ونگ کار وای پس از ده سال به هنر هفتم باز می‌گردد.

وونگ کار وای پس از ۱۰ سال به سینما برمی‌گردد


وای کار وونگ کار وای، کارگردان چینی که سال گذشته مجموعه تلویزیونی “شکوفه‌ها” را به نمایش درآورد، در حال حاضر در حال کار بر روی یک اثر سینمایی جدید است. این کارگردان پس از اعلام که اثر سینمایی “شکوفه‌ها” اثر سینمایی بعدی او خواهد بود، تصمیم گرفت تا این اثر را به یک سریال تلویزیونی تبدیل کند، که نقدهای مثبتی دریافت کرد. او همچنین در سال 2013 اثر سینمایی اکشن “استاد بزرگ” را ساخت که با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد. حالا با هدایت یک اثر سینمایی جدید، آیا وونگ می‌تواند از آنچه یادگیری هنری خود را نشان داده است، خارج شود یا نه؟

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورلد آف ریل، سال گذشته وونگ کار وای مجموعه تلویزیونی «شکوفه‌ها» را در چین به نمایش درآورد. این برنامه ۳۰ قسمتی که هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه بود، در مجموع حدود ۲۵ ساعت تلویزیون را دربرگرفت.

این در حالی بود که ۵ سال پیش اعلام شده بود «شکوفه‌ها» اثر سینمایی بعدی وونگ خواهد بود، اما بعد وی آن را به یک سریال تلویزیونی در ستایش شانگهای بدل کرد. این مجموعه اقتباسی از رمان جین یوچن به همین نام بود و در چین نقدهای مثبتی دریافت کرد.

حماسه اکشن «استاد بزرگ» که آخرین اثر سینمایی سینمایی این استاد چینی است سال ۲۰۱۳ اکران شد و مانند «شب‌های بلوبری من» در سال ۲۰۰۷ بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد.

اکنون تنها خبری که درباره اثر سینمایی جدید وونگ کار وای منتشر شده این است که یک کمپانی ساخت و ساز اثر سینمایی فرانسوی که به تازگی از سوی ایوسن‌لورن راه‌اندازی شده، هدایت اثر سینمایی بعدی وونگ را بر عهده خواهد داشت. توضیح دیگری درباره طرح، بازیگری یا موارد دیگر ارایه نشده و تنها گفته شده این پروژه اکنون در حال پیشرفت است.

این کارگردان ۶۴ ساله در دهه ۱۹۹۰ بسیار خلاق بود و «روزهای وحشی بودن»، «چانگ‌کینگ اکسپرس»، «فرشتگان سقوط کرده»، «شادی در کنار هم» و «در حال و هوای عشق» را ساخت و با دنباله‌ای به نام «۲۰۴۶» که ۲۰ سال پیش اکران شد، درخشید.

برخی بر این باورند که وونگ از زمانی که راه خود را از فیلمبردارش کریستوفر دویل جدا کرده، دیگر به سال‌های درخشش خود باز نگشته است. با اثر سینمایی جدیدش روشن می‌شود که آیا وونگ می‌تواند از آنچه طلسم هنری خوانده می‌شود، خارج شود یا خیر.


وونگ کار وای مجموعه تلویزیونی “شکوفه‌ها” را به نمایش درآورد و سریال تلویزیونی اقتباسی از رمان جین یوچن به همین نام دریافت کرد. حماسه اکشن “استاد بزرگ” آخرین اثر سینمایی سینمایی این استاد چینی بود و بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد. تنها خبر منتشر شده از اثر سینمایی جدید وونگ این است که یک کمپانی ساخت و ساز اثر سینمایی فرانسوی هدایت اثر سینمایی بعدی وونگ را بر عهده خواهد داشت. وونگ کار وای در دهه ۱۹۹۰ با ساخت اثر سینمایی‌های موفقی همچون “روزهای وحشی بودن” و “فرشتگان سقوط کرده” به موفقیت رسید. برخی به باورند که از زمان جدا شدن از فیلمبردارش، وونگ به سال‌های درخشش خود باز نگشته است و با اثر سینمایی جدیدش خواهد پرداخت به اینکه آیا می‌تواند از آنچه طلسم هنری خوانده می‌شود، خارج شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *