌کرد.

برادران تاویانی در دهه ۱۹۶۰ میلادی کار خود را در عرصه سینمای موج نوی ایتالیا آغاز کردند. آخرین اثر سینمایی مشترک آن‌ها «یک سوال خصوصی» در سال ۲۰۱۷ ساخت و ساز شد.


مراسم ادای احترام به پائولو تاویانی، فیلمساز برجسته ایتالیایی که در ۹۲ سالگی درگذشت، در جشنواره اثر سینمایی لوکارنو برگزار می‌شود. جشنواره قصد دارد به این فیلمساز ارزشمند احترام بگذارد.
تاویانی به همراه برادرش، ویتوریو، درام‌های برجسته‌ای ساختند که شهرت‌های بسیاری را برای خود به ارمغان آوردند. از جمله اثر سینمایی‌های آن‌ها «پدرسالار» و «سزار باید بمیرد» است که جوایز مهمی را از آن خود کردند.
مدیر هنری جشنواره لوکارنو، جیانو نازارو، درباره آثار برادران تاویانی تأکید کرد که این آثار جزء لحظه‌های مهم مطالعات تاریخی سینمای ایتالیا بوده‌اند. او از پائولو تاویانی به عنوان یک هنرمند بسیار دوست‌داشتنی و سخاوتمند خاطرنشان کرد و تأکید کرد که او تا آخر عمرش تمایل به اشتراک‌گذاری تجربیات خود داشته است.
برادران تاویانی در زمینه سینمای ایتالیا نقش بسیار مهمی داشتند. آن‌ها تعداد زیادی اثر سینمایی کوتاه و بلند ساخت و ساز کرده و از کارگردان‌های برجسته نسل میانی سینمای ایتالیا بودند. این فیلمسازان محبوبیت بسیار زیادی در ایتالیا داشتند و اثر سینمایی‌های آن‌ها همیشه مورد توجه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *