وزیر میراث و ارشاد اسلامی مجدداً به عنوان رییس شورای آثار خلاقانه منصوب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر رییس شورای هنر شد


در جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی، آرا به اتفاق تمام اعضا اعلام کردند که محمدمهدی اسماعیلی باز هم به عنوان رییس شورای آثار خلاقانه انتخاب شده است. وزیر میراث و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه، بر اهمیت آثار خلاقانه در آموزش و پرورش تأکید کرد و اعلام کرد که سند جامع آثار خلاقانه در آموزش و پرورش در چند ماه آینده تدوین و در شورای آثار خلاقانه طرح خواهد شد. همچنین، رییس شورای آثار خلاقانه اظهار کرد که مصوبات شورا به طور مداوم در جلسات شورای معین شورای عالی تحول اساسی فرهنگی طرح و تصویب می‌شود و در اینجا تصویب طرح بازار آثار خلاقانه کشور و تشکیل بنیاد پویانمایی از مصوبات اخیر شورای معین شورای عالی تحول اساسی فرهنگی به شمار می‌رود. گزارش ارائه شده نیز درباره برنامه‌های هنری وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان صحبت کرده است. بخش رسمی شامل دروس آثار خلاقانه در مقاطع مختلف تحصیلی و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌شود و بخش غیررسمی معاونت‌های پرورشی فعالیت‌های هنری را برنامه‌ریزی می‌کند. همچنین، وزارت آموزش و پرورش در بخش تربیت عمومی و تربیت تخصصی برنامه‌های هنری دارد و کانون‌های فرهنگی و تربیتی و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز فعالیت‌های هنری را انجام می‌دهند. اعضای شورای آثار خلاقانه در این جلسه همچنین نظرات خود را درباره فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش بیان کردند و درباره جشنواره های بین‌المللی فجر گزارش داده شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی دبیرخانه شورای آثار خلاقانه، در جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی که دوشنبه ۹ بهمن برگزار شد، اعضای شورای آثار خلاقانه، به اتفاق آرا محمدمهدی اسماعیلی را بار دیگر به عنوان رییس شورای آثار خلاقانه انتخاب کردند.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی در این جلسه شورای آثار خلاقانه با تاکید بر اهمیت آثار خلاقانه در آموزش و پرورش گفت: سند جامع آثار خلاقانه در آموزش و پرورش که در این وزارتخانه در حال تدوین است، پس از تدوین در چند ماه آینده در شورای آثار خلاقانه طرح می‌شود.

رییس شورای آثار خلاقانه همچنین گفت: مصوبات شورای آثار خلاقانه به طور مداوم در جلسات شورای معین شورای عالی تحول اساسی فرهنگی طرح و تصویب می‌شود که تصویب طرح بازار آثار خلاقانه کشور و تشکیل بنیاد پویانمایی از مصوبات اخیر شورای معین شورای عالی تحول اساسی فرهنگی است.

در گزارش ارائه شده درباره برنامه‌های هنری وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان عنوان شد که ساحت آثار خلاقانه و زیبایی‌شناسی از ساحت‌های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است و فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش در دو حوزه رسمی و غیررسمی است.

بخش رسمی شامل دروس آثار خلاقانه در مقاطع مختلف تحصیلی و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می شود و در بخش غیررسمی معاونت‌های پرورشی فعالیت‌های هنری را برنامه‌ریزی می‌کند.

وزارت آموزش و پرورش در بخش تربیت عمومی برنامه ‌هایی را در حوزه آثار خلاقانه از جمله صحنه نمایش و سرود مانند صحنه نمایش درسی و سرود درسی دارد و در بخش تربیت تخصصی برنامه‌های هنری در کانون‌های فرهنگی و تربیتی طراحی می‌شود؛ همچنین کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه میراث و آثار خلاقانه از جمله قصه‌گویی، پویانمایی، ساخت و ساز و انتشار اثر ادبی، کارگاه‌های تجسمی انجام می‌دهند.

اعضای شورای آثار خلاقانه در ادامه جلسه نظرات خود را درباره فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش بیان کردند.

در ادامه گزارش چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر، سی و نهمین جشنواره بین‌المللی هنر صوتی فجر و شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شورای آثار خلاقانه ارایه شد.


محمدمهدی اسماعیلی به عنوان رییس شورای آثار خلاقانه انتخاب شد.
سند جامع آثار خلاقانه در آموزش و پرورش در حال تدوین است.
مصوبات شورای آثار خلاقانه در جلسات شورای معین شورای عالی تحول اساسی فرهنگی طرح و تصویب می‌شود.
تصویب طرح بازار آثار خلاقانه کشور از مصوبات اخیر شورای معین شورای عالی تحول اساسی فرهنگی است.
ساحت آثار خلاقانه و زیبایی‌شناسی از ساحت‌های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است.
فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش در دو حوزه رسمی و غیررسمی است.
وزارت آموزش و پرورش برنامه‌هایی در حوزه آثار خلاقانه در بخش تربیت عمومی و تربیت تخصصی دارد.
کانون‌های فرهنگی و تربیتی برنامه‌های هنری در حوزه میراث و آثار خلاقانه را برنامه‌ریزی می‌کنند.
اعضای شورای آثار خلاقانه نظرات خود را درباره فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش بیان کردند.
گزارش جشنواره‌های بین‌المللی اثر سینمایی، صحنه نمایش، هنر صوتی و هنرهای تجسمی در شورای آثار خلاقانه ارایه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *